





















Το Box στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 42 kWh προβάλλει ως μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική επιλογή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, έχοντας να επιδείξει και μια ανέλπιστα premium ποιότητα κατασκευής.
Ποιότητα υλικών, χώροι επιβατών, κατανάλωση ενέργειας.
Βαρύ τιμόνι, 3 αστέρια στο EuroNCAP.
Ας ξεκινήσουμε από τα δεδομένα. Σε μία αγορά που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κυμαίνονται πέριξ των 130.000 μονάδων σε ετήσια βάση, η είσοδος σχεδόν 30 νέων εταιρειών αυτοκινήτων, δεν ακούγεται ως το ιδανικό business plan. Η Κίνα όμως είναι μια χώρα με τη δική της λογική, την οποία δεν είναι βέβαιο αν και πόσοι μπορούν να ακολουθήσουν.
Η Ελλάδα από την άλλη πλευρά, έχει τα δικά της θέματα να λύσει σε ότι αφορά τον χώρο του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, μπορεί να είμαστε από τις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη σε αυτό που αποκαλούμε "μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση", όμως εξακολουθούμε να υποδεχόμαστε με καταιγιστικούς ρυθμούς νέα ονόματα από την Κίνα.

Τα οποία πέρα από το γεγονός ότι καλούνται να παρουσιάσουν πωλήσεις σε μια ασθμαίνουσα αγορά και φυσικά κατηγορία (αν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά), έχουν και το ντεζαβαντάζ του ονόματος. Όχι λόγω της καταγωγής, καθώς πλέον είναι αφελές να θεωρείς by default χαμηλής ποιότητας οτιδήποτε κινεζικό, αλλά κυριολεκτικά.
Οι περισσότεροι κινέζοι κατασκευαστές δεν έχουν εύηχα ονόματα και αυτό μπορεί να σου ακούγεται λεπτομέρεια, αλλά μπορείς να το συζητήσεις πιο διεξοδικά με τον επόμενο που θα σε ρωτήσει τι μάρκα είναι το νέο σου αυτοκίνητο.

Dongfeng. Δεν είναι αυτό που θα χαρακτήριζες ως "γκολ απ' τα αποδυτήρια". Μπορείς βέβαια να εστιάσεις στην ονομασία του μοντέλου, με το Box να διορθώνει σε μεγάλο βαθμό την αρχική εικόνα. Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που σίγουρα θα θέλεις να κάνεις, είναι να δώσεις έμφαση στην ουσία. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση.
Το Box ακολουθεί το μονοπάτι που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό τα κινεζικά αυτοκίνητα και συνδυάζει μια ελαφρώς φουτουριστική σχεδιαστική γλώσσα, ειδικά στο μπροστινό μέρος. Πρόκειται για μια αισθητική προσέγγιση που γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμη ως σύγχρονη, χωρίς όμως να είσαι σε θέση να απαντήσεις άμεσα αν σου αρέσει αρκετά ή όχι και τόσο.

Προσωπικά θεωρώ την επιλογή των Κινέζων απόλυτα συνειδητή. Γνωρίζουν καλά πως στην περίπτωσή τους, οι αγοραστές δεν θα έρθουν επειδή είδαν ένα αυτοκίνητο και τους άρεσε ως εικόνα.
Αν πάντως θέλεις να αφιερώσεις λίγο παραπάνω χρόνο στη δουλειά των σχεδιαστών, τότε θα σταθείς στις πόρτες χωρίς πλαίσιο, μια επιλογή που διαχρονικά αρέσει, τη διχρωμία του αμαξώματος και τις αναδυόμενες χειρολαβές.

Και πώς ακριβώς θα έρθουν οι αγοραστές; Το στοιχείο που θα φέρει κόσμο στις εκθέσεις είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με την τιμή. Στην περίπτωση του Box, όπως αφήνει να εννοηθεί και η ονομασία του, έχουμε ένα μοντέλο συμπαγών διαστάσεων με μήκος 4,02 μέτρα, αλλά με αρκετά μεγάλο αναλογικά μεταξόνιο, που φτάνει τα 2,66 μέτρα.
Είναι πλέον κοινό μυστικό πως η ηλεκτρική αρχιτεκτονική επιτρέπει άριστη εκμετάλλευση χώρων και εδώ, έχεις μπροστά σου μία ακόμη περίπτωση μοντέλου με άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες. Κι αυτό, χωρίς θυσίες στον χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 326 λίτρα.

Το εσωτερικό του Box όμως δεν είναι μόνο ευρύχωρο, αλλά αποπνέει και μια premium αύρα που μάλλον δεν περίμενες πριν βρεθείς σε αυτό. Ναι, μπορεί το μοτίβο που περιλαμβάνει έναν μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία μεγάλη οθόνη πολυμέσων να είναι στάνταρ στα κινέζικα ηλεκτρικά, όμως εκείνο με τις καπιτονέ μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και το ταμπλό, δεν το συναντάς εύκολα σε αυτοκίνητο πόλης.

