


















Η προσθήκη του S στην ονομασία της έκδοσης, συνεπάγεται ισχύ αυξημένη κατά 34 ίππους σε σχέση με την "απλή” AMG 45. Με 421 ίππους και 500Nm μέγιστης ροπής, μιλάμε εύκολα για τον ισχυρότερο δίλιτρο παραγωγής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και τετρακίνηση 4Matic. Μην πέσεις στην παγίδα να πιστέψεις πως η CLA 45S είναι ένα κλασικό τετρακίνητο με μπόλικα άλογα. Αντιθέτως, είναι μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, με τη συμπεριφορά της να επιδέχεται μεγαλύτερη παραμετροποίηση κι από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων της.
Στην 45S, το παιχνίδι έχει το δικό του πρόγραμμα, με την ονομασία drift mode. Εκεί, ο κινητήρας μπορεί να στείλει την ισχύ στους πίσω τροχούς και η πλαγιολίσθηση τελειώνει ταυτόχρονα με το πέλμα των Michelin Pilot Sport. Θα πρέπει ωστόσο να είναι ξεκάθαρο, πως αυτά που αλλάζουν με τα προγράμματα οδήγησης, είναι το setup της ανάρτησης, η κατανομή της ροπής και ο ήχος του κινητήρα. Εντάξει, και η απόδοση της ισχύος, αλλά... ας είμαστε σοβαροί. Η 45S είναι απίστευτα γρήγορη ακόμη και στην επιλογή Comfort.
H Mercedes ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 σε 4 sec. Στην εποχή των ηλεκτροκίνητων μπορεί το νούμερο αυτό να μην προκαλεί την ίδια εντύπωση που θα προκαλούσε μέχρι πριν λίγα χρόνια, αλλά ενδεικτικά μια Ferrari F430 του 2009, ολοκλήρωνε την διαδικασία στον ίδιο χρόνο. Επίσης, σε αντίθεση με ένα ηλεκτρικό μοντέλο που πηγαίνει "αέρα” αλλά ο τελευταίος ακούγεται περισσότερο, την 45S την ακους να έρχεται αρκετά πριν εμφανιστεί στο οπτικό σου πεδίο. Ο racing ήχος, μία από τις παράπλευρες συνέπειες της επιλογής του προγράμματος "Race”, σε γυρίζει πίσω στην εποχή που ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων όφειλε να ακούγεται και ως τέτοιο.
Επιπλέον, το στρίγγλισμα του κινητήρα εκεί λίγο πάνω από τις 7.000 rpm, είναι ένα ξεκάθαρο statement από πλευράς οδηγού, πως βγάζει τη γλώσσα στην κατανάλωση, το νούμερο της οποίας στο συγκεκριμένο timing στην αγορά καυσίμων, θα μπορούσε άνετα να συνοδεύεται από την σήμανση "ακατάλληλο για ανηλίκους κάτω των 18”. Χωρίς αγωνιστική διάθεση και σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της 45S παλεύουν σε μία άνιση μάχη, αφενός να διαχειριστούν τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και αφετέρου να προφυλάξουν τις ζάντες 19 ιντσών και την μέση των επιβατών.
Η CLA 45S δεν είναι αυτοκίνητο πόλης. Όχι από πλευράς διαστάσεων, αλλά χαρακτήρα. Θα κουράσει, θα καταπονήσει, θα καταναλώσει και το μόνο που μπορεί να σου προσφέρει σε αντάλλαγμα, είναι ένα ανούσιο προβάδισμα στην κούρσα για την κατάκτηση της pole position στο επόμενο φανάρι. Σε οποιαδήποτε άλλη διαδρομή όμως, ξεδιπλώνει τις αρετές της στο έπακρο. Είτε επιλέξεις τον ανοιχτό δρόμο, είτε μια διαδρομή με μπόλικες στροφές, η 45S θα είναι εκεί να ικανοποιήσει τις ορέξεις σου. Όποιες κι αν είναι αυτές. Από το cruising στην εθνική με ταχύτητες όσο υψηλές σου επιτρέπει η συνείδησή σου, μέχρι την πιο extreme οδηγική εμπειρία στην υπερειδική που θα εμπνευστείς, να είσαι σίγουρος πως αυτή η Mercedes θα ανταποκριθεί.