
























Δεν είναι μόνο διαχρονικά βραβευμένο, αλλά και ένας καλός λόγος να ξυπνήσει τον ανταγωνισμό ώστε να έχουμε λιγότερο βαρετά αυτοκίνητα. Το νέο 308 βάζει αφύπνιση
Γιατί είναι πολύ προχωρημένο για να ανήκει στα μικρομεσαία, είναι φίνο από την κορυφή μέχρι τα νύχια, βγάζει νύχια και γραπώνει το δρόμο, συμπεριφέρεται σαν αιλουροειδές που ζητάει παιχνίδι, σε ταξιδεύει ατσαλάκωτο, σε υποδέχεται με κάθε dress code
Πλησιάζει σε γερμανικά λημέρια τιμολόγησης για να πείσει τους δύσπιστους, κάπου στο βάθος υποβόσκει η σπορ συμπεριφορά που τα ηλεκτρονικά καμουφλάρουν και βέβαια οι ψηλότεροι (+ 1,80 m) θα βγάλουν γκρίνια για τα οπτικά χουνέρια του i-cockpit
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS Η Peugeot έχει καταφέρει να περιορίσει το προβλέψιμο και να ξεκλειδώσει το επιθυμητό. Καταφέρνει δηλαδή να δημιουργήσει γοητεία στις κατασκευές της, κάτι που μόνο όφελος δίνει. Γιατι αν σε κερδίσει ένα αυτοκίνητο με την πρώτη ματιά, δεν γίνεται να το προσπεράσεις. Θα το ξαναδείς πιο ζωηρά και όχι φευγαλέα, το μάτι θα σταθεί στη λεπτομέρεια και το ενδιαφέρον θα ριζώσει μέσα σου. Και αν μάλιστα κάθε οπτικό σου πλάνο στέλνει θετικές πληροφορίες στον εγκέφαλο, δεν θέλει και πολύ η επιθυμία να κλειδώσει ως επιλογή. Και η επιλογή, στέλνει κόσμο στις εκθέσεις και χρήμα στα ταμεία των Γάλλων.
Αν μη τι άλλο τα αυτοκίνητά της έχουν ανέβει επίπεδο για να μπορούν να υποστηρίζουν αυτό που επικοινωνεί με θέρμη και αγωνία το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας σε κάθε σημείο του πλανήτη που φτάνει ένα Peugeot. Κάποιοι θα μειδιάσουν, όμως το στρατηγικό σχέδιο της γαλλικής εταιρείας για κατασκευές εφάμιλλες των γερμανικών σε κάθε τομέα και τιμές λογικές, είναι σαφές και πορεύεται πειστικά μέχρι στιγμής. Κανένα τμήμα της παραγωγής δεν υλοποιεί διεκπεραιωτικά τη δουλειά, αλλά βάζει μεράκι και ποιότητα όπως αποδεικνύει το αποτέλεσμα.
Η επιλογή των Γάλλων ήταν ξεκάθαρα minimal στη 2η γενιά που λανσαρίστηκε το 2013. Τα πάντα κινούνταν μέσα σε αυτή τη λογική εξωτερικά και εσωτερικά. Οι γραμμές ήταν απλές, αλλά όχι απλοϊκές, λίγες αλλά δουλεμένες. Και τελικά δικαιώθηκε το 2014, κερδίζοντας τον τίτλο COTY και για τα επόμενα 4 συναπτά έτη τη συμπληρωματική βράβευση Engine of the Year για τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech - που δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του 308. Διεθνής καριέρα με περγαμηνές, όμως οι φιλοδοξίες της Peugeot δεν επαναπαύτηκαν. Οι εξελίξεις, την βρήκαν σε αναδιοργάνωση και συμμαχία με την FCA που δημιούργησε τον νέο αυτοκινητικό κολοσσό Stellantis, κάτι που λειτούργησε προωθητικά στην υλοποίηση των σχεδίων της.
Μέχρι και την δύση της 2ης γενιάς το 308 μετρούσε 7 εκατομμύρια πωλήσεων μια εμφανής επιτυχία που έπρεπε να συνεχιστεί. Η εσωστρεφής λογική έπρεπε να μείνει στην δική της ομολογουμένως πετυχημένη ιστορία, δίνοντας τη θέση της σε ένα νέο 308, πιο ζωηρό σχεδιαστικά και ξεχωριστά ελκυστικό ανάμεσα στον ανταγωνισμό του.
Κάπως έτσι λοιπόν βρισκόμαστε αντιμέτωποι σε ένα 308 που παθαίνει 208! Αυτό μόνο καλό μπορεί να θεωρηθεί, γιατί εκτός από βραβευμένο το γαλλικό supermini είναι ότι πιο δημιουργικό, στην πολυπληθέστατη μάλιστα και εμπορικότερη κλάση του. Το νεότερο μικρομεσαίο Peugeot τώρα αποκτά τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, στο επίκεντρο της οποίας τοποθετείται σε παγκόσμια πρώτη, ο ανανεωμένος θυρεός της.
