




















Αν ψάχνεις για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που να διακρίνεται σε όλους τους τομείς που ενδιαφέρουν μια οικογένεια, τότε έχεις μπροστά σου μια από τις κορυφαίες επιλογές.
Χώροι, επίπεδο άνεσης, σχεδίαση, κατανάλωση, τιμή.
Πλαστικά μέρη στο ταμπλό και κάποιες εργονομικές ατέλειες.
Η τιμιότητα αποτελεί ιδιότητα που συνήθως αποδίδεται σε ανθρώπους. Υπάρχουν όμως και αρκετές περιπτώσεις που χρησιμοποιείται καταχρηστικά, για να χαρακτηρίσει ένα προϊόν. Ένα αυτοκίνητο για παράδειγμα.
Στην περίπτωση του οποίου, αν θελήσουμε να δώσουμε μια σύντομη ερμηνεία του όρου, ο αγοραστής του απολαμβάνει μια σειρά από πλεονεκτήματα, έχοντας πληρώσει ένα λογικό, αν όχι χαμηλό, αντίτιμο.

Και απ ότι φαίνεται, αυτός ο χαρακτηρισμός ταιριάζει γάντι στο νέο Citroen C5 Aircross. Ως μέλος μιας πολυμελούς οικογένειας όπως είναι ο όμιλος Stellantis, είναι λογικό το C5 να δημιουργήθηκε από μια σύνθεση τμημάτων και μηχανικών μερών που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα, όμως το αποτέλεσμα εδώ καταφέρνει να είναι διαφορετικό. Ας δούμε πώς το πέτυχε η Citroen.
Το μεσαίο γαλλικό SUV μοιράζεται το πάτωμα με μοντέλα όπως το Peugeot 3008 και το Opel Grandland. Το ίδιο συμβαίνει και με τα βασικά μηχανικά μέρη. Όμως οι εκπλήξεις ξεκινούν από την εμφάνιση. Η Citroen, επέλεξε αυτή τη φορά τις έντονες γωνίες και μια πιο boxy αισθητική.

Στο μπροστινό μέρος, οι προβολείς είναι λεπτοί και τοποθετημένοι ψηλά, με μια χαμηλότερη λωρίδα LED να χαρίζει στο C5 μια εντυπωσιακή παρουσία στο δρόμο, ειδικά τη νύχτα.
Στο ίδιο μήκος κύματος το πίσω μέρος, θα έλεγα πως είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, με τα φώτα-λεπίδες να έχουν τοποθετηθεί ψηλά και να εξέχουν πέρα από τις κολόνες, κάτι πραγματικά μοναδικό αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Στο εσωτερικό, η ανανέωση είναι επίσης ολοκληρωτική, με μια φρέσκια και πολύ πιο όμορφη καμπίνα. Μπροστά στον οδηγό βρίσκεται ένας κομψός ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματωμένος στο απόλυτα ευθύ επάνω τμήμα του ταμπλό.
Στο κέντρο, μια μεγάλη κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής, λειτουργεί ως γέφυρα του ταμπλό με την κεντρική κονσόλα, στο επάνω μέρος της οποίας βρίσκεται ο διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου, η θέση ασύρματης φόρτισης και μια αρκετά μικρή ποτηροθήκη.

Α, ναι, οι ποτηροθήκες. Ακριβώς κάτω από την επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται ένας αρκετά μεγάλος αποθηκευτικός χώρος και δύο ακόμη κανονικού μεγέθους ποτηροθήκες. Που όμως είναι τόσο αντιεργονομικά τοποθετημένες, που η πρόσβαση σε αυτές είναι εξαιρετικά δύσκολη, ειδικά όταν κινείσαι. Ένα από τα ελάχιστα φάουλ του C5 Aircross.
Μαζί με την ποιότητα συγκεκριμένων πλαστικών, όπως αυτά στους αεραγωγούς. Κατά τα άλλα, η επιλογή επένδυσης με ύφασμα μεγάλου μέρους του ταμπλό και των θυρών, λειτουργεί απολύτως θετικά και σίγουρα πείθει περισσότερο από μέτριας ποιότητας πλαστικό.

Όμως το πραγματικό highlight του εσωτερικού, δεν είναι η σχεδίαση, αλλά η άνεση και η ευρυχωρία, τομείς που αν το καλοσκεφτείς, αποτελούν διαχρονικά τα δυνατά σημεία της Citroen. Τα μαλακά καθίσματα που η γαλλική εταιρεία αναφέρει ως Advanced Comfort, κάνουν ακριβώς αυτό.
Προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση και την ρύθμιση στην ανάρτηση που επίσης έγινε με γνώμονα την άνεση, δημιουργούν ένα τόσο ξεκούραστο περιβάλλον, που σπάνια θα βρεις σε μοντέλο της κατηγορίας. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 565 λίτρα, τιμή που βρίσκεται στο άνω άκρο των C-SUV.

Το C5 Aircross καταφέρνει να είναι το ίδιο ευχάριστο και άνετο, είτε κινείσαι στην πόλη, είτε στην εθνική οδό. Το ελαφρύ τιμόνι συμβάλλει επίσης προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορεί ο χαρακτηρισμός "μαγικό χαλί" να εμπεριέχει μια δόση υπερβολής, όμως το φιλτράρισμα της ασφάλτου βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.
Κάτω από το καπό της βασικής έκδοσης, βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.2 λίτρων που συναντάμε σε μοντέλα των Citroen, Peugeot, Opel και Jeep. Σε συνδυασμό με την ήπια υβριδική τεχνολογία, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 145 ίππους.
Δεν πρόκειται για νούμερο που εντυπωσιάζει, άλλωστε αυτό δεν συμβαίνει ούτε και με τη νέα έκδοση PHEV του C5 με τους 195 ίππους. Όμως κατά μια έννοια και αυτό το στοιχείο είναι μέρος της τιμιότητας του μοντέλου της Citroen.

Ποτέ δεν διέθετε στη γκάμα του μια ισχυρή έκδοση που να κλείνει το μάτι στις σπορ επιδόσεις. Για την ακρίβεια, δεν υπαινίχθηκε ποτέ πως είναι σπορ. Και αυτό είναι κάτι που αυτομάτως διαμορφώνει και τον τρόπο που το προσεγγίζεις. Τα 11,2 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης 0-100 km/h της βασικής έκδοσης, αποτελούν σαφή ένδειξη πως πρέπει να το προσπαθήσεις αρκετά αν θέλησεις να κινηθείς γρήγορα.
Το αυτοκίνητο δεν θα δυσανασχετήσει, εκτός ίσως από τον ήχο του κινητήρα εκεί στις μεσαίες στροφές. Όμως με την επιλογή Sport στα προγράμματα οδήγησης και τα paddles να διαχειρίζονται ομαλά τις αλλαγές των 6 ταχυτήτων, το C5 Aircross προσπαθεί με κάθε τρόπο να βγάλει τον καλύτερό του εαυτό. Απλά αυτός δεν βρίσκεται στην σπορ οδήγηση.

Είπαμε πως η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Επίσης, σε γρήγορους ρυθμούς θα βρεις απέναντί σου και την αίσθηση του πεντάλ των φρένων και την μέτρια ακρίβεια του τιμονιού. Όμως αν πιάσεις τον εαυτό σου να σκέφτεται έτσι, σίγουρα έχεις χάσει την ουσία του C5 Aircross.
Αυτό που έχεις εδώ, είναι ένα οικογενειακό SUV που ανταποκρίνεται με επιτυχία σε κάθε παράμετρο που ενδιαφέρει όποιον το επιλέξει. Οι χώροι του είναι από τους μεγαλύτερους και πιο άνετους και το επίπεδο άνεσης που παρέχει, εξαιρετικό. Και επειδή η οικονομία καυσίμου είναι πιο σημαντική στις μέρες μας από την απόλυτη επιτάχυνση, το C5 αποδεικνύεται και ιδιαίτερα αποδοτικό στις καθημερινές μετακινήσεις.

Κι όλα αυτά, σε ένα περιτύλιγμα που είναι το καλύτερο που έχουμε δει εδώ και καιρό από τη Citroen. Το C5 καταφέρνει να ξεχωρίζει μέσα στη θάλασσα των C-SUV έχοντας τη δική του ταυτότητα, που το κάνει πραγματικά ελκυστικό. Όπως συμβαίνει και με την τιμή του. Όσο κι αν ψάξεις, είναι αμφίβολο αν θα βρεις μοντέλο 4,65 μέτρων με τα χαρακτηριστικά του C5 Aircross και τιμή στα επίπεδα των 30.000 ευρώ.
Μάλιστα η Citroen, μέσω μιας προωθητικής ενέργειας 1.100 ευρώ, κατεβάζει την τιμή της βασικής έκδοσης εξοπλισμού You, στα 29.900 ευρώ. Η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Plus της δοκιμής, κοστίζει 32.500 ευρώ και η κορυφαία Max 36.000 ευρώ, πάντοτε με το όφελος της προωθητικής ενέργειας.

Που μας φέρνουν όλα τα παραπάνω; Στο συμπέρασμα πως το Citroen C5 Aircross θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πιο ολοκληρωμένο SUV που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα ο όμιλος Stellantis.
Παραμένει πιστό στις βασικές αξίες της Citroen, όπως η ευρυχωρία, ο πλούσιος τεχνολογικός εξοπλισμός και η εξαιρετική άνεση, αλλά διαθέτει και ένα επιπλέον ατού. Την επιθετική πολιτική τιμών της Citroen, που το τοποθετεί κάτω από τους περισσότερους βασικούς ανταγωνιστές του.
Η ποικιλία κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνουν από mild hybrid, μέχρι τη νέα plug-in υβριδική αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, αποτελεί επίσης πλεονέκτημα και κάπως έτσι, το νέο C5 Aircross μπορείς να πεις πως αποτελεί τον ορισμό της τιμιότητας στους τέσσερις τροχούς.
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo, 1.199cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 145 ίπποι
Ροπή: 230 Nm
0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,4 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,7 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.652 mm x 1.936 mm x 1.691 mm
Βάρος: 1.554 kg
Χώρος αποσκευών: 565 lt
Εκπομπές CO2: 121 g/km
Τιμή: από 31.000 ευρώ