Με περισσότερα από δύο εκατομμύρια Audi Q3 να κυκλοφορούν παγκοσμίως, το συμπαγές SUV της Audi αποτελεί έναν ακρογωνιαίο λίθο στη γκάμα της. Κάπως έτσι, η παρουσίαση της τρίτης του γενιάς είναι ένα από τα σημαντικότερα νέα για την γερμανική εταιρεία.
Το νέο Q3 υιοθετεί την ανανεωμένη σχεδιαστική ταυτότητα της Audi, με τον επιβλητικό μονοκόμματο "singleframe" εμπρός προφυλακτήρα, τα διογκωμένα φτερά και τις τονισμένες γραμμές να του προσδίδουν έναν πιο "δυναμικό" χαρακτήρα, ακόμη κι αν ο κύριος ρόλος του παραμένουν οι καθημερινές μετακινήσεις.

Σε σχέση με τη δεύτερη γενιά, πρόκειται για ένα μοντέλο σαφώς πιο εξελιγμένο αεροδυναμικά, με νέα, λεπτότερα φώτα LED, χαμηλότερους πυλώνες, και γενικά μια πιο σπορ σιλουέτα. Κάτω από το "περίβλημα", η Audi προσφέρει μια πλούσια γκάμα κινητήρων.
Εκδόσεις και κινητήρες
Η βασική έκδοση κινείται από έναν ήπια υβριδικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με 150 ίππους και 250 Nm ροπής, με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων για μειωμένη κατανάλωση. Για περισσότερες επιδόσεις, αναμένεται μια έκδοση με 200 ίππους και σύστημα quattro, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση με τον 2.0 TFSI κινητήρα, απόδοσης 265 ίππων και ροπή 400 Nm.

Το diesel παραμένει ζωντανό με τον κινητήρα 2.0 TDI 150 ίππων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Παράλληλα, το νέο plug-in υβριδικό Q3 συνδυάζει βενζινοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 25,7 kWh, υπερδιπλάσιας χωρητικότητας από του προηγούμενου μοντέλου.
Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 270 ίππους και η ηλεκτρική αυτονομία τα 120 χιλιόμετρα, μια εντυπωσιακή επίδοση για SUV της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Βελτιωμένη οδική συμπεριφορά
Η Audi δίνει έμφαση και στην οδηγική εμπειρία, με στάνταρ χαλύβδινη ανάρτηση, αλλά και προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση, που υπόσχεται καλύτερη απόκριση και περισσότερη άνεση, ακόμη κι αν στην Ελλάδα λογικά θα... υπεραντιδρά λόγω οδοστρώματος.
Ενισχυμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με επιλογή "progressive steering", ενώ στο quattro προστίθενται και νέα οδηγικά προφίλ όπως το "balanced" και το "offroad plus".

Στον τομέα της τεχνολογίας, το νέο Q3 εξοπλίζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης: adaptive cruise control, ειδοποιήσεις για κόπωση και απόσπαση προσοχής, υποβοήθηση λωρίδας και κίνησης, καθώς και το Emergency Assistant, που μπορεί να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο του οχήματος αν ο οδηγός δεν αντιδρά, ακινητοποιώντας το με ασφάλεια.
Το παρκάρισμα γίνεται επίσης ευκολότερο ή και τελείως αυτόματο, καθώς το Q3 μπορεί να απομνημονεύει έως και πέντε διαφορετικούς ελιγμούς παρκαρίσματος.

Ψηφιακός κόσμος
Στο εσωτερικό, η τεχνολογία κυριαρχεί. Κυρτή πανοραμική οθόνη που συνδυάζει ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 12,8 ιντσών, υποστηριζόμενη από Android Auto και τεχνητή νοημοσύνη. Προστίθενται head-up display και νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με πλήκτρα αφής, καθώς στην καμπίνα συναντά κανείς ελάχιστα φυσικά κουμπιά.

Σε κάθε περίπτωση, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από αναβαθμισμένα υλικά, οικολογικές επιλογές, όπως ξύλο, ανακυκλωμένο πολυεστέρα και βελούδο από παλιά δίχτυα αλιείας και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 575 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση, και τα 1.386 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα.
Όπως ανέφερε και ο επικεφαλής της Audi, Gernot Dollner: "Με περισσότερα από δύο εκατομμύρια Q3 να έχουν πουληθεί παγκοσμίως από την πρώτη του γενιά, το μοντέλο αυτό αποτελεί βασικό πυλώνα της γκάμας μας". Και η τρίτη γενιά δείχνει έτοιμη να επιβεβαιώσει και να ενισχύσει αυτή τη θέση.
Το νέο Q3 αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στα τέλη Σεπτεμβρίου, με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 41.980 ευρώ για την έκδοση Advanced TFSI Hybrid S tronic 150 hp, ενώ η έκδοση diesel Advanced TDI S tronic 150 hp, ξεκινά από τα 51.980 ευρώ.
Όπως αναφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, ήδη είναι live και ο διαμορφωτής του νέου Q3 στο επίσημο site της Audi, κάτι που σημαίνει πως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πάρουν προσφορά για την έκδοση και τον εξοπλισμό που επιθυμούν.