Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4: Ακαταμάχητη

Η Stelvio είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που δεν σου κάνουν εύκολη την επιλογή τους, αλλά είναι ξεκάθαρο πως χαίρεσαι που υπάρχουν

Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4
Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4

"Είτε σου αρέσει είτε όχι τα SUV είναι ο πιθανότερος τρόπος να βγάλει λεφτά μια εταιρεία"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Αν η Macan σου πέφτει πολύ ακριβή, η Stelvio αποτελεί ιδανική εναλλακτική. Ως diesel είναι οικονομικότερη και στη χρήση

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Έχει ξεκάθαρο fun to drive προσανατολισμό, γεγονός που συνεπάγεται παραχωρήσεις σε τομείς όπως η άνεση

Όσοι το 2017 βιάστηκαν να κατηγορήσουν την Alfa Romeo για την επιλογή της να μπει στην κατηγορία των SUV, λογικά τώρα θα είναι ένα βήμα πριν το χαρακίρι βλέποντας την Lamborghini να έχει ήδη ενδώσει και την Ferrari να ανακοινώνει την έναρξη παραγωγής της Purosangue μέσα στο 2022.

Είτε αρέσει σε κάποιον είτε όχι, ένα SUV είναι ο πιθανότερος τρόπος να βγάλει λεφτά μια εταιρεία, ενώ ένα coupe είναι ο σίγουρος τρόπος για να τα χάσει. Δεν ήταν πάντοτε έτσι, αλλά πότε άλλοτε η κορυφαία Ferrari είχε κινητήρα V6 σε συνδυασμό με μπαταρία;

Τα πράγματα είναι απλά. Μπορεί 9 στους 10 που θα ρωτήσεις να σου πουν πως γουστάρουν τη Giulia, αλλά 2 στους 3 αγοράζουν τη Stelvio. Το οποίο στην περίπτωση της Alfa Romeo δεν συνεπάγεται πολύ μεγάλες παραχωρήσεις σε επίπεδο συμπεριφοράς και αυτό από μόνο του συνιστά ιδανική αφετηρία.

Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4

Η Stelvio βασίζεται στο πάτωμα της Giulia και έχει παρόμοιες διαστάσεις, με τη διαφορά πως σε αυτήν, κάθεσαι περίπου 20 εκατ. ψηλότερα. Αυτό σημαίνει πως εκτός από καλύτερη ορατότητα, περιμένεις και αυξημένες κλίσεις στις στροφές. Θεωρητικά.

To χαρακτηριστικό που παραδοσιακά συνοδεύει κάθε δημιουργία της Alfa, είναι πως σου δημιουργεί θετική προδιάθεση αρκετά πριν βρεθείς στη θέση οδήγησης. Το πρώτο SUV της μάρκας δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν και -παρά το μίνι facelift του 2019- τα 5 χρόνια έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν κάπως την απαστράπτουσα εικόνα της Stelvio.

Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό της. Ήταν και παραμένει driver's car, όμως οι ρίζες της βρίσκονται στην αναλογική εποχή και αυτό είναι κάτι που παρατηρείς με το καλημέρα. Ναι, η οθόνη infotainment είναι μεγαλύτερη, έχει καλύτερη ανάλυση και προσεγμένα γραφικά, ενώ πλέον ελέγχεται και μέσω αφής, όμως ο ανταγωνισμός διαθέτει πλήρως ψηφιακούς πίνακες οργάνων, κάνοντας εκείνον της Stelvio να δείχνει ξεπερασμένος.

Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι ικανοποιητική, ενώ και ο εξοπλισμός της έκδοσης Sprint είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων μπόλικα ηλεκτρονικά βοηθήματα, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, δερμάτινες επενδύσεις και ζάντες 19 ιντσών.

Ένα SUV κρίνεται σε μεγάλο βαθμό για τους χώρους και την πρακτικότητά του. Αυτοί άλλωστε είναι και οι βασικοί λόγοι για να το επιλέξεις. Η Stelvio τα καταφέρνει αρκετά καλά. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 525 λίτρων, κρίνεται επαρκής.

Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4

Η έκδοση με τον κινητήρα 2.2 λίτρων diesel της δοκιμής, θα μπορούσε να θεωρηθεί ιδανική επιλογή, ειδικά έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση στην αγορά των καυσίμων. Βέβαια η πράξη λέει πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως είδος υπό εξαφάνιση, γεγονός που προσθέτει και ένα στοιχείο ρομαντισμού στην κρίση σου γι' αυτή.

Η αίσθηση που σου δίνει είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου με πολύ καλή αποκριση στο πάτημα του γκαζιού

Η απόδοσή του είναι 190 ίπποι και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και τετρακίνηση. Για την ακρίβεια, η Stelvio όπως και η Giulia, είναι κατά βάση πισωκίνητη, με τη μετάδοση της κίνησης να μεταφέρεται μέχρι και 50% στον μπροστινό άξονα όταν οι συνθήκες το απαιτούν.

Με το βάρος να ξεπερνά τα 1.800 κιλά, η Stelvio αποδεικνύει πως δεν χρειάζεσαι απαραίτητα μπαταρίες για να τερματίσεις τη ζυγαριά. Παραδόξως, η αίσθηση που σου δίνει είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου με πολύ καλή αποκριση στο πάτημα του γκαζιού. Οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν. Τα 7,6'' για το 0-100 και τα 210 χ.α.ώ.τελικής ταχύτητας, είναι απόλυτα ικανοποιητικές τιμές.

Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 Q4

Ο κινητήρας δεν αφήνει αμφιβολίες για τον τύπο καυσίμου που χρησιμοποιεί. Με άλλα λόγια, τη λειτουργία του είναι καλύτερο να την αισθάνεσαι, παρά να την ακούς. Γενικά, η Stelvio δείχνει να προτιμά τις υψηλές ταχύτητες περισσότερο από τις χαμηλές. Είναι εκεί που ο σπορ προσανατολισμός στο setup της ανάρτησης δείχνει να αποδίδει καλύτερα, απ' ότι στις κακοτεχνίες των δρόμων.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση και είναι ελάχιστα πιο βαρύ απ' ότι θα ήθελες στην κίνηση στην πόλη. Κανένα παράπονο και από την λειτουργία του κιβωτίου, με τα σταθερά paddles να προσθέτουν στη συνολική αίσθηση.

Με την τιμή λίγο κάτω από τις €60.000, το ερώτημα αν αξίζει η αγορά της Stelvio, για την πλειοψηφία των αγοραστών δεν έχει προφανή απάντηση. Ο λόγος είναι πως η Alfa Romeo είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση, στην οποία τα χαρακτηριστικά της μάρκας υπερισχύουν του εκάστοτε μοντέλου. Είναι ακριβώς ο ίδιος λόγος για τον οποίο όσοι την επιλέγουν, το κάνουν θεωρώντας μέσα τους πως στερούνται εναλλακτικής.

Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo diesel, 2.143cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
Κίνηση: Τετρακίνηση
Ισχύς: 190 PS
Ροπή: 450 Nm
0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,9 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.687 mm x 1.903 mm x 1.632 mm
Βάρος: 1.745 kg
Χώρος αποσκευών : 525 lt
Εκπομπές CO2: 156 g/km
Τιμή: από €52.250

Best of Network