Τα restomod είναι της μόδας. Αλλά περιπτώσεις σαν και αυτή, δεν συμβαίνουν κάθε μέρα. Βέβαια, αν κάποιες μικρές εταιρείες είναι σε θέση να αποκαταστήσουν ένα κλασικό μοντέλο με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο, γιατί να μην μπορεί να κάνει το ίδιο και ένας μεγάλος κατασκευαστής, όπως για παράδειγμα η Renault.
Φυσικά και μπορεί, και η αμιγώς ηλεκτρική restomod έκδοση του Renault 17 coupe από τη δεκαετία του 1970 το αποδεικνύει. Για να εντάξει τον σχεδιασμό του "17" στη σύγχρονη εποχή, η Renault συνεργάστηκε στενά με τον Γάλλο σχεδιαστή Ora Ito.
Ενώ το αυτοκίνητο έχει παρόμοιες αναλογίες με το αρχικό coupe, το αμάξωμα έχει αλλάξει συνολικά. Συνδυάζει ιδανικά το νέο με το παλιό, όμως για να σε προλάβουμε, παρά το γεγονός ότι θα ταίριαζε πολύ στην υπάρχουσα οικογένεια της Renault, δυστυχώς δεν οδεύει προς την παραγωγή.
Το αμάξωμα του coupe έχει φινίρισμα σε Galactic Brown, ιδανικό για ένα restomod βασισμένο σε ένα κλασικό μοντέλο των '70s. Οι τέσσερις κυκλικοί προβολείς του πρωτότυπου έχουν αφαιρεθεί και στη θέση τους βρίσκονται λεπτά φώτα LED με λεπτή κίτρινη απόχρωση.
Η μετάβαση στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, επέτρεψε στη Renault και την Ito να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή μπροστινή μάσκα, επιλέγοντας αντ' αυτής ένα μικρό, επίπεδο πάνελ.
Οι λεπτές μπροστινές κολόνες και οι μικροσκοπικοί καθρέπτες του R17 είναι δύο όμορφες στυλιστικές επιλογές, που αντικατοπτρίζουν το αρχικό μοντέλο που άλλωστε αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το συγκεκριμένο restomod. Οι τροχοί, καθώς και οι περσίδες ακριβώς πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα, ολοκληρώνουν τις ιδιαιτερότητες στη σχεδίαση του R17.
Εμπνευσμένη σχεδίαση εσωτερικού
Το εσωτερικό είναι αναμφίβολα ένα έργο τέχνης. Το τιμόνι δύο ακτίνων με επίπεδο επάνω και κάτω μέρος στεφάνης, η οποία έχει υφασμάτινη επένδυση ξεχωρίζει. Υπάρχει επίσης ξύλινη επένδυση στο ταμπλό και όπως στο αρχικό Renault 17, τέσσερα ανεξάρτητα όργανα-οθόνες μπροστά από τον οδηγό.
Η βασική διαφορά είναι ότι αυτές οι ψηφιακές οθόνες είναι πλέον τετράγωνες και η καθεμία και διαθέτουν κόκκινα γραφικά. Μια μεγαλύτερη οθόνη χρησιμεύει ως οθόνη infotainment. Για τα καθίσματα, η Renault επέλεξε έναν συνδυασμό καφέ δέρματος και λευκού υφάσματος.
Κανένα restomod δεν θα ήταν πλήρες χωρίς κάποιες ουσιαστικές μηχανικές αλλαγές. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6 λίτρων που έδινε κίνηση στους εμπρός τροχούς, έχει αντικατασταθεί από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 270 ίππων που τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς. Το ελαφρύ πλαίσιο από ανθρακονήματα σταματάει τη ζυγαριά στα 1.400 κιλά.
"Ήθελα να αναδείξω το σχέδιο του Renault 17, δίνοντάς του παράλληλα μια πιο σύγχρονη εμφάνιση όσον αφορά τη ροή, τη δυναμική και τον ορθολογισμό, μέσα από τη δική μου προσέγγιση στον σχεδιασμό και το δικό μου σήμα κατατεθέν, την απλότητα", δήλωσε ο Ora Ito όταν περιέγραψε το αυτοκίνητο.
Η Renault σχεδιάζει να παρουσιάσει το αυτοκίνητο σε διάφορες εκδηλώσεις φέτος, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης στο Παρίσι τον επόμενο μήνα.