











Δύσκολα θα γνωρίσεις την ελληνική επαρχία στο τιμόνι του, όμως δύσκολα θα βρεις και πιο στιλάτη επιλογή για τις αστικές σου μετακινήσεις
Είναι το B-SUV με την πιο ελκυστική εμφάνιση, το πιο hi tech εσωτερικό και οδική συμπεριφορά Peugeot. Θέλεις κι άλλα;
Δεν θα γλιτώσεις εύκολα το range anxiety, αλλά θα βοηθήσει αν έχεις στο γκαράζ φορτιστή 50kW. Όχι γιατί θα αυξήσεις την αυτονομία, αλλά θα περιμένεις λίγο
Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ηλεκτρικών εκδόσεων που το φωνάζουν από μακριά, η συγκεκριμένη έκδοση του 2008 είναι πολύ καλά καμουφλαρισμένη. Για την ακρίβεια, "φοράει" την περιβολή των συμβατικών εκδόσεων. Εντάξει, με την προσθήκη του γράμματος e σε επιλεγμένα σημεία του αμαξώματος.
Το οποίο σε κάθε περίπτωση συνιστά μια πολύ καλή αφετηρία, καθώς τα μοντέλα της Peugeot, είναι από τα ομορφότερα που κυκλοφορούν εκεί έξω. Η σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα των γάλλων, σε συνδυασμό βέβαια με μία συνολική ποιοτική αναβάθμιση, έχουν οδηγήσει τη μάρκα στις πρώτες θέσεις των charts στις πωλήσεις τα τελευταία χρόνια.
Τη χρονιά που πέρασε, το 2008 ήταν μακράν πρώτο σε πωλήσεις στα B-SUV με 3.196 ταξινομήσεις, ή αλλιώς κατέχοντας το 14,41% της κατηγορίας. Ακόμη και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το e-2008 ήταν δεύτερο μόνο πίσω από το Tesla Model 3. Και αυτό είναι σίγουρα ένα καλό νέο για την Peugeot.
To πάτωμα που χρησιμοποιεί, είναι το e-CMP, που μπορεί να μην σου λέει κάτι, αλλά το γεγονός πως το ίδιο πάτωμα μοιράζονται τα ηλεκτρικά e-208, Corsa e και DS3 Crossback σίγουρα σε βοηθάει να πάρεις μια ιδέα. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ στο πάτωμα είναι τοποθετημένη η μπαταρία χωρητικότητας 50kWh. Όπως και στα προαναφερθέντα μοντέλα δηλαδή, με ισχύ 136 ίππων και ροπή 260 Nm.
Πολύ ωραία. Και η αυτονομία ποια είναι; Μη βιάζεσαι, μάθε πρώτα πως η προσθήκη μπαταρίας, μπορεί να αύξησε το βάρος κατά 343 kg (σύνολο 1.548), όμως οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αμετάβλητοι σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις και εκείνοι για τις αποσκευές στα 405 λίτρα.
Αν διακτινιζόσουν απευθείας στο εσωτερικό του e-2008, δεν θα παρατηρούσες κάποια διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ακόμη και με το 208. Highlight ο 3D πίνακας οργάνων για τον οποίο η Peugeot επέλεξε ένα fancy όνομα όπως είναι το i-Cockpit, ενώ η οθόνη πολυμέσων, για τις ανάγκες της ηλεκτρικής έκδοσης περιλαμβάνει και το μενού με τις λειτουργίες φόρτισης. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα που τα τελευταία χρόνια μας έχουν συνηθίσει οι Γάλλοι.
Μια χαρά. Πες μου τώρα για την αυτονομία. Μισό, δεν τελείωσα. Θέλω πρώτα να σου πω ότι το e-2008 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) και δύο ανάκτησης ενέργειας, με την επιλογή "Β" να είναι εκείνη που με λίγη εξοικείωση μπορεί να περιορίσει τη χρήση του πεντάλ φρένου, αλλά όχι και να την καταργήσει, όπως -σχεδόν- συμβαίνει σε κάποια μοντέλα.
