
Σε μια κίνηση που φαινόταν επιβεβλημένη, η Audi ανακοίνωσε πως πρόκειται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) με σκοπό τη μείωση των εκπομπών CO2 και θα παρατείνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης πέρα από την αρχική προγραμματισμένη ημερομηνία διακοπής, το 2032.
Η γερμανική εταιρεία θα λανσάρει 10 νέα PHEV φέτος, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να διατηρήσει τη διαφοροποίηση στους κινητήρες της, την ώρα που η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει αδύναμη.

Τα PHEV θεωρούνται μια "σημαντική τεχνολογία μετάβασης, που βοηθάει την εταιρεία και τους πελάτες της να προχωρήσουν στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα", δήλωσε ο CEO της Audi, Gernot Dollner, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, στις 18 Μαρτίου.
Τα PHEV με κινητήρες βενζίνης, θα βοηθήσουν την Audi να μειώσει τις εκπομπές "σε ευρωπαϊκές χώρες όπου η μετάβαση [στην ηλεκτροκίνηση] προχωρά με διαφορετικούς ρυθμούς", πρόσθεσε ο Dollner.
Εκδόσεις PHEV για Α3, Α5, Α6 Avant και Q5
Η Audi θα παρουσιάσει μια PHEV έκδοση του νέου μεσαίου Α5 στις 25 Μαρτίου, ενώ θα λανσάρει επίσης εκδόσεις PHEV του μικρομεσαίου A3.
Άλλα μοντέλα που αναμένονται φέτος και θα περιλαμβάνουν αντίστοιχες εκδόσεις, είναι το νέο SUV Q5 και το νέο A6 Avant, τα οποία θα χρησιμοποιούν την ίδια αρχιτεκτονική Premium Platform Combustion με το A5.
Η Audi ανακοίνωσε επίσης ότι φέτος θα είναι η χρονιά ανανέωσης του Q3. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, η οποία χρησιμοποιείται και για το τρέχον A3 και είναι σχεδιασμένη για να περιλαμβάνει εκδόσεις PHEV.
Ο Dollner δήλωσε επίσης ότι η Audi θα "επανεκτιμήσει" το αρχικό σχέδιο της μάρκας να σταματήσει την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2032. Η παράταση της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης θα έχει "θετική επίδραση" στο επιχειρηματικό μοντέλο της Audi για αγορές εκτός Κίνας, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Αλλαγή πλάνων

Πρόκειται για μια σαφή αλλαγή πλάνων σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024, όταν ο Dollner δήλωνε ότι δεν έβλεπε λόγο να παραταθεί η παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης πέρα από τον αρχικό στόχο.
Σε επίπεδο πωλήσεων, οι premium μάρκες αντιπροσώπευαν σχεδόν το 60% της αγοράς PHEV στην Ευρώπη πέρυσι. Οι συνολικές πωλήσεις PHEV μειώθηκαν κατά 4% το 2024 σε 956.851 οχήματα, κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης για φτηνότερα μοντέλα, εταιρειών μαζικής παραγωγής.
Η Audi ήταν τέταρτη σε πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη πέρυσι, με 71.344 οχήματα, αριθμός αυξημένος κατά 2,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Dataforce. Η Mercedes κατέλαβε την πρώτη θέση με 143.460 πωλήσεις PHEV, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε η BMW με 124.243 πωλήσεις και στην τρίτη η Volvo, με 108.605 πωλήσεις.