Μια ματιά στις επιλογές που έχει ένας υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου, θα φέρει στην επιφάνεια δεκάδες επιλογές με πανίσχυρα σύνολα, κάτι που όμως αποτελεί παράδοξο. Κι αυτό γιατί δίνει την αίσθηση πως οι περισσότεροι σήμερα αναζητούν κορυφαίες επιδόσεις και επιταχύνσεις που κόβουν την ανάσα.
Το πιθανότερο όμως, είναι να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Ο περισσότερος κόσμος ενδιαφέρεται για μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα, που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην κατανάλωση παρά στην ταχύτητα.

Παρότι κανένα από αυτά δεν σχεδιάστηκε με σκοπό να σε φέρει στην pole position στο επόμενο φανάρι, έχουν το δικό τους ενδιαφέρον και σίγουρα δείχνουν πόσο απέχουν οι βασικές εκδόσεις ορισμένων μοντέλων, από τον σημερινό "κανόνα" των οχημάτων με εκατοντάδες ίππους.
Ακολουθούν πέντε από τα πιο αργά αυτοκίνητα που μπορεί να βρει κανείς σήμερα στην Ευρώπη, με βάση τις επίσημες ή δηλωμένες επιταχύνσεις 0-100 km/h.
1. Hyundai i10 1.0 Auto - 18,3''

Στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, το μικρό Hyundai i10 είναι επί της ουσίας το πιο αργό μοντέλο της λίστας. Η έκδοση με τους 63 ίππους δεν έχει ως προτεραιότητα την επιτάχυνση, αλλά την άνεση στην πόλη και την οικονομία καυσίμου.
Αν το επιλέξεις με χειροκίνητο κιβώτιο η κατάσταση βελτιώνεται κάπως (15,9''), αλλά σε κάθε περίπτωση παραμένει τόσο αργό που δεν αξίζει να ασχοληθείς με τη συγκεκριμένη παράμετρο.
2. Kia Picanto 1.0 Auto - 18,2''

Το αδελφάκι του i10 έχει παρόμοια φιλοσοφία: μικρή ισχύς 63 ίππων, χαμηλή κατανάλωση, ευκολία στην καθημερινή χρήση. Η αυτόματη έκδοση είναι πολύ αργή, ενώ με χειροκίνητο κιβώτιο η επιτάχυνση βρίσκεται σε σαφώς καλύτερο επίπεδο (15,6'') αν και... τα είπαμε και παραπάνω.
3. Fiat 500 1.0 Hybrid 70PS - 16,2''

Το ιταλικό μίνι παραμένει ένα από τα πιο στιλάτα μικρά της αγοράς, με τη βασική υβριδική έκδοση των 70 ίππων να επιστρέφει εσπευσμένα στην παραγωγή, μετά τις χαμηλές -εμπορικά- πτήσεις της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.
Χρειάζεται πάνω από 16 δευτερόλεπτα για τα 100 km/h από στάση. Το συγκεκριμένο 500 προφανώς απευθύνεται σε όσους δίνουν έμφαση στο design και στην οικονομία, όχι στις επιδόσεις.
4. Skoda Fabia 1.0 MPI 80PS - 15,1''

Η νέα Fabia είναι ένα ολοκληρωμένο supermini, αλλά η βασική ατμοσφαιρική έκδοση με 80 ίππους, θέλει να την προσεγγίσεις με κάποια χαλαρότητα. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε πάνω από 15 δευτερόλεπτα, δείχνοντας ότι ο κινητήρας αυτός δεν είναι σε θέση να σου προκαλέσει έκκριση αδρεναλίνης.
5. SEAT Ibiza 1.0 MPI 80PS - 15,3''

Παρόμοια εικόνα και για το Ibiza με τον ίδιο κινητήρα του ομίλου VW. Λίγο πιο αργό από τη Fabia, παραμένει ωστόσο μια τίμια επιλογή για όσους αναζητούν οικονομία και απλότητα, χωρίς ιδιαίτερη έμφαση στις επιδόσεις.
Τα παραπάνω μοντέλα έχουν κοινό DNA: μικρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες, χαμηλό κόστος αγοράς και προσανατολισμό για χρήση στην πόλη. Μπορεί να βρίσκονται στην "ουρά" του πίνακα επιταχύνσεων, όμως προσφέρουν αυτό που ζητά μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού κοινού. Προσιτή τιμή, αξιοπιστία και οικονομία καυσίμου.