Το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις, διαφοροποιεί σημαντικά την απόδοση του αυτοκινήτου, καθώς στο Eco η ισχύς περιορίζεται στους 80 ίππους, στο Normal στους 110, με τους 136 να είναι στη διάθεσή σου στο Sport. Ανάλογα περιμένεις να κινηθεί και η κατανάλωση ενέργειας.
Μιας και το ανέφερες, θα μου πεις τώρα για την αυτονομία; Να σου πω πρώτα τι να περιμένεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς; Τα 8,5 sec της επιτάχυνσης 0-100 είναι τιμή που λογικά περιμένεις να δεις από ένα ηλεκτρικό (εδώ εννοείται στο πρόγραμμα Sport). Τα 150 km της τελικής δεν είναι τιμή για παλαμάκια, αλλά αν σκεφτείς πως οτιδήποτε πάνω από τα 100-110 κάνει τον δείκτη στάθμης της μπαταρίας να φαντάζει ζωντανός, τότε αντιλαμβάνεσαι πως κι αυτά σπάνια θα επιλέξεις να τα δεις στην πράξη.
Με δεδομένο πως οι μετακινήσεις σου θα είναι αστικές, το e-2008 είναι ένα μοντέλο που επενδύει στην άνεση. Ναι, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όμως η επιλογή του να κινηθείς γρήγορα δεν είναι σοφή για διάφορους λόγους. Οι εξωτερικοί ήχοι που φτάνουν στ' αυτιά σου είναι ελάχιστοι και ο λόγος είναι πως εκτός από την αθόρυβη λειτουργία που συνεπάγεται η ηλεκτροκίνηση, το e-2008 έχει και ενισχυμένη ηχομόνωση.
Τελικά για την αυτονομία θα πεις καμιά κουβέντα; Θα πω οτι τα 300+ km που ευαγγελίζεται η Peugeot είναι δύσκολο να τα επαληθεύσεις στην πράξη. Τουλάχιστον όχι μια κρύα μέρα του χειμώνα ή μια αρκετά ζεστή καλοκαιρινή. Ανεξαρτήτως του προγράμματος που θα επιλέξεις, αρκεί να μην είναι με τίποτα το Sport, ένα νούμερο πέριξ των 250 Km είναι σαφώς πιο ρεαλιστικό. Ορίστε, σου είπα.
Είναι σαφές πως μια τέτοια αυτονομία δεν σε κάνει να πετάς από τη χαρά σου, όμως καλό είναι να έχεις υπόψη σου πως το e-2008, είναι από τα μοντέλα που άνοιξαν τον χορό της ηλεκτροκίνησης στα B-SUV προς τα τέλη του 2020 και τα δεδομένα τότε ήταν διαφορετικά. Όπως και με την κατανάλωση, έτσι και η διαδικασία φόρτισης είναι σχετική υπόθεση. Μπορεί να κυμανθεί μεταξύ μίας μέρας για πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα, μέχρι 30' για το 80% σε ταχυφορτιστή 100kW. Για ένα wallbox 7,4kW υπολόγισε περίπου 7,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού και εκδόσεις με on board charger 7,4kW ή 11kW, σίγουρα υπάρχει ένα e-2008 που καλύπτει τις ανάγκες σου ή τουλάχιστον τις περισσότερες από αυτές. Αρκεί να αποταμιεύσεις ένα ποσό ανάμεσα στις €37-47.000, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξεις. Ή αυτή που θα βρεις διαθέσιμη σε χρονικό διάστημα που δεν θα κινδυνεύεις να έχει αλλάξει πρώτα το μοντέλο.
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρία: ιόντων λιθίου 50 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 260 Nm
0-100 km/h: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 15,7 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 17,7 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.300 mm x 1.770 mm x 1.530 mm
Βάρος: 1.548 kg
Χώρος αποσκευών: 405 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €37.300