Η Ferrari αποκάλυψε επίσημα την 296 Speciale, την πιο ακραία εκδοχή της plug-in υβριδικής berlinetta της, μαζί με τη Speciale A, την spider εκδοχή της σειράς, δίνοντας νέα διάσταση τόσο στον όρο performance όσο και τη σχεδιαστική τόλμη. Πρόκειται για τις πρώτες ειδικές σειρές βασισμένες στην 296 GTB/GTS, που υιοθετούν λύσεις απευθείας από την εμπειρία της Scuderia στην F1 και τις εφαρμογές σε hypercars όπως η SF90 XX.

Με αγωνιστική ψυχή
Στο επίκεντρο βρίσκεται ο γνωστός V6 κινητήρας των 3.0 λίτρων με δύο τούρμπο, ο οποίος στη Speciale φτάνει την ισχύ των 730 ίππων, με τον ηλεκτροκινητήρα να συμβάλλει κατά 167 ίππους στο σύνολο. Το αποτέλεσμα είναι μια συνολική ισχύς της τάξης των 878 ίππων, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Η Ferrari υποστηρίζει πως η Speciale επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα ξεπερνά τα 330 χλμ/ώρα. Όμως δεν είναι μόνο τα νούμερα που εντυπωσιάζουν· είναι η αίσθηση ελέγχου και απόκρισης που προσφέρει η συνολική αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης.
Αεροδυναμική ευφυΐα και αγωνιστική γεωμετρία
Η 296 Speciale διαθέτει ενεργή αεροδυναμική, εμπνευσμένη από την 488 GT3 Evo και την SF90 XX, που περιλαμβάνει κινούμενα στοιχεία στο πίσω μέρος για βελτιστοποίηση της κάθετης δύναμης. Σε ταχύτητες άνω των 250 χλμ/ώρα, η πίσω πτέρυγα δημιουργεί έως και 360 κιλά κάθετης δύναμης με τα ενεργά στοιχεία ενεργοποιημένα. Οι αεραγωγοί, ο διαχύτης και το πάτωμα είναι προσεκτικά διαμορφωμένα για να μεγιστοποιούν την ψύξη και τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Καινοτομίες στο στήσιμο και την ανάρτηση
Η Ferrari ενσωμάτωσε το σύστημα ABS EVO της 296 GTB, αλλά με αναβαθμισμένο λογισμικό, προσφέροντας καλύτερο φρενάρισμα και έλεγχο. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Multimatic, εμπνευσμένα από το WEC, που προσφέρουν προσαρμοζόμενη απόσβεση σε πραγματικό χρόνο. Ένα ακόμα highlight είναι το σύστημα brake-by-wire που συνεργάζεται άψογα με την ανάκτηση ενέργειας από το υβριδικό σύστημα, χωρίς να χάνεται η αίσθηση στο πεντάλ.
Διαστάσεις και κατασκευή με στόχο το βάρος
Με μήκος 4.602 χλστ., πλάτος 1.958 χλστ. και ύψος 1.187 χλστ., η 296 Speciale παραμένει compact και στιβαρή. Η χρήση υλικών όπως άνθρακας και τιτάνιο σε βασικά μέρη του αμαξώματος και της ανάρτησης έφερε το συνολικό βάρος στα 1.410 κιλά — 35 κιλά λιγότερο από τη στάνταρ 296 GTB.
Speciale A: ίδια ψυχή, ανοιχτός χαρακτήρας
Η 296 Speciale A προσφέρει την ίδια αγωνιστική απόδοση αλλά με την απόλαυση της ανοιχτής οδήγησης. Διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά της coupe εκδοχής, ενώ διαθέτει αναδιπλούμενη σκληρή οροφή που ανοίγει ή κλείνει σε 14 δευτερόλεπτα ακόμα και εν κινήσει έως τα 45 χλμ/ώρα. Το βάρος της αυξάνεται ελαφρώς, κατά 10 κιλά σε σχέση με την κλειστή έκδοση, αλλά η αίσθηση παραμένει εντυπωσιακά εστιασμένη.