Αυτό που βλέπεις είναι αθλητικό σε στιλ, προσεγμένο, επιβλητικό και μυώδες. Ταυτόχρονα γοητεύει χωρίς να κραυγάζει, με highlights τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα LED που θυμίζουν νυχιές, την επιβλητική κυψελωτή μάσκα με το λιοντάρι της Peugeot να πηγαίνει πακέτο με τον κωδικό του μοντέλου. Το καπό έχει μακρύνει και χαμηλώσει στο σημείο συνάντησης με τη μάσκα, ενώ οι πλευρικές επιφάνειες είναι εντονότερα λαξευμένες στα φτερά, αλλά σε απόλυτη αρμονία με τις καμπύλες του αμαξώματος. Μια παραλλαγή της πλατφόρμας EMP2 δίνει στο νέο 308, απλωμένες διαστάσεις με το μήκος να είναι αυξημένο κατά 110 mm, στα 4.367 mm και φυσικά 55 mm επιπλέον μεταξονίου (2.675 mm) που προϊδεάζει για εσωτερική ευρυχωρία.
Αυτό φυσικά είναι εμφανές στην πρώτη ματιά, αλλά ακόμα περισσότερο στη δεύτερη με την είσοδο στο εσωτερικό. Εδώ είναι που πέφτουν οι υπογραφές επιβεβαίωσης μιας άρτιας και ποιοτικής κατασκευής, έτσι όπως οραματίζεται ο CEO της Stellantis. Αν ο στόχος για τον Carlos Tavares είναι η ολιστική ποιότητα τώρα όχι μόνο δεν προβληματίζεται ένα 308 να συγκριθεί με παραδοσιακούς καταξιωμένους της κλάσης (Golf, Focus, Astra), αλλά ξεροβήχει σε premium μικρομεσαία μούτρα. Βαριά κουβέντα, όμως η δημιουργική προσέγγιση των αρμοδίων τμημάτων ήρθε χωρίς εκπτώσεις ούτε στην ποιότητα, ούτε σε έμπνευση και τεχνολογικές παροχές.
Η εξέλιξη του i-cockpit ενσαρκώνεται με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια 3D απεικόνιση που είναι προαιρετική μεν, εντυπωσιακή δε στον τρόπο που προσφέρει την πληροφορία, πάνω από το μικρής διαμέτρου σπορ τιμόνι. Η οθόνη του πίνακα οργάνων "πέφτει” στο ύψος των ματιών, αν είσαι έως 1,80 m. Διαφορετικά αρχίζει η γκρίνια για τη θέση ρύθμισης του τιμονιού που ή θα το βρίσκεις χαμηλότερα ή θα σου κρύβει πληροφορίες. Σε κάθε περίπτωση όμως η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων προσφέρει δυνατότητα παραμετροποίησης στον τρόπο απεικόνισης, μεταβάλει το στιλ και την ενημερωτική ποικιλία κατά τις επιθυμίες του οδηγού.
Μια ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 10'' στην κεντρική κονσόλα συμπληρώνει το digital περιβάλλον ενημέρωσης, με high definition εικόνα και γρήγορη απόκριση στις εντολές. Ενσωματώνει στη βάση της τα μπουτόν αφής (i-toggles) που αφορούν ρυθμίσεις κλιματισμού, πλοήγησης, επαφών τηλεφώνου και ραδιοφώνου, μια παροχή συντομεύσεων που κερδίζει πόντους εργονομικής εξυπνάδας. Φυσικά στις δυνατότητες του είναι η λειτουργία Mirror Screen, λειτουργίες Apple CarPlay & Android Auto, όπως και 3D navigation.
Το επίπεδο εξοπλισμού σαφώς υποστηρίζει την ταμπέλα premium, τόσο σε επίπεδο φινετσάτης αισθητικής όσο και τεχνολογίας είτε αφορά υπηρεσίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είτε συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Ευεργετημένοι φυσικά είναι και οι χώροι σε κάθε επίπεδο. Τόσο για μικροαντικείμενα μέσα στην καμπίνα, όσο και για τους ίδιους τους επιβάτες που θα διαπιστώσουν ότι μπαινοβγαίνουν χωρίς ακροβατικά στην φιλόξενη καμπίνα. Οι ψηλότεροι θα απολαύσουν την παραμονή τους πίσω με τον χώρο στα γόνατα και το κεφάλι να είναι αεράτος. Σημαντικό επίσης και το γεγονός ότι για την ευχάριστη παραμονή εκεί, οι γυάλινες επιφάνειες συμβάλουν στην ορατότητα. Μικρότερη εκμετάλλευση χώρου από τις απλωμένες διαστάσεις πήρε ο χώρος αποσκευών που προσφέρει 412 lt και άλλα 28 κάτω από το δάπεδό του.