
Παρά τις διαβεβαιώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών τα τελευταία χρόνια πως τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντικαταστήσουν πλήρως τα συμβατικά, η πραγματικότητα δείχνει πως η μετάβαση αυτή δεν προχωρά με τον αναμενόμενο ρυθμό.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Porsche, που πρόσφατα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για μοντέλα που αρχικά σχεδιάστηκαν ως ηλεκτρικά. Σε μια πιο μαζική κατηγορία της αγοράς, η Fiat φαίνεται να κάνει ήδη αυτό το βήμα.

Η νέα γενιά του Fiat 500 είχε λανσαριστεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μοντέλο (500e), όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Η ιταλική φίρμα, ξεκίνησε την προπαραγωγή ενός νέου 500 με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η κανονική παραγωγή στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Νοέμβριο, με στόχο την ετήσια παραγωγή έως και 100.000 μονάδων.

Ο λόγος πίσω από την ανατροπή των αρχικών σχεδίων είναι απλός: το ηλεκτρικό 500e δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις εμπορικές προσδοκίες. Η παραγωγή του έχει διακοπεί επανειλημμένως λόγω χαμηλής ζήτησης, γεγονός που ώθησε τη Fiat να ανακοινώσει την εξέλιξη μιας υβριδικής έκδοσης πριν από περίπου έναν χρόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το παλιό 500 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συνέχισε να πωλείται στην Ευρώπη μέχρι και το 2024, ενώ παραμένει διαθέσιμο σε επιλεγμένες αγορές εκτός Ε.Ε.

Το νέο 500 Hybrid θα διαθέτει επίσης χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και θα εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο ήπια υβριδικό κινητήρα 1.0 λίτρου, απόδοσης 70 ίππων, παρόμοιο με αυτόν που ήδη χρησιμοποιείται στο Panda και στην προηγούμενη έκδοση του 500 Hybrid.
Το μοντέλο αναμένεται να ονομαστεί 500 Torino, ώστε να διαφοροποιείται από το ηλεκτρικό 500e. Αισθητικά, οι διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων είναι ελάχιστες, ακόμα και στο σημείο της τάπας καυσίμου, που παραμένει στο ίδιο μέρος, πίσω δεξιά.

Στο εσωτερικό, το μοναδικό στοιχείο που ξεχωρίζει στα πρωτότυπα οχήματα είναι ο λεβιές ταχυτήτων σε στιλ "μπάλας μπιλιάρδου" και το πεντάλ του συμπλέκτη. Ο πίνακας οργάνων παραμένει κρυφός στις δοκιμαστικές εκδόσεις, αλλά αναμένεται να διαφέρει από αυτόν του ηλεκτρικού 500.

Όσον αφορά την ενδεχόμενη κυκλοφορία μιας "καυτής" έκδοσης από την Abarth, αυτή τη φορά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να είναι στα σχέδια. Η θυγατρική επιδόσεων της Fiat επιμένει στη στρατηγική της ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζοντας πως ο ήπια υβριδικός κινητήρας είναι ανεπαρκής για την απόδοση που προσδοκούν οι φίλοι της μάρκας.
Η σχεδίαση του 500 ως EV εκ των πραγμάτων περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο για έναν μεγαλύτερο κινητήρα, ενώ και οι αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων, καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη την εξέλιξη ενός νέου βενζινοκίνητου Abarth, τουλάχιστον εντός Ευρώπης.