
Τα Mini Cooper δεν υπήρξαν ποτέ τα γρηγορότερα αυτοκίνητα, ή τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση. Αυτό που προσέφεραν, όμως, ήταν κάτι πιο δύσκολο να περιγραφεί αλλά πολύ πιο απολαυστικό: παιχνιδιάρικο πλαίσιο και μια γνήσια αίσθηση σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο.
Για χρόνια, αυτή η εμπειρία συνδυαζόταν με την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Ωστόσο, αυτός ο τελευταίος σύνδεσμος για τους λάτρεις της οδήγησης πλέον έχει επισήμως χαθεί.

Παρά την προσωρινή αύξηση της ζήτησης όταν το χειροκίνητο κιβώτιο επέστρεψε, η Mini επιβεβαίωσε ότι η γκάμα της θα περιοριστεί στα αυτόματα κιβώτια για το προσεχές μέλλον. Από καιρό γνωρίζαμε πως η Mini σκόπευε να αποχωριστεί το αριστερό πεντάλ.
Ήδη από τα μέσα του 2023, η μάρκα είχε ανακοινώσει την απομάκρυνσή της από τα χειροκίνητα κιβώτια. Ωστόσο, το χειροκίνητο κιβώτιο έμεινε λίγο ακόμα, ακόμα και στην κάμπριο έκδοση του Mini Cooper JCW, που αποτέλεσε και το τελευταίο "αντίο". Από τότε, το χειροκίνητο έχει εξαφανιστεί πλήρως, και μια νέα αναφορά επιβεβαιώνει πως δεν πρόκειται να επανέλθει σύντομα.

Μάλιστα ο James Orlov, υπεύθυνος προϊόντων της Mini Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας, επανέλαβε την επιβεβαίωση σε πρόσφατες δηλώσεις του. "Στο τέλος της προηγούμενης γενιάς, υπήρχε αβεβαιότητα λόγω των καλωδιώσεων από την Ουκρανία, και αυτό μας ανάγκασε να δώσουμε προτεραιότητα στο αυτόματο κιβώτιο, που ήταν και το πιο δημοφιλές," είπε.
Μόνο 1 στους 30 αγοραστές επέλεγε το χειροκίνητο. Τέτοια χαμηλή ζήτηση δεν δικαιολογεί το κόστος των δοκιμών και της πιστοποίησης που απαιτείται για να πουληθεί ένα τέτοιο μοντέλο. Μήπως η εταιρεία ετοιμάζει κρυφά νέο χειροκίνητο μοντέλο;

Όχι, αν ισχύουν τα λόγια του Alex Brockhoff, γενικού διευθυντή της Mini Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας. "Δεν υπάρχει σχέδιο για χειροκίνητα κιβώτια. Η ζήτηση είναι πολύ χαμηλή και οι αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και οι δοκιμές που απαιτούνται στρέφουν την προσοχή στα αυτόματα", εξηγεί.
Ο Brockhoff πρόσθεσε μάλιστα ότι η έλλειψη χειροκίνητων εκδόσεων στην αγορά και από τον ανταγωνισμό, αποθαρρύνει την ανάπτυξή τους. Δεν πρόκειται δηλαδή για φαινόμενο που αφορά μόνο την Αυστραλία ή τις ΗΠΑ, αλλά για παγκόσμιο.
Σίγουρα, ορισμένα ακριβά supercars εξακολουθούν να προσφέρουν χειροκίνητο κιβώτιο, όμως τα προσιτά σπορ αυτοκίνητα με τρία πεντάλ γίνονται όλο και πιο σπάνια. Και κάπως έτσι, η εποχή του χειροκίνητου Mini φαίνεται πως ανήκει οριστικά στο παρελθόν.