














Και έρχεται η στιγμή που πατάς το κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα. Οι επιλογές που έχεις στην περίπτωση του DS4, είναι αυτές που διαθέτει ο όμιλος PSA. Δεν είναι εξαίρεση, είναι ο κανόνας. Κάθε όμιλος, εξοπλίζει τις εταιρείες που έχει στο portfolio του με τις ίδιες κινητήριες μονάδες, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για premium μάρκα ή όχι. Η βασική έκδοση που είναι και αυτή της δοκιμής, εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1.2 με απόδοση 130 ίππων και μέγιστη ροπή 230 Nm. Συνδυάζεται δε με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου στο DS4.
Είναι σημαντικό να κατανοήσει κανείς πως η DS πλασάρεται ως ένα brand που δίνει έμφαση στην πολυτέλεια και όχι στην παράμετρο fun to drive. Και είναι σημαντικό, γιατί υπό αυτό το πρίσμα μπορείς να αξιολογήσεις καλύτερα τις επιλογές που έχουν γίνει αναφορικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, ανεξαρτήτως του προγράμματος οδήγησης που θα επιλέξεις. Η ποιότητα κύλισης είναι από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του DS4, με την ανάρτηση να φιλτράρει ικανοποιητικά οποιασδήποτε ποιότητας άσφαλτο και το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα να παραμένει κατά βάση χαμηλό.
Αν πιέσεις βαθιά στο πάτωμα το δεξί πεντάλ, ο τραχύς ήχος του 3κύλινδρου κινητήρα θα φέρει την ηχομόνωση στα όριά της, όμως αυτό είναι κάτι που λογικά δεν θα κάνει συχνά ο κάτοχος του DS4. To σύστημα διεύθυνσης αν και προς την light πλευρά, παρέχει καλή πληροφόρηση, είναι γρήγορο και έχει και σωστή διάμετρο. Οι μετακινήσεις με το DS4 είναι μια ευχάριστη διαδικασία, ανεξαρτήτως αν αφορούν περιβάλλον πόλης ή επαρχιακές διαδρομές.
205/55 R19. Αυτή είναι η διάσταση των ελαστικών και σίγουρα δεν είναι η πιο συνηθισμένη. Στην πράξη όμως αποδεικνύεται πολύ καλή, ενώ καταφέρνει να είναι εντυπωσιακή και ως εικόνα. Από τη στιγμή μάλιστα που δεν επηρεάζει αρνητικά την άνεση, εξασφαλίζει την ψήφο εμπιστοσύνης. Παράλληλα, εξασφαλίζει και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
H αλήθεια είναι πως ο οδηγός του DS4 σπάνια θα χρειαστεί την πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων που έχει στη διάθεσή του. Τα όρια του πλαισίου (ίδιο με εκείνο της νέας γενιάς του Peugeot 308) είναι προφανές πως είναι υψηλότερα από εκείνα του κινητήρα. Στην εθνική μπορείς να κινείσαι άνετα με ταχύτητες πέριξ των 150 km/h. Βασικά μπορείς να κινηθείς όσο γρήγορα θέλεις, αρκεί να μην αρχίσεις τα παράπονα για τον θόρυβο του κινητήρα. Ο οποίος για να μην τον αδικήσουμε, κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα του DS4, στηριζόμενος αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις, καθώς στο κάδρο δεν περιλαμβάνεται μπαταρία.
Κι αν επιλέξω sport mode; Λυπάμαι που σου το λέω, αλλά δεν θα δεις τεράστια διαφορά ούτε στην απόκριση, ούτε στην ανάρτηση. Το DS4 είναι ένα μοντέλο που λατρεύει το cruising και όσο οι ευθείες αρχίζουν να αντικαθίστανται από στροφές, αυτό εξακολουθεί να βρίσκεται σε διάθεση για cruising. Ευκαιρία για να απολαύσεις τη θάλασσα και το ηλιοβασίλεμα, που ιδανικά συνθέτουν το σκηνικό της διαδρομής σου. Μην ξεχνάς πως σε αντίθετη περίπτωση η κατανάλωση θα ξεφύγει από τα λογικά πλαίσια που μπορεί να διατηρηθεί υπό κ.σ. και αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν θέλεις στο συγκεκριμένο timing.