














Τι θέλεις από ένα αυτοκίνητο πόλης; Περίπου όλα αυτά που προσφέρει το νέο μίνι αυτοκίνητο της Toyota
Γιατί έχει εντυπωσιακή σχεδίαση, όμορφη καμπίνα, πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας και πλέον είναι crossover
Γιατί η πραγματική του κατανάλωση ξεπερνά τα 6 λίτρα /100 χλμ. και με αρκετό εξοπλισμό φθάνει τα 18.000 ευρώ
Σε μια εποχή που όλα μεγαλώνουν το Toyota Αygo Χ ήρθε για να μας υπενθυμίσει ότι ακόμα και με μικρές διαστάσεις μπορείς να κάνεις την δουλειά σου μια χαρά. Ποια είναι η δουλειά σου εν προκειμένω; Να κυκλοφορείς στην πόλη -που σε κάθε περίπτωση αυτή είναι η δουλειά των περισσοτέρων που ζουν σε αστικά κέντρα, αλλά για κάποιους είναι κάπως πιο εντατική. Σε πρώτο επίπεδο το μίνι της Toyota σε αυτούς απευθύνεται.
Είναι μεγαλύτερο από το Toyota Aygo σε κάθε διάσταση. Πιο μακρύ, πιο φαρδύ και πιο ψηλό. Ιδίως το τελευταίο είναι λογικά και η αφορμή που στο γνωστό όνομα Aygo προστέθηκε και ένα "X". Όπου "Χ" σημαίνει "Cross" και έτσι απλά το Toyota Aygo από ένα απλό αυτοκίνητο πόλης έγινε ένα crossover αυτοκίνητο -χωρίς όμως να χάσει το "πόλης", για πολλούς λόγους.
Θα σου απαντήσω ότι δεν μοιάζει μόνο με το Yaris Cross αλλά ακόμα και με το -φρέσκο- πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Toyota bZ4X. Και δεν είναι μόνο αυτό. Το Yaris εκτός ότι είναι πιο ακριβό δεν είναι πια και τόσο μικρό -η διαφορά τους σε μήκος είναι πάνω από 40 πόντους(!) και ναι, αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά όταν ψάχνεις να παρκάρεις.
Μεγάλη συζήτηση, ας την ξεκινήσουμε, με λακωνική διάθεση όμως. Σίγουρα δεν απευθύνεται σε μια οικογένεια -εκτός αν είναι το δεύτερο αυτοκίνητο. Και δεν απευθύνεται σε κάποιον που διανύει καθημερινά ή έστω πολύ συχνά, μεγάλες αποστάσεις. Όμως για στάσου μετά από αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο παρατήρησα ότι: είναι σχετικά ήσυχο -και μην σε τρομάζει το μέταλλο που φαίνεται στις πόρτες-, αρκετά άνετο και με λογική κατανάλωση. Από την άλλη το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων σου κάνει μια δήλωση και αυτή είναι "μου αρέσουν περισσότερο οι μικρές αποστάσεις". Όπερ σημαίνει ότι απευθύνεται σε "παιδιά" της πόλης, ανεξαρτήτως ηλικίας αν και έχει μια προδιάθεση για νεότερους.
Φαντάσου ότι είσαι γονιός και το καμάρι σου μόλις πήρε το δίπλωμά του. Θέλεις να του πάρεις ένα αυτοκίνητο πόλης και δη ένα από την οικογένεια της πιο δημοφιλούς -σε επίπεδο πωλήσεων- μάρκας παγκοσμίως. Και θέλεις να μετακινείται με ασφάλεια. Ε, με τόσα συστήματα ασφαλείας που έχει το Toyota Aygo X δεν χρειάζεται να καταφεύγεις σε κλασικούς -για γονείς- συναισθηματικούς εκβιασμούς για να είσαι σίγουρος ότι το παιδί θα γυρίσει σπίτι με ασφάλεια. Ακόμα και τώρα που το "παιδί" είναι άπειρο και ίσως λίγο απρόσεχτο.
