
Η Stellantis καλείται να λάβει άμεσα μέτρα για την ανάκαμψη της Maserati, καθώς οι πωλήσεις της ιστορικής ιταλικής φίρμας υποχώρησαν κατά 57% το 2023, φτάνοντας τις μόλις 11.300 μονάδες.
Παρά τις φήμες που κυκλοφόρησαν, ο όμιλος διαψεύδει οποιαδήποτε πρόθεση πώλησης ή διακοπής λειτουργίας της μάρκας, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει στρατηγικό πλάνο ανάκαμψης.

Συμμαχία με την Alfa Romeo
Σύμφωνα με δηλώσεις του Santo Filici, CEO τόσο της Maserati όσο και της Alfa Romeo, οι δύο εταιρείες ετοιμάζονται να ενώσουν δυνάμεις στο κομμάτι της εξέλιξης νέων μοντέλων.
Αν και ο ίδιος απορρίπτει το ενδεχόμενο συγχώνευσης, επισημαίνει ότι θα προχωρήσουν σε "σύγκλιση δυνάμεων" όπου είναι εφικτό, ώστε να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο αυστραλιανό περιοδικό Drive, το πλάνο περιλαμβάνει: Κοινή ανάπτυξη νέων οχημάτων, αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής, ενοποίηση δικτύων αντιπροσώπων και αξιοποίηση των εργοστασίων στην Ιταλία.
Το σχέδιο βρίσκεται στο τελικό στάδιο και αναμένεται να οριστικοποιηθεί στις 23 Ιουνίου, κατά τη συνάντηση με τον νέο CEO του ομίλου Stellantis, Antonio Filosa.
Πρόβλημα το marketing
Ο πρώην CEO της Stellantis, Carlos Tavares, απέδωσε την πτωτική πορεία της Maserati όχι στα προϊόντα της, αλλά στην απουσία αποτελεσματικού marketing και στην έλλειψη σαφούς θέσης στην αγορά.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ακύρωση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης της MC20, καθώς η εταιρεία διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι αγοραστές πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, εξακολουθούν να προτιμούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Επιπλέον, η νέα γενιά της Quattroporte, που θα αντικαταστήσει και την Ghibli, μεταφέρεται για το 2028, δείχνοντας ότι οι ανατροπές στο σχεδιασμό είναι σημαντικές.
Προβλήματα και στην Alfa

Η Alfa Romeo αντιμετωπίζει επίσης καθυστερήσεις, κυρίως λόγω της απόφασης να επανασχεδιαστούν οι νέες Stelvio και Giulia, ώστε να περιλαμβάνουν και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πέραν των αρχικά προγραμματισμένων ηλεκτρικών εκδόσεων.
Πρόκειται για μια αναδίπλωση από τη στρατηγική πλήρους εξηλεκτρισμού που είχαν ανακοινώσει στο παρελθόν, ακολουθώντας την τάση πολλών κατασκευαστών που πλέον στρέφονται σε πιο ευέλικτες λύσεις.