Ο Gunther Holtorf και το ταξίδι του με το αυτοκίνητο που διήνυσε σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα, αποτελούν μία από τις πιο εντυπωσιακές ιστορίες περιπέτειας στον κόσμο των ταξιδιών.
Ο Holtorf ξεκίνησε το ταξίδι του με σκοπό να επισκεφθεί όλες τις χώρες του κόσμου όπου είναι δυνατή η οδήγηση, με το ίδιο αυτοκίνητο, μία 26 ετών Mercedes G-Class diesel με μόλις 88 ίππους.

Μαζί με τη σύζυγό του Cristine, διέσχισαν έρημους, παγιδεύτηκαν σε λάσπες και αντιμετώπισαν κινδύνους σε 214 χώρες, αυτόνομες περιοχές και εδάφη. Μετά τον θάνατο της Cristine το 2011, ο Holtorf συνέχισε μόνος του την ολοκλήρωση του εγχειρήματος.
Η μεγάλη περιπέτεια ξεκίνησε το 1988, σε μία περίοδο μεγάλων αλλαγών. Ο Holtorf, που είχε παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Hapag-Lloyd Flug, ήθελε να αποδράσει από την καθημερινότητα μετά από μια μακρά καριέρα που τον είχε φέρει σε Αργεντινή, Χιλή, Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία και Ουρουγουάη.

Αγόρασε ένα SUV από αντιπροσωπεία στο Όλντενμπουργκ για 50.000 μάρκα, το ονόμασε "Otto" και ξεκίνησε για την Αφρική με την τρίτη σύζυγό του. Η σχέση τους δεν κράτησε, και μετά το διαζύγιο το 1989, ο Holtorf αναζητούσε νέο σύντροφο για τα ταξίδια του.
Την βρήκε στην Cristine, διοικητική υπάλληλο στη Δρέσδη, η οποία ανταποκρίθηκε σε αγγελία που είχε δημοσιεύσει στην εφημερίδα Die Zeit. Μαζί ετοίμασαν το αυτοκίνητο για το ταξίδι.

Αφαίρεσαν τα πίσω καθίσματα και τοποθέτησαν ξύλινο πάτωμα για τα στρώματα στον χώρο φόρτωσης, ενώ κάτω υπήρχε χώρος για κουζίνα, τρόφιμα, ρούχα, εργαλεία και ανταλλακτικά. Το φθινόπωρο του 1990 ξεκίνησαν ξανά για την Αφρική, και αυτή τη φορά η σχέση άντεξε.
Η ζωή τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ήταν απλή. Κοιμόνταν στο αυτοκίνητο και μαγείρευαν σε μικρό γκαζάκι, ζώντας κυρίως από τις αποταμιεύσεις τους, τη σύνταξη του Holtorf και τα έσοδα από έναν αστικό άτλαντα της Τζακάρτα που είχε εκδώσει ο ίδιος το 1977. Επιστρέφοντας περιστασιακά στη Γερμανία, δεν είχαν πλέον μόνιμη κατοικία εκεί.

Ο δρόμος δεν ήταν πάντα εύκολος. Χώρες όπως η Κίνα, η Κούβα, η Μιανμάρ και η Βόρεια Κορέα, δυσκόλεψαν ιδιαίτερα το ταξίδι τους, με μήνες αναμονής και αυστηρούς περιορισμούς. Στην Κίνα έπρεπε να συνοδεύονται από δύο φύλακες, ενώ στη Βόρεια Κορέα είχαν τρεις.

Ο Holtorf φρόντιζε το αυτοκίνητο με υπομονή, κάνοντας αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χιλιόμετρα και οδηγώντας σπάνια με ταχύτητα πάνω από 80 km/h. Το αυτοκίνητο, αν και ηλικίας 26 ετών, απέδειξε την ανθεκτικότητά του, χωρίς ποτέ να χρειαστεί αντικατάσταση κινητήρα ή κιβωτίου.

Μέσα στις περιπέτειες που βίωσαν ήταν η ανατροπή του οχήματος στη Μαδαγασκάρη, προσβολή από ελονοσία, τραυματισμούς και ακόμη και μια νυχτερινή επίσκεψη ύαινας στην αιώρα του Holtorf.
Παρά τα πολλά εμπόδια, το ταξίδι ολοκληρώθηκε στις 8 Νοεμβρίου 2014, στην πύλη του Βραδεμβούργου στο Βερολίνο, με τον τότε επικεφαλής της Daimler, Dieter Zetsche, να παραλαμβάνει τα κλειδιά του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον εκτίθεται στο Μουσείο της Mercedes στο Στουτγκάρδη, ως το όχημα που έχει βρεθεί στις περισσότερες χώρες στον κόσμο.

















