
Ανεξαρτήτως αν το επιθυμούμε ή όχι, η ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Μετά την παύση των δραστηριοτήτων της Cruise robotaxi πέρυσι, η General Motors ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξελίξει τα επόμενα οχήματά της, χρησιμοποιώντας τα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης της Nvidia. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν και επίσημα τη συνεργασία τους την Τρίτη 18 Μαρτίου.
Η GM θα επωφεληθεί της εξειδίκευσης της Nvidia στα υψηλής τεχνολογίας τσιπ για να κατασκευάσει νέα αυτοκίνητα, να βελτιστοποιήσει την παραγωγή και να αναπτύξει ρομπότ χρησιμοποιώντας "τεχνητή νοημοσύνη και επιταχυμένο υπολογισμό".

Η Nvidia ήδη συνεργάζεται με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων αρκετών κινεζικών εταιρειών, προμηθεύοντάς τες με τα κορυφαία της τσιπ, που υποστηρίζουν συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και ημιαυτόνομη οδήγηση.
Μεγάλος ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός για την προμήθεια των πιο πρόσφατων και πιο ισχυρών τσιπ από τη γιγαντιαία εταιρεία της Silicon Valley, είναι πλέον αμείλικτος, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων γύρω από την αυτόνομη οδήγηση.
Χάρη στην τεχνογνωσία της στην τεχνητή νοημοσύνη, η Nvidia έχει γίνει μία από τις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο, με χρηματιστηριακή αξία κοντά στα 2,75 τρισεκατομμύρια ευρώ, ενδεικτικά, ποσό πολύ μεγαλύτερο από την αξία της Tesla.

Τα αυτόνομα οχήματα και τα συστήματα ADAS, απαιτούν ισχυρά τσιπ που μπορούν να επεξεργάζονται δεδομένα από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες, βοηθώντας το όχημα να "βλέπει" και να αντιδρά σε πραγματικό χρόνο. Αυτά τα τσιπ χρησιμοποιούνται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που ανιχνεύουν αντικείμενα, σχεδιάζουν διαδρομές και λαμβάνουν αποφάσεις που αφορούν την οδήγηση.
Η Nvidia έχει την τεχνογνωσία
Ωστόσο, οι αρχικές προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν συνοδευτεί από έρευνες για θέματα ασφάλειας και αμφιλεγόμενα ζητήματα. Παρά ταύτα, η Nvidia κατασκευάζει αρκετά τσιπ που καλύπτουν αυτές τις ιδιαίτερα απαιτητικές ανάγκες επεξεργασίας. Αντί να πορεύονται μόνες τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην τεχνογνωσία της Nvidia.
Τα μελλοντικά οχήματα της GM θα χρησιμοποιούν το Nvidia Drive AGX, το οποίο υποστηρίζει συστήματα ADAS επιπέδου 2 και άνω. Επίσης, θα αξιοποιούν το λειτουργικό σύστημα Nvidia Drive για τις οθόνες του οχήματος.

Η GM δεν διευκρίνισε ποιο ακριβώς τσιπ AGX θα χρησιμοποιήσει, καθώς η Nvidia προσφέρει διάφορες εκδόσεις, όπως τις AGX Orin, AGX Thor και AGX Hyperion. Το AGX Orin είναι ικανό να εκτελεί 254 τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο (TOPs), ενώ το AGX Thor χρησιμοποιεί τους τελευταίους επεξεργαστές της Nvidia και μπορεί να παρέχει 1.000 TOPs, χάρη στην Blackwell GPU.
Robotaxi ή ιδιωτική χρήση;
Δεν είναι σαφές σε ποιον τύπο εφαρμογών αυτόνομης οδήγησης, συγκοινωνίες μέσω ρομπότ ή ιδιωτική χρήση, στοχεύει η GM με αυτή τη συνεργασία. Η αυτοκινητοβιομηχανία έκλεισε τη μονάδα Cruise robotaxi πέρυσι, μετά από ένα σοβαρό ατύχημα που οδήγησε στη διακοπή της υπηρεσίας.

Ωστόσο, η GM ανέφερε κατά τη διάρκεια της έκθεσης των αποτελεσμάτων της για το τέταρτο τρίμηνο και το πλήρες έτος του 2024, ότι ο αριθμός των πελατών της που εγγράφονται στο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Super Cruise, αυξάνεται συνεχώς. Συγκεκριμένα, περίπου 360.000 οχήματα της GM με Super Cruise βρίσκονται ήδη στους δρόμους.
Η GM