Όσα φέρνει ένας εσπρέσο δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος

Αν υπήρχε Θεός της αυτοκίνησης, είναι βέβαιο πως θα ζητούσε την απαγόρευση των συγχωνεύσεων εταιρειών. Με ένα νόμο και ένα άρθρο.

Ένας εσπρέσο και λίγη ώρα σερφάρισμα στο διαδίκτυο. Θα μπορούσε και να αποτελεί το ξεκίνημα της ημέρας, που ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει συνταγογραφήσει στους περισσότερους από εμάς. Οι τελευταίες στιγμές χαλάρωσης πριν οι ρυθμοί αρχίσουν να ανεβάζουν στροφές, συνοδευόμενες από μία σύντομη ενημέρωση του τι έχει ή πρόκειται να συμβεί στον κόσμο. Αυτό βέβαια είναι το καλό σενάριο, γιατί υπάρχουν φορές που μία είδηση μπορεί να ξεφύγει από τον καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές που κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του για θέματα που μόνο ο ίδιος γνωρίζει.

Το σκρολάρισμα στην οθόνη του κινητού φέρνει μπροστά μου μία ακόμη εικόνα από μοντέλο της Dodge. Η αλήθεια είναι πως η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται αρκετά ψηλά στα trends των τελευταίων ημερών, παρουσιάζοντας αυξημένη ειδησεογραφική κινητικότητα. Αυτό που βλέπω, υποτίθεται πως είναι το νέο Hornet. Καλά, δεν υποτίθεται. Είναι. Όμως μισό λεπτό. Θα έβαζα στοίχημα -αν και γενικά δεν είμαι άνθρωπος του τζόγου- πως το έχω ξαναδεί και μάλιστα πρόσφατα. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον μια εφαρμογή για smartphone που θα αποτελούσε παραλλαγή του Shazam. Να μπορείς να σκανάρεις ένα αυτοκίνητο και να σου εμφανίζει τα μοντέλα που είναι πανομοιότυπα με αυτό. Είναι σίγουρο πως υπάρχουν.

Στην περίπτωση του Hornet βέβαια, δεν χρειάζεσαι καμία εφαρμογή, γιατί είναι προφανές. Είναι η Alfa Romeo Tonale. Την διαπίστωση διαδέχεται η αμηχανία και λίγες στιγμές μετά, ένα ρίγος διαπερνά το σώμα. Είναι η Tonale... και το βλέμμα ταξιδεύει στο άπειρο. Σε όλα τα πράγματα υπάρχουν κόκκινες γραμμές. Έτσι ήταν πάντα και έτσι θα πρέπει να είναι. Ακόμη και στο cost cutting. Στα πλαίσια των mainstream ιταλικών εταιρειών αυτοκινήτων, η Alfa Romeo είναι κάτι σαν ιερό τοτέμ. Οφείλεις να την σέβεσαι. Μπορεί το ίδιο να ισχύει και με την Dodge στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.

Διαφορετικοί κόσμοι

Ένα Dodge το επέλεγες για τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός muscle car που αφορούν σε ανόθευτη ισχύ και μπόλικο γκάζι. Αντίθετα την Alfa Romeo την επέλεγες πάντοτε για το δίπτυχο σχεδίαση-οδική συμπεριφορά. Και σε αυτό ήθελες μια κάποιου τύπου αποκλειστικότητα, ακριβώς γιατί γνώριζες πως θα έπρεπε να κάνεις παραχωρήσεις σε άλλους τομείς. Εντάξει, στη σημερινή εποχή δεν έχεις την πολυτέλεια να ονειρεύεσαι αποκλειστικότητες στα μηχανικά μέρη, αλλά στην σχεδίαση γιατί όχι; Εκεί η Alfa Romeo εξακολουθούσε να σου δίνει το κάτι παραπάνω (ή το κάτι διαφορετικό αν προτιμάς) σε σύγκριση με τον ομογενοποιημένο ανταγωνισμό.

Και τώρα τι; Έρχεται ένα αμερικανικό μοντέλο να βάλει το logo του πάνω στο αμάξωμα της Tonale, απλά και μόνο επειδή μπορεί. Συγνώμη παιδιά, αλλά δεν λειτουργεί έτσι. Μάλιστα αρχίζει να γίνεται ακόμη καλύτερο, καθώς το Hornet δείχνει πιο δυναμικό σε εμφάνιση και μια ματιά στις προδιαγραφές του, αρκεί για να σε πείσει πως υπερτερεί και σε επίπεδο επιδόσεων. Κάπου εδώ νομίζω πως θα χρειαστώ και δεύτερο εσπρέσο. Η βασική έκδοση του Hornet κοστίζει γύρω στα $30.000 και είναι δίλιτρη τούρμπο με 265 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Σε λίγο καιρό θα έρθει και μια ακόμη με κινητήρα 1.3lt, που σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στους πίσω τροχούς, θα αποδίδει συνολικά 285 ίππους και θα έχει 0-100 km/h σε 6,1sec. Θα διαθέτει, λέει, δαγκάνες Brembo, αμορτισέρ Koni και torque vectoring. Προαιρετικά θα μπορείς να το παραγγείλεις και με Track Pack που δεν ξέρω τι περιλαμβάνει, αλλά ακούγεται ενδιαφέρον.

Αντίθετα, η Tonale που βρέθηκε στα χέρια μου πριν λίγο καιρό, είχε κινητήρα 1.5lt και 130 ίππους. Και σε λίγο καιρό, αναμένεται η "καλή" έκδοση με τους 160 ίππους. Τι ακριβώς συμβαίνει, το αντίγραφο τρολάρει το πρωτότυπο; Σοβαρά τώρα; Τελικά ίσως είναι καλύτερα στον πρώτο καφέ της ημέρας, να αφήνεις το κινητό στο τραπέζι.