


















Ένα coupe SUV με σχεδίαση που κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν και επιτάχυνση που τα κάνει να κολλάνε στα προσκέφαλα
Για τις καταιγιστικές επιδόσεις, την όμορφη εμφάνιση και τον πλούσιο εξοπλισμό
Παρά τις προδιαγραφές και την εμφάνιση, το C40 δεν είναι μοντέλο με σπορ προσανατολισμό
Η διάσημη συμμορία των Bonnie (Parker) και Clyde (Barrow) πέρασε μια πολύ επιτυχημένη διετία ληστεύοντας τράπεζες στις ΗΠΑ των αρχών της δεκαετίας του 1930. Το αυτοκίνητο που επέλεγαν ως μέσο διαφυγής, ήταν ένα Ford Deluxe sedan με κινητήρα V8.
Μάλιστα ο θρύλος τους θέλει να έχουν στείλει γράμμα στον ίδιο τον Henry Ford, επαινώντας την ταχύτητα των αυτοκινήτων του, που τους επέτρεπε να ξεφεύγουν απ' τους διώκτες τους. Αυτά μέχρι την ενέδρα της 23ης Μαίου του 1934, όταν το Ford Deluxe που είχαν κλέψει έναν μήνα νωρίτερα, δέχτηκε καταιγισμό πυρών από αστυνομικούς, από τον οποίο θα ήταν αδύνατο να επιζήσουν.
Οι Bonnie και Clyde φυσικά δεν θα μπορούσαν να το γνωρίζουν εκείνη την εποχή, αλλά αν το καλοσκεφτείς, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο κατάλληλο όχημα για μια ληστεία. Είναι εντελώς αθόρυβο ώστε να μην συγκεντρώνει τα βλέμματα πάνω του, καταιγιστικά γρήγορο ώστε και να θέλουν, να μην προλαβαίνουν να σε δουν και επί της ουσίας, δεν σε νοιάζει να σε πάει πολύ μακριά, καθώς η λογική λέει πως θα το παρατήσεις μερικά τετράγωνα παρακάτω.
Βέβαια όπως κάθε κανόνας, έτσι κι αυτός, έχει τις εξαιρέσεις του. Γιατί ένα αυτοκίνητο, δεν κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν μόνο στο άκουσμα του κινητήρα του, αλλά και με την εμφάνισή του. Και αυτό, είναι από τα πρώτα κουτάκια που κάνει τικ το νέο Volvo C40. Βασισμένο στο πάτωμα του XC40 που είναι το καλύτερο (λόγω και της πληρότητας στη γκάμα εκδόσεων) Volvo που μπορείς να αποκτήσεις, το C40 τυχαίνει να έχει αμάξωμα coupe, που είναι ότι πιο hot τη δεδομένη στιγμή στην αγορά.
Παρατηρώντας το από μπροστά, πιθανότατα δεν θα αντιληφθείς κάποια διαφορά συγκριτικά με το XC40, όμως από οποιαδήποτε άλλη γωνία, μάλλον θα συμφωνήσεις πως είναι ίσως το ομορφότερο μοντέλο στο line up της σουηδικής εταιρείας. Τώρα βέβαια, το τεχνικό τμήμα της Volvo θα σου έλεγε πως εκεί που εσύ βλέπεις καμπύλες, εκείνοι βλέπουν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας και πως αυτό, είναι πολύ καλό ειδικά από τη στιγμή που βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Γιατί; Επειδή η καλύτερη αεροδυναμική μεταφράζεται σε χαμηλότερη κατανάλωση και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η εξοικονόμηση ρεύματος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αν εξωτερικά το C40 θυμίζει XC40 μια φορά, το εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι πανομοιότυπο. Κάτι το οποίο είναι αρκετά θετικό, καθώς η μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση παντρεύεται με ένα σύστημα infotainment εύχρηστο και με καλά γραφικά. Highlight οι ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, που σου εξασφαλίζουν τη συνέχεια επί της οθόνης -του αυτοκινήτου- του περιβάλλοντος του smartphone σου. Εντάξει, η λειτουργία του κλιματισμού είναι πάντοτε ένα θέμα, από τη στιγμή που ο κατασκευαστής έχει επιλέξει ο χειρισμός του να περνάει μέσα από το μενού μιας οθόνης αφής, αλλά αν αυτό σε παρηγορεί, υπάρχουν πολύ χειρότερες περιπτώσεις από αυτή του C40.
Η ποιότητα στο εσωτερικό του C40 είναι αυτή που περιμένεις να βρεις σε ένα premium μοντέλο, ενώ μετά την ασφάλεια, η Volvo φαίνεται πως απέκτησε μία ακόμη εμμονή. Το χτίσιμο οικολογικού προφίλ της μάρκας, ενισχύεται σημαντικά από την απόφαση να μην υπάρχει το δέρμα ως επιλογή επένδυσης στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το C40 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας, του οποίου όλες οι επενδύσεις είναι από ανακυκλωμένα ή συνθετικά υλικά. Το ακόμη καλύτερο; Αν δεν το ξέρεις, είναι δύσκολο να το διακρίνεις, καθώς η αίσθηση που έχεις είναι αυτή ενός ιδιαίτερα ποιοτικού εσωτερικού.
Οι χώροι είναι αρκετά καλοί, ενώ παρά την κλίση της οροφής δεν θα αισθανθούν άβολα ακόμη και όσοι κάθονται πίσω. Παράλληλα, με χώρο για τις αποσκευές 414 lt και 31 επιπλέον λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό, το C40 μπορεί να χωρέσει και τις αποσκευές των τεσσάρων επιβατών του. Το ερώτημα είναι πόσο μακριά μπορεί να τους πάει...
*Ο όρος κεραυνοβόλος πόλεμος (Blitzkrieg) αναφέρεται σε πολεμική τακτική των Γερμανών κατά τον ΒΠΠ, η οποία περιλάμβανε αιφνιδιαστικές επιθέσεις με συντονισμένη υποστήριξη από αεροπορικές δυνάμεις, που χτυπούσαν και αιφνιδίαζαν τον αντίπαλο όπως ακριβώς θα έκανε ένας κεραυνός.