Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS: Ξυπνητήρι

Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech
Peugeot 308 1.2 PureTech

ΠΡΑΞΗ

Η βάση στη γκάμα κινητήρων είναι ο 1.2 Puretech με τους 110 ίππους και ο αμέσως επόμενος, ο ίδιος με 20 επιπλέον ίππους και bonus το αυτόματο 8άρι κιβώτιο (ΕΑΤ8). Στην παρούσα φάση στο κόκκινο 308 της δοκιμής το χέρι "ανακατεύει” έναν θετικό σε αίσθηση κουμπώματος επιλογέα, με αναμενόμενα μακριές σχέσεις στο παρασκήνιο του.

Πρακτικά το αποτέλεσμα που εισπράττεις είναι 130 ίπποι και 230 Nm ροπής που ζωηρεύουν με το δεξί πόδι και σε κάνουν σβέλτο αβίαστα. Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμού ακόμα και στο ρελαντί, κάτι που συνηθίζεται στους τρικύλινδρους και αμεσότητα παντρεμένη με διάρκεια μέχρι ψηλά, χαρακτηρίζουν την ποιοτικότατη λειτουργία του. Καταλαβαίνεις αμέσως ότι δεν χρειάζεται να ανεβάζεις στροφές γιατί το απόθεμα ροπής και η ελαστικότητα θα σε αποζημιώσουν με γεμάτες επιταχύνσεις και ρεπρίζ.

Από την άλλη απολαμβάνεις τη στιγμή που οι στροφές ανεβαίνουν με διάθεση και αντιστοίχως και η βελόνα στο ταχύμετρο ακολουθεί μια σβέλτη ανοδική πορεία. Με λίγα λόγια είναι στο χέρι σου πως θα απολαύσεις τον 1.2 Puretech.

Peugeot 308 1.2 PureTech

Μπορεί η μέγιστη ροπή να κορυφώνεται στις 1.750 rpm, όμως η ζωή στο στροφόμετρο ξεκινά αρκετά νωρίτερα. Λίγο μετά τις 1.300 rpm νιώθεις να ζωηρεύει, να φουσκώνει η πίεση στο τούρμπο και να προσφέρει επιτάχυνση ακόμα και με 3η. Όσο μένεις στο γκάζι οι στροφές κι η ταχύτητα αυξάνονται αποφασιστικά, αλλά αν αφήσεις την 6η να κάνει τη δουλειά θα διαπιστώσεις ότι η ρεπρίζ εμφανίζεται μεν νωχελικά στη βάση του στροφόμετρου, αλλά όχι απογοητευτικά.

Πρακτικά οι ρεπρίζ είναι με το μέρος του ακόμα και αν το εύστοχο 6άρι χαρακτηρίζεται μακρύ. Στα 100 km/h δουλεύει με 2.000 rpm και στα 150 km/h με 3.000 rpm και σε συνδυασμό με την αξιοπρόσεκτη για την κατηγορία κύλιση και την προσεγμένη αεροδυναμική αντιλαμβάνεται κανείς γιατί το νέο 308 κάνει πρωταθλητισμό σε ταξιδιωτικούς τρόπους. Και όλα αυτά με μια αδιατάρακτη ηρεμία στη καμπίνα αλλά και στον οδηγό, ακόμα και αν υπερβάλει σε ταχύτητες.

Οι ζωηρές επιταχύνσεις μεταφράζονται σε υπερήφανες επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 9,6 sec σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αν και δείχνει εμφανώς γρηγορότερο, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται από την Peugeot στα 210 km/h.

Στο βαρύ πόδι ο 1.2 Puretech πλησιάζει ή και ξεπερνά τα 10 lt/100km, τότε όμως θα κυνηγάς τις επιδόσεις, ενώ στο πουπουλένιο πάτημα το trip computer επιβεβαιώνει τιμές λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km. Πέρα από τα θεωρητικά 5,6 lt/100 km του κατασκευαστή, μια ρεαλιστική κατανάλωση χωρίς να βασανίζεσαι και ταυτόχρονα να απολαμβάνεις οδήγηση, είναι ανάμεσα στα 7 με 8 lt/100 km.

Peugeot 308 1.2 PureTech

Για τη θέση οδήγησης αναφερθήκαμε, σε κάθε περίπτωση πάντως τα όργανα είναι σε θέση που δεν αφήνουν το βλέμμα από τον δρόμο και το τιμόνι παραμένει ζωηρό και επικοινωνιακό, με άμεσο turn in, εύστοχο βάρος και λόγο μεγέθους το αποτέλεσμα έρχεται με μικρότερες κινήσεις των χεριών. Ο τρόπος που ακολουθεί τις εντολές του οδηγού έχει να κάνει και με τη δοκιμασμένη λύση της αρχιτεκτονικής των McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, αλλά και την μελετημένη χρήση αμορτισέρ που ισορροπούν την άνεση με το αποτέλεσμα.

Ουσιαστικά δίνει στο μικρομεσαίο της Peugeot εύστοχη συμπεριφορά και ερμηνεία από το έργο των τροχών επάνω στο δρόμο, ενώ η δραστήρια διάθεση και η ευελιξία, δημιουργούν προϋποθέσεις για να προσφέρει απολαυστικές στιγμές σε δρόμο με στροφές. Το υπερπροστατευτικό ESP βέβαια, μπορεί να θολώσει λίγο την απόλαυση σε σπορ ρυθμό όμως το 308 στρίβει γρήγορα και μεταφέρει πληροφορίες που ικανοποιούν και τον απαιτητικό της οδήγησης.

Peugeot 308 1.2 PureTech

Μόνο σε οδήγηση τύπου GTi θα νιώσεις την ανάρτηση να βουτάει και να αλλοιώνει ελαφρά το ιδανικό πάτημα, χωρίς όμως να γέρνει ανησυχητικά το αμάξωμα και να ανοίγει τα μούτρα προς το εξωτερικό της στροφής. Η ουρά πάλι έχει μια τάση να ανοίξει την τροχιά της, αλλά με προοδευτικό τρόπο, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα είπαμε ευτυχώς καραδοκούν για να διατηρούν τάξη και ασφάλεια. Ο απαιτητικός οδηγός βέβαια νιώθει ότι παίζει ένα καλό παιχνίδι με κλειδωμένες πίστες. Ακόμα και έτσι όμως νιώθει ότι έχει κάτι ζωντανό στα χέρια του κάτι που ισχύει και για τα φρένα, όντας δυνατά με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ και αντοχή.

Best of Network