Volvo XC40 Recharge P6: Στον δρόμο προς την ολοκλήρωση

Για όσο διάστημα ακόμα η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί την προφανή επιλογή, μοντέλα όπως το XC40 Recharge P6 θα είναι εκεί για να την φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά

Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6
Volvo XC40 Recharge P6

"Αν οι καταιγιστικές επιταχύνσεις δεν σου είναι απαραίτητες, που δεν σου είναι, η έκδοση Ρ6 προβάλλει ως πιο ορθολογική επιλογή σε σχέση με την Ρ8"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Σχεδίαση, ποιότητα, εξοπλισμός και επιδόσεις σε ένα πακέτο που αντικειμενικά δεν βρίσκεις κάτι ιδιαίτερο να του προσάψεις

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Αν για κάποιο λόγο θεωρείς το XC40 πολυφορεμένο, σύντομα θα μπορείς με ελάχιστα περισσότερα χρήματα να επιλέξεις C40 P6

Πάτησε ελληνικό έδαφος παράλληλα με το Volvo C40 Recharge P8, οπότε η σύγκριση μαζί του υπήρξε καταλυτική. Τουλάχιστον σε επίπεδο αισθητικής. Όμως η πραγματικότητα είναι πως μέσα από μια πληρέστατη γκάμα εκδόσεων του Volvo XC40, η συγκεκριμένη είναι αυτή που αξίζει περισσότερο την προσοχή σου.

Αν η ηλεκτροκίνηση ήταν μάθημα, του οποίου τα περιεχόμενα αποτελούνταν από τα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, να είσαι σίγουρος πως όταν ερχόταν η ώρα των εξετάσεων, η περίπτωση του Volvo XC40 Recharge P6 θα ήταν στα sos. Με δεδομένο πως ακόμη είναι πολύ νωρίς ώστε να μιλάμε για ολοκληρωμένο ηλεκτρικό μοντέλο, αυτό το Volvo XC40 προσεγγίζει αρκετά τον χαρακτηρισμό.

Volvo XC40 Recharge P6

Ως compact SUV, το XC40 είναι από τα καλύτερα μοντέλα που μπορείς να επιλέξεις, αν έχεις πάρει την απόφαση να γίνεις μέλος στο κλαμπ ιδιοκτητών premium αυτοκινήτων. Οι μοναδικές ενδείξεις πως αυτή είναι μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, είναι η κλειστή μάσκα από την οποία απουσιάζουν οι γρίλιες και το logo Recharge (σκέτο) στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Ο τελευταίος, με 419lt και 31lt έξτρα χώρου κάτω από το μπροστινό καπό, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σου, ακόμη κι αν φεύγεις για ταξίδι με φίλους.

Οι οποίοι φίλοι, αν δεν είναι παίκτες ομάδας μπασκετ και δεν είναι πάνω από τέσσερις, θα βολευτούν μια χαρά στο εσωτερικό του Volvo. Εντάξει, ιδανικό θα ήταν η παρέα να περιοριστεί στους τέσσερις μαζί με σένα, αλλά αν είναι αναγκαίο να έρθει και 5ος, φρόντισε να καθήσει στη μέση ο λιγότερο γκρινιάρης. Και ξεκίνα να τους μιλάς για τη λιτή σχεδίαση του ταμπλό, την προσεγμένη ποιότητα υλικών και την πλήρη ψηφιοποίηση που έχει επέλθει στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Volvo XC40 Recharge P6

Ειδικά στην περίπτωση του Volvo XC40 P6, η χαρακτηριστική κάθετη οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, διαθέτει εγκατεστημένο το λογισμικό Android Automotive OS, που περιλαμβάνει λειτουργίες της Google (Assistant, Maps, Play Store κλπ.) και είναι ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στον χώρο. Οι φαν του δαγκωμένου μήλου μην απογοητεύεστε, είναι συμβατό και με Apple CarPlay, με τις αναβαθμίσεις να γίνονται Over-the-Air.

Volvo XC40 Recharge P6

Δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις στη Volvo, πως αν και το XC40 μετρά ήδη 4 χρόνια στην αγορά, οι αναβαθμίσεις του σε επίπεδο εξοπλισμού και εκδόσεων το διατηρούν στην πρώτη γραμμή, ενώ σχεδιαστικά εξακολουθεί να δείχνει φρέσκο. Και αυτές οι δύο, είναι παράμετροι που έχουν ιδιαίτερη σημασία όταν καλείσαι στο σημερινό τοπίο της αγοράς να καταβάλλεις ένα σε απόλυτες τιμές υψηλό αντίτιμο.