Και φυσικά, με τον εξοπλισμό να μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί πλούσιος. Αεριζόμενο και θαρμαινόμενο κάθισμα οδηγού που επιπλέον διαθέτει ηλεκτρικές ρυθμίσεις, θέση ασύρματης φόρτισης κινητού και κεντρική οθόνη 12 ιντσών με καλά γραφικά και γρήγορη απόκριση, είναι μερικά μόνο από τα highlights του εξοπλισμού. Α, έχει και κάμερα 360 μοιρών, για να έχεις και κάτι από Tesla στο Dongfeng σου.
Παράλληλα, έχεις στη διάθεσή σου και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης, αν και τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο EuroNCAP νωρίτερα μέσα στη χρονιά δεν ήταν τα αναμενόμενα. Βλέπεις, αν το Box ήταν εστιατόριο και κριτής του ο οδηγός Michelin, τα τρία αστέρια θα αποτελούσαν τη μέγιστη διάκριση. Ως επίδοση σε δοκιμές πρόσκρουσης όμως, δημιουργεί ερωτηματικά.

Κατά τα άλλα, το compact μοντέλο της Dongfeng είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές σε επίπεδο μπαταρίας, 32 kWh και 42 kWh, με το μοντέλο δοκιμής να εφοδιάζεται με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Η οποία, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και αποδίδει 95 ίππους και 160 Nm ροπής. Ξέρω τι σκέφτεσαι. Πως δεν θυμάσαι την τελευταία φορά που είδες ηλεκτρικό μοντέλο με τόσο χαμηλή ισχύ.

Μην αγχώνεσαι όμως. Το Box σε αντίθεση με αυτό που υποννοούν οι αριθμοί, κινείται αξιοπρεπέστατα στους δρόμους της πόλης. Η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 1.430 κιλών, έχουν ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μην έχει τις εξάρσεις που συνήθως χαρακτηρίζουν τα ηλεκτρικά, αλλά επιταχύνει γραμμικά όσο χρειάζεται για να παραμένει ασφαλές.
Και που φυσικά, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει λειτουργία one pedal για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας, καταφέρνει να διατηρεί χαμηλά τις απαιτήσεις σε κατανάλωση ενέργειας, επιτυγχάνοντας μια αυτονομία που ξεπερνά με ευκολία τα 320-330 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.
Με προσεκτική οδήγηση, είναι πολύ πιθανό να δεις ακόμη και κοντά στα 400 χιλιόμετρα. Πώς κρίνεται αυτή; Καλύτερη από την εργοστασιακή τιμή, οπότε μάλλον δεν χρειάζεται κάποιο άλλο σχόλιο.

Στα της φόρτισης, το Box μπορεί να υποστηρίξει 75 kW σε ταχυφορτιστή, ενώ ο on board φορτιστής επιτρέπει μέχρι 6,6 kW σε AC φόρτιση.
Σίγουρα θα θέλεις να μάθεις και για την οδική συμπεριφορά του Box. Η premium αίσθηση στα υλικά και την ποιότητα κατασκευής, περνάει και στην άσφαλτο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και φιλτράρισμα του δρόμου.
Η ανάρτηση εξασφαλίζει άνεση και τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά. Μοναδική ένσταση το βαρύ τιμόνι, που επιπλέον υπολείπεται σε αίσθηση ενώ έχει και αργή επαναφορά.

Σε κάθε περίπτωση, το Box είναι ένα αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, ιδανικό για αστική χρήση. Έχει μεγάλους χώρους, είναι πλούσια εξοπλισμένο και αρκετά οικονομικό στη χρήση. Είναι από τις περιπτώσεις που αναδεικνύουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Όλα τα παραπάνω όμως, προϋποθέτουν και το πέρασμα από το ταμείο.
Η ιδέα του προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου απασχολεί την αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και καιρό. Μέχρι στιγμής, οι κινέζοι δείχνουν να κρατάνε τα σκήπτρα αν και αναμένονται σύντομα οι απαντήσεις των ευρωπαίων. Όταν το κράτος κάνει πίσω, οι ίδιοι οι κατασκευαστές παίρνουν την πρωτοβουλία να προχωρήσουν σε εκπτώσεις, καθιστώντας ελκυστικότερα τα μοντέλα τους.

Εδώ η "Σπανός Α.Ε.", εταιρεία που εισάγει την Dongfeng στην ελληνική αγορά, έχει τις δικές της προωθητικές ενέργειες, που διαμορφώνουν την τιμή της βασικής έκδοσης εξοπλισμού City (42 kWh) από τα 26.350 ευρώ, στα 24.340 ευρώ.
Αντίστοιχα η κορυφαία έκδοση Prime με αρχικό κόστος 28.500 ευρώ, διαμορφώνεται στα 26.490 ευρώ. Να σημειωθεί πως παρέχεται επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγοραστές κάτω των 29 ετών.
Παράλληλα, η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία και 5 ετών ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη.
Κινητήρας: 1 ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 95 ίπποι
Ροπή: 160 Nm
0-100 km/h: 12,5 sec
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 15,6 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 12,8 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.020 mm x 1.810 mm x 1.570 mm
Βάρος: 1.430 kg
Χώρος αποσκευών: 326 lt
Αυτονομία: 310 km
Τιμή: από €26.350