Land Rover: Αυτά είναι τα 5 ξεχωριστά και απίθανα facts που δεν ήξερες

To Defender είναι ένα αυτοκίνητο που έφτιαξε μια ολόκληρη φίρμα και την έκανε θρύλο. Αυτά είναι 5 facts που δεν ήξερες και είναι άκρως ενδιαφέροντα.

Το Defender είναι πολλά περισσότερα από ένα αυτοκίνητο. Είναι σύμβολο αντοχής, εργαλείο εξερεύνησης, κομμάτι της ιστορίας. Από το πρώτο του σχέδιο πάνω σε μια άμμο το 1947, μέχρι τη σύγχρονη του μορφή που έκανε ντεμπούτο το 2020, μέσα σε μια χρονιά που τα είχε όλα, το Defender παραμένει πιστό στο DNA του. Nα σε πηγαίνει παντού, ό,τι κι αν συμβεί.

Η νέα γενιά του κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρόνο να κατακτήσει την αγορά της Βόρειας Αμερικής και να σταθεί δίπλα στα Range Rover, κουβαλώντας μεγάλο βάρος για τη Jaguar Land Rover. Πίσω όμως από το όνομα "Defender" κρύβονται μερικά στοιχεία που ίσως δεν ήξερες. Μερικά είναι τόσο ιδιαίτερα, που μόνο το Defender θα μπορούσε να τα έχει.

Πιο παλιά τα αυτοκίνητα από την εταιρεία

Το πρώτο Land Rover είδε το φως της παραγωγής το 1948, υπό τη στέγη της βρετανικής Rover. Παρότι το όνομα "Land Rover" ήταν ήδη συνώνυμο με την αντοχή και την περιπέτεια, η εταιρεία ως αυτόνομη μάρκα γεννήθηκε το 1978, τρεις δεκαετίες μετά! Αξίζει να σημειωθεί πως τα Land Rover είναι τα δεύτερα παλαιότερα τετρακίνητα οχήματα στον κόσμο, με μόνο τη Jeep να τα ξεπερνά χρονικά.

Φοιτητικές αποστολές στον κόσμο

Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, η Land Rover δεν πουλούσε απλώς οχήματα, επένδυε στην εξερεύνηση. Η εταιρεία χρηματοδοτούσε φοιτητές από την Οξφόρδη και το Κέιμπριτζ για να ταξιδεύουν στα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη με τα Land Rover τους. Στόχος; "Εκπαιδευτικές αποστολές" γεμάτες ανακάλυψη, περιπέτεια και γνώση. Ποιος είπε ότι η πανεπιστημιακή ζωή δεν μπορούσε να περιλαμβάνει και σαφάρι στην έρημο;

Το πρώτο εκατομμύριο

Το 1976, το εκατομμυριοστό Land Rover κύλησε από τη γραμμή παραγωγής, ένα τεράστιο ορόσημο για μια μάρκα που ξεκίνησε ως "εργαλείο για αγρότες" και εξελίχθηκε σε σύμβολο αντοχής και αξιοπιστίας. Μέσα σε τρεις δεκαετίες, το Land Rover είχε καταφέρει να μετατραπεί από ένα απλό όχημα εργασίας σε ένα εμβληματικό σύμβολο της βρετανικής μηχανολογίας.

Το Defender που έγινε λεωφορείο

Στη Βρετανία της δεκαετίας του ’80, η Land Rover απέδειξε ότι η εξυπνάδα μπορεί να είναι το ίδιο σημαντική με την ισχύ. Για να αποφύγει τον υψηλό φόρο πολυτελείας που επιβαλλόταν στα επιβατικά οχήματα, το Defender 110 σχεδιάστηκε ώστε να χωρά έως και 12 άτομα. Έτσι ταξινομήθηκε ως λεωφορείο, κάτι που όχι μόνο μείωσε τη φορολογία, αλλά του έδωσε και πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες! Μια κίνηση που απέδειξε ότι η χρηστικότητα μπορεί να συνδυαστεί με στρατηγική ευφυΐα.

Με ερπύστριες από το εργοστάσιο!

Στη δεκαετία του ’50, η Rover προσέφερε στους πελάτες της μια επιλογή που σήμερα θα φάνταζε ακραία ακόμα και για concept car. Μπορούσες να παραγγείλεις το Land Rover σου με ερπύστριες, κατευθείαν από το εργοστάσιο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μικρό αλλά πανίσχυρο όχημα, ικανό να κινηθεί στα πιο δύσβατα εδάφη. Αν τότε το έλεγαν απλώς "Land Rover με στυλ", σήμερα θα το αποκαλούσαμε "το απόλυτο off-roader".