Αρκετά με τη θεωρία. Ο δρόμος σε καλεί. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, τα ηλεκτρικά Volvo δεν έχουν μπουτόν εκκίνησης, οπότε μην ψάχνεις άδικα. Το κάθισμα του οδηγού έχει αισθητήρα που αντιλαμβάνεται την παρουσία σου, οπότε το μόνο που χρειάζεται να κάνεις, είναι να επιλέξεις τη σχέση που επιθυμείς και έφυγες.

Volvo XC40 Recharge P6

Σε αντίθεση με την έκδοση P8 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τους 408 ίππους, το Ρ6 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αποδίδει 231 ίππους και 330 Nm ροπής και θα έλεγα με σιγουριά πως αποτελεί την ιδανική επιλογή για όποιον αποφάσισε να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση. Με επιδόσεις που πείθουν χωρίς να τρομάζουν όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Ρ8, το entry level ηλεκτρικό Volvo σου δίνει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ανακαλύψεις τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Και τα μειονεκτήματα, αλλά αυτό εδώ που τα λέμε, δεν είναι -μόνο- δικό του πρόβλημα.

Η μπαταρία των 69kWh χρειάζεται περίπου 7-8 ώρες φόρτισης σε Wallbox 11kW, ενώ μπορεί να συνδεθεί σε ταχυφορτιστή ισχύος 150kW όπου οι χρόνοι φόρτισης είναι πολύ γρήγοροι (υπολόγισε 30-40' για να φτάσει από το 10% στο 80%). To XC40 P6 είναι 158 Kg ελαφρύτερο από την έκδοση Ρ8, αλλά και πάλι τους 2+ τόνους δεν τους γλιτώνεις. Αλλά μην αγχώνεσαι. Ακόμη κι αν δεν είσαι ιππότης Τζεντάι, η δύναμη θα είναι μαζί σου.

Volvo XC40 Recharge P6

Μπορεί να μην έχεις στη διάθεσή σου προγράμματα οδήγησης όπως συνηθίζεται στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα, όμως δεν είναι κι απαραίτητο. Το πρόγραμμα οδήγησης το επιλέγει το δεξί σου πόδι. Όσο πιο απότομα το βυθίζεις στο πάτωμα, τόσο πιο ακαριαία γίνονται όλα. Εσύ το μόνο που μπορείς να επιλέξεις, είναι αν θέλεις ή όχι να έχεις ενεργοποιημένο το One Pedal Drive. Τι σημαίνει αυτό; Πως αν επιθυμείς τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και άρα μειωμένη κατανάλωση, κάθε φορά που παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι θα έχεις την αίσθηση πως επιχειρείς μέτριο προς δυνατό φρενάρισμα.

Σε κάθε περίπτωση, τα 423km μέγιστης αυτονομίας της εργοστασιακής τιμής, υπάρχει περίπτωση να τα δεις μόνο αν πρόκειται να κερδίσεις κάποιο στοίχημα και κινείσαι με ταχύτητες 30-40 km/h σε αστικό περιβάλλον. Ρεαλιστικά υπολόγισε κάτι σε 340-350km και πάντοτε όχι με υψηλές ταχύτητες. Όσα κι αν είναι πάντως, τα χιλιόμετρα που θα διανύσεις με το XC40 P6 μεταξύ δύο φορτίσεων, θα είναι ευχάριστα. Η άνεση της ανάρτησης είναι απόλυτα ικανοποιητική, η ποιότητα κύλισης το ίδιο, όπως και η πρόσφυση από τα μεγάλων διαστάσεων ελαστικά (235/50 R19 μπροστά και 255/45 R20 πίσω).

Volvo XC40 Recharge P6

Το συνολικό πακέτο επωφελείται από μπόλικες φορολογικές απαλλαγές, εξαιρείται από περιορισμούς κίνησης στο κέντρο της Αθήνας και συνοδεύεται από μεγάλης διάρκειας εγγύηση, που στην περίπτωση της μπαταρίας φτάνει τα 8 χρόνια ή 160.000km. Δεν ξέρω αν ο αγοραστής αυτής της κατηγορίας επιλέγει με αυτά τα κριτήρια. Δεν ξέρω καν αν θα επέλεγα να αγοράσω ηλεκτρικό αυτή τη στιγμή. Δεν λέω πως δεν θα το έκανα, λέω πως θα ήμουν σε δίλημμα. Αν όμως για κάποιο λόγο ήμουν υποχρεωμένος να το κάνω, τότε είναι πολύ πιθανό να κατέληγε στα χέρια μου το κλειδί ενός Volvo XC40 P6.

 

Volvo XC40 Recharge P6

Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Μπαταρία: 69 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 231 ίπποι
Ροπή: 330 Nm
0-100 km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 18,7 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 18,9 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.425 mm x 1.910 mm x 1.652 mm
Βάρος: 2.030 kg
Χώρος αποσκευών : 419 (+31) -1.295 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €46.252

Best of Network