Ας πούμε ότι είσαι νέος, μένεις στη πόλη, θες ένα αυτοκίνητο και μπορείς να το αγοράσεις. Το Toyota Aygo Χ είναι παιδί της εποχής του. Δεν υπάρχει κάτι που θα θελήσεις, δηλαδή μικρές διαστάσεις, αξιοπιστία, συνδεσιμότητα να φαν και οι κότες, ασύρματη φόρτιση κινητού για να μην νιώθεις με τα καλώδια σαν ψαράς που ξεμπλέκει δίχτυα, που δεν το έχει. Και χώρους -αν χρειαστεί να μπει και η παρέα για να πας στο ADD Festival. Και κάτι ακόμα: είναι ένα καλοσχεδιασμένο και σούπερ εντυπωσιακό αυτοκίνητο, με πολύ cute καμπίνα και με αρκετές εκδόσεις ώστε να σου ταιριάξει όχι μόνο σε επίπεδο εξοπλισμού αλλά και αισθητικής.
Ο κινητήρας του Aygo Χ είναι το γνωστός τρικύλινδρος του λίτρου, με 72 ίππους. Έχει καλή λειτουργία αν και με το CVT κιβώτιο κάνει λίγο περισσότερο θόρυβο, αν θες οι σχέσεις να φορτώνουν αλλά αν θες να το κάνεις αυτό μην πάρεις CVT, είναι προτιμότερο να επιλέξεις το 5άρι χειροκίνητο. Ακόμα όμως και με αυτό το Aygo X δεν είναι ένα αυτοκίνητο για να πας γρήγορα. Χρειάζεται περίπου 15" για τα 0-100 km/h, αν σου λέει κάτι. Και δεν χρειάζεται να πας γρήγορα. Σε χαμηλές ταχύτητες το Aygo X είναι αρκετά ζωηρό, αλλά όταν βγεις σε αυτοκινητόδρομο, ο κινητήρας ακούγεται κάπως ζορισμένος -ακόμα και με την επιπλέον μόνωση σε σχέση με το Aygo.
Στις στροφές όμως τα πάει καλύτερα. Το Aygo X έχει αξιοσημείωτα μικρές κλίσεις στις στροφές, παρά την ψηλότερη ανάρτηση και το ψηλότερο κέντρο βάρους, ενώ το τιμόνι είναι σωστά ζυγισμένο. Ο κύκλος στροφής είναι επίσης αρκετά μικρός, μόλις 4,7 μέτρα.
Θα πας αλλά με μέτρο. Είναι κάπως ψηλό (146 mm απόσταση από το έδαφος) και δεν θα έχεις πρόβλημα αλλά δεν είναι και τετρακίνητο. Θα σου δώσει πρόσβαση σε μια παραλία που πας μόνο με -βατό- χωματόδρομο. Ναι, θα ήταν τέλεια να υπήρχε τετρακίνητη έκδοση.
Σκέψου την επιτυχία κάποιων μίνι αυτοκινήτων που ήταν τετρακίνητα -όπως το Fiat Panda- και πώς κατάφεραν να μείνουν στο μυαλό όλων. Ίσως, αργότερα; Μακάρι να το κάνει η Toyota γιατί θα του δώσει άλλον αέρα και επιπλέον κοινό. Πάντως ο βασικός λόγος που είναι ψηλό είναι η ορατότητα και οι "υπέροχοι" (ελληνικοί) δρόμοι.
Αν πρόκειται για μετακίνηση στην πόλη είναι μια προφανής επιλογή. Είναι εύχρηστο, με εντυπωσιακή αισθητική και καλοσχεδιασμένη καμπίνα, θα κινηθεί εκτός δρόμου και με εξοπλισμό ασφαλείας που δεν βρίσκεις εύκολα στην κατηγορία -και αυτό είναι σημαντικό. Βέβαια αυτός ο εξοπλισμός το κάνει να τσιμπάει σε τιμή και για το κοινό που απευθύνεται ίσως αυτό είναι ένα θέμα. Από την άλλη ό,τι πληρώνεις παίρνεις και στην περίπτωση Aygo X αν θέλεις Toyota θα το πληρώσεις.
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης, 998 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: CVT
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 72 PS
Ροπή: 93,5 Nm
0-100 km/h: 14,8 sec
Τελική ταχύτητα: 151 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,8 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.700 mm x 1.740 mm x 1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.430 mm
Βάρος: 1.015 kg
Χώρος αποσκευών: 231 lt
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Τιμή: από € 16.070