
















Δοκιμάσαμε την έκδοση N Line της υβριδικής σειράς του νέου Kona. Μια έκδοση με σπορτίβ στιλιστικά χαρακτηριστικά που εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 32kW που αντλεί ενέργεια από μια μικρή μπαταρία 1,56 kWh. Μπορεί η απόδοση των 141 ίππων να μην βάζει φωτιά στο δρόμο όμως παρουσιάζει καλά αποθέματα ροπής και εξαιρετικές επιδόσεις στην κατανάλωση. Η τελευταία κυμαίνεται μεταξύ 5 και 6 λίτρων/100 χλμ. μεσοσταθμικά με τον ηλεκτροκινητήρα να συνεισφέρει κυρίως στις εκκινήσεις όπου εκεί το ενεργειακό φορτίο είναι υψηλό.
Μας έλειψε ωστόσο το τράβηγμα από τον βενζινοκινητήρα στις υψηλές ταχύτητες ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του αυτόματου κιβωτίου. Επίσης εκεί κάπου στα 170 χλμ./ώρα (ένδειξη ταχύμετρου) η απόδοση του κινητήρα σα να μπαίνει σε safe mode και αρνείται να επιταχύνει περαιτέρω. Είναι περίεργο, αλλά η τελική ταχύτητα της υβριδικής έκδοσης περιορίζεται μέσω λογισμικού στα 165 χλμ./ώρα.
Κατά τα λοιπά το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων έχει καλή απόκριση – κυρίως στα κατεβάσματα. Λειτουργεί και χειροκίνητα μέσω paddles πίσω από το τιμόνι αλλά μόνο στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport. Στα δύο υπόλοιπα modes (Eco και Snow) λειτουργεί ως ρυθμιστής της αναγεννητικής πέδησης.
Η υβριδική έκδοση μαζί με την τετρακίνητη των 198 ίππων διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Οι υπόλοιπες φέρουν ημιάκαμπτο άξονα. Γενικώς, το σετάρισμα της ανάρτησης είναι δομημένο περισσότερο προς τον άξονα της άνεσης. Οι ανωμαλίες φιλτράρονται ιδανικά όμως όταν θελήσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα σε στροφιλίκι, οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης θα σε αποθαρρύνουν. Στην πραγματικότητα τα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης είναι υψηλά χάρη στο καλό πλαίσιο και στους τροχούς 18 ιντσών, με τις ζάντες ειδικής σχεδίασης της έκδοσης N Line, όμως τα μπροστινά ελατήρια δεν είναι όσο σφικτά θα θέλαμε.
Από την άλλη, σε off road χρήση οι αναρτήσεις με αυτή τη ρύθμιση κάνουν καλά τη δουλειά τους προσφέροντας καλή συμπίεση και ενδοτικότητα. Καλά και τα ελαστικά που με προφίλ 55 παρουσιάζουν τη δέουσα ελαστικότητα και σε πετρώδες έδαφος. Βεβαίως, με απόσταση 160 mm του αμαξώματος από το έδαφος δεν μπορείς να πας παντού όμως δεν θα περιοριστείς κιόλας στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τέλος η αίσθηση από το τιμόνι και τα φρένα είναι αυτό που περιμένεις από ένα προσεγμένο αυτοκίνητο αυτής της συνομοταξίας.
Σίγουρα η νέα γενιά Kona είναι ένα άνετο, ως προς την κύλιση, αυτοκίνητο όπως περιγράψαμε παραπάνω, είναι όμως και ένα άνετο μοντέλο ως προς την ευρυχωρία που προσφέρει. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων αποδέσμευσε τον χωροταξικό αέρα στην καμπίνα. Το αυξημένο πλάτος δίνει περισσότερο χώρο στον πίσω μεσαίο επιβάτη ενώ το διευρυμένο μεταξόνιο προσθέτει πόντους για τα πόδια των πίσω. Το ύψος ήταν καλό και στην προηγούμενη γενιά του Kona για όσους έχουν ανάστημα άνω του 1,85 μ. και κάθονται στα μετόπισθεν. Διότι για τους μπροστινούς δεν τίθεται θέμα καθώς τα καθίσματα ρυθμίζονται καθ' ύψος.
Η θέση οδήγησης είναι επίσης βολική για οποιοδήποτε σωματότυπο. Προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα και επαφή με τις άκρες του σχετικά μεγάλου πρόβολου. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει συνολικά 466 λίτρα (+92 λίτρα από το προηγούμενο) σε δύο διαμερίσματα όπου αυξάνεται στα 1.300 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων. Ως εκ τούτου χώρος για ρεζέρβα δεν υπάρχει. Αντ' αυτής θα βρείτε το γνώριμο κιτ επισκευής ελαστικού.
Το περιβάλλον στην καμπίνα είναι zen και εργονομικά δομημένο. Οι πλαστικές επιφάνειες στερούνται μαλακού υπόβαθρου όμως έχει γίνει καλή δουλειά στην επεξεργασία των υλικών και στο φινίρισμα κάτι που μετριάζει τις όποιες εντυπώσεις. Η έκδοση N Line εφοδιάζεται με υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων με κόκκινες διακριτικές ραφές, τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων με κόκκινα διακοσμητικά εξώρραφα, κόκκινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στο ταμπλό και στους αεραγωγούς και πλήρες σετ από μεταλλικά πεντάλ οδηγού.
Η λειτουργία του συστήματος πληροφοριών και πολυμέσων είναι πολύ καλύτερη από εκείνη των μοντέλων πρώτης γενιάς. Το νέο λογισμικό infontainment έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο από το βραβευμένο ηλεκτρικό Ioniq 5 και χαρακτηρίζεται για τα νέα γραφικά απεικόνισης και τις δυνατότητες παραμετροποίησης που προσφέρει.