




















Επανερμηνεύοντας το quattro η AUDI προσαρμόζει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σε ένα πλήρως ηλεκτρονικά μεταβλητό σύστημα μετάδοσης, ανάμεσα στα δύο ηλεκτρομοτέρ και στους δύο άξονες, αναλόγως των αναγκών. Όταν υπάρχει επαρκής πρόσφυση, η ισχύς κατά βάση εκφράζεται πρωταγωνιστικά μέσω του μπροστινού άξονα, ενώ όταν οι αισθητήρες στείλουν στο λογισμικό τις απαραίτητες πληροφορίες, η επιστράτευση των ίππων παρουσιάζεται και επιχειρεί πίσω. Αναλογικά η τελευταία περίπτωση αφορά υπό προϋποθέσεις το πρόγραμμα οδήγησης Dynamic, σε αντίθεση με τα Comfort και Efficiency.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση quattro διασφαλίζει ότι η ισχύς κατανέμεται τάχιστα και έξυπνα στους επιμέρους τροχούς. Βέβαια, με ελαστικά 265/35R21 εμπρός και 305/30R21 πίσω, αντιλαμβάνεται κανείς ότι το παιχνίδι της πρόσφυσης είναι υπέρ του θηριώδους e-tron GT.
Συν τοις άλλοις το τεχνολογικό του ρεπερτόριο προσφέρει διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και αερόσουστες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής κίνησης στον πίσω άξονα (μπλοκέ δηλαδή) και ενεργή τετραδιεύθυνση. Επίσης ένας ψηφιακός ήχος προσομοιώνει το στιλ έκφρασης των θερμικών κινητήρων αναλογικά με την επιτάχυνση, δεν παύει όμως να είναι τεχνητός. Το προφίλ ήχου μπορεί να ρυθμιστεί μέσω του Audi drive select.
Το βάρος σημαίνει ότι η δυναμική υποφέρει, όμως τα 2.400 κιλά είναι χαμηλά κατανεμημένα, η αερανάρτηση ακόμα και στις μαλακότερες ρυθμίσεις διατηρεί την σπορ συνέπεια και γενικά νοιώθεις ότι αυτό που οδηγείς δεν είναι τόσο μεγάλο, δεν είναι τόσο βαρύ.
Εντάξει, μην περιμένεις τετρακίνητες τοποθετήσεις, ούτε πλαγιολισθήσεις της στιγμής, ειδικά αν το τερέν δεν είναι "φαλακρός πράκτωρ".
Η πρόσφυση είναι ακαταμάχητη ώστε να την υπερνικήσεις και η συμπεριφορά της ουράς είναι βιδωμένη στην άσφαλτο. Το αντίθετο συμβαίνει με τους μπροστινούς τροχούς που είναι οι πρώτοι που θα αλλάξουν τη ρότα τους με αζιμούθιο προς το εξωτερικό της στροφής.
Ευτυχώς τα ηλεκτρονικά μαζεύουν τις συνέπειες ενός ορμητικού δεξιού ποδιού που πέφτει βαρύ στο πεντάλ της ενέργειας, αν όμως τους έχεις δώσει ρεπό, το έντονο στρίγκλισμα των ελαστικών συνοδεύεται και με αντίστοιχο άνοιγμα της τροχιάς. Και σε ένα αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως δείχνει το μέγεθός του, καλό είναι να μην υπερβάλεις.
Σημαντική είναι η αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι για να έχεις εικόνα θέσης και πρόθεσης των κατευθυντήριων τροχών σου και η αναλογικότητα των φρένων που αποδίδουν ανάλογα με την πίεση στο πεντάλ. Στην αρχή σε αιφνιδιάζει ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες, νιώθεις την απώλεια της υποβοήθησης. Μετά όμως μαθαίνεις και διαπιστώνεις ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας, ούτε φυσικά και αποτελεσματικότητας.
Οδηγώντας ανθρώπινα αλλά σαν αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης η αυτονομία των 350 km είναι το ταβάνι, αλλά το θέμα με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι σε βάζουν σε μια διαφορετική νοοτροπία. Οδηγείς με μικρότερες ταχύτητες, αναζητάς την ανάκτηση, προβλέπεις την διαδρομή σου και την απόσταση, επιστρατεύεις συχνά την λειτουργία Eco. Με αυτά και με αυτά αυτομάτως ξεπερνάς τα 400 km αυτονομίας που δεν είναι κακό νούμερο έχοντας κατά νου τι είναι αυτό που οδηγείς.
Αν βέβαια σε γοητεύσει η απόδοση και οι καταιγιστικές επιταχύνσεις σε χρόνο dt, σύντομα θα σε απογοητεύσει η αυτονομία. Ενδεχομένως και λιγότερα από 200 km στο σύνολο, κάτι που βέβαια δεν συμβαίνει μόνο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για δοκιμάστε να οδηγήσετε για παράδειγμα ένα R8 με το πόδι στο πάτωμα, για να δείτε μέχρι που θα φτάσετε.
Αυτό που κρατάς ως αποτέλεσμα είναι ότι την ίδια στιγμή που ελίσσεται στις στροφές σαν επαγγελματίας χορευτής, διαπρέπει και σε ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο. Μπορεί να προσφέρει την αριστοκρατική άνεση στους τυχερούς τις καμπίνας και την αίσθηση ότι ταξιδεύουν στον αφρό, χωρίς αισθητή κύλιση και αεροδυναμικούς θορύβους (λογικό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο με Cd: 0,24).
Το οξύμωρο είναι ότι αν και πολύ καλό αυτοκίνητο για μεγάλες αποστάσεις, αν και πειστικό για τον ρόλο του ταξιδευτή, εγκλωβίζεται από την ακτίνα δράσης του με την παρούσα κατάσταση των υποδομών. Μπορεί μεν να κερδίζει εκατό χιλιόμετρα αυτονομίας με 5λεπτη φόρτιση, αλλά βρείτε μου ταχυφορτιστή (DC) 270 kW στον Ελλαδικό χώρο για να γίνει η θεωρία πράξη. Καλοί οι λιγοστοί αντίστοιχοι 50ρηδες, αλλά για μπαταρίες 90άρας χωρητικότητας αποδεικνύονται αργοί. Ενδεχομένως και μακάρι σε μερικούς μήνες αυτά να έχουν αλλάξει - άλλωστε οι ταχυφορτιστές των 180 kW, έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους.