Volvo C40 Recharge P8: Blitzkrieg

Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8
Volvo C40 Recharge P8

ΠΡΑΞΗ

Η Volvo αναφέρει αυτονομία 440 χλμ. για το C40 Recharge P8. Όποιος καταφέρει να προσεγγίσει τα 400, θα πρέπει να έχει κινηθεί αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον και αποτελεί ακλόνητο φαβορί για το Όσκαρ εγκράτειας. Πρακτικά, αυτονομία με πρώτο νούμερο το 4 είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Ίσως σε εργαστηριακές συνθήκες να γίνεται, όμως στον πραγματικό κόσμο και με δεδομένο πως το C40 δεν θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση για ταξί, υπολόγισε οτιδήποτε πάνω από 300 χλμ. ως μια θετική εκδοχή που όμως δεν στερείται ρεαλισμού.

Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων σε κάθε άξονα, το C40 P8 έχει συνδυαστική ισχύ 408 ίππων και μέγιστη ροπή 660 Nm. Εκ του αποτελέσματος, έχεις στη διάθεσή σου περισσότερο γκάζι απ' ότι θα περίμενες. Μπορεί να σκεφτείς πως τα 2.185 kg του αμαξώματος θα κόβουν πόντους από τις επιδόσεις. Μακάρι να συμβαίνει κάτι τέτοιο, γιατί με δεδομένο πως η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 4,7 sec και ο ρυθμός επιτάχυνσης παραμένει σταθερός μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 km/h, κάτι ακόμη πιο γρήγορο θα έθετε σοβαρό ζήτημα διαχείρισης.

Volvo C40 Recharge P8

Το C40 δεν διαθέτει προγράμματα οδήγησης σε αντίθεση με την πλειοψηφία των σύγχρονων μοντέλων. Θα μπορούσες να υποθέσεις πως εδώ ισχύει το one program fits all, καθώς είναι θέμα του δεξιού σου ποδιού το πόσο θα καταπονηθούν οι μυς του αυχένα σου και των υπολοίπων που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Όμως η ουσία είναι πως παρά τις τιμές επιδόσεων και το παρουσιαστικό του, το C40 δεν είναι σπορ αυτοκίνητο. Ναι, η τετρακίνηση και οι τεράστιοι τροχοί 20 ιντσών, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους του εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση, όμως η αίσθηση του τιμονιού δεν βοηθάει. Επίσης η ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί την άνεση και αυτή προφανώς είναι μια σωστή επιλογή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ναι, η αλήθεια είναι πως με το C40 P8 μπορείς να κινηθείς με τους ρυθμούς μιας σπορ κατασκευής, χωρίς όμως την ανάλογη αίσθηση. Έχει τόση σημασία η αίσθηση; Αν πιστεύεις στην αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού, ναι. Και μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, δεν εξαιρεί τον οδηγό της από αυτή την παράμετρο. Είναι άλλωστε η ουσία που βρίσκεται πίσω από τον χαρακτηρισμό ενός μοντέλου ως fun to drive. Με μια σουίτα που περιλαμβάνει 26 συνολικά ηλεκτρονικά βοηθήματα να αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό, η Volvo σου λέει με τρόπο, πως την ενδιαφέρει περισσότερο η μακρόχρονη συμβίωσή σου με το C40, παρά η εξερεύνηση των ορίων του.

Volvo C40 Recharge P8

Επίσης, σου δίνει τη δυνατότητα να εξοικειωθείς με τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας που έχεις στη διάθεσή σου. Η συνετή χρήση του πεντάλ γκαζιού, κάτι που, μην μπερδεύεσαι, δεν σημαίνει πως θα σου λείψει η επιτάχυνση, είναι μια συνθήκη που θα σε παει πιο μακριά. Η λειτουργία του one pedal drive θα σε βοηθήσει να ελαχιστοποιήσεις την κατανάλωση στην κίνηση στην πόλη. Και τότε, θα διαπιστώσεις πως μπορείς να κινηθείς ακόμη και 3-4 μέρες με το C40 χωρίς να χρειαστεί να το φορτίσεις. Κάτι που όταν είναι να συμβεί, καλό είναι να μην αφορά σε οικιακή πρίζα, γιατί θα χρειαστεί να περιμένεις άλλες 2-3 μέρες μέχρι να το χρησιμοποιήσεις ξανά.

Το C40 έχει τη δυνατότητα να δεχτεί φόρτιση 150 kW, που μεταφράζεται σε μετάβαση από το 10% στο 80% της μπαταρίας των 78 kWh, σε κάτι περισσότερο από 30'. Σε ένα συμβατικό wallbox των 11 kW, υπολόγισε ένα 8ωρο.

Best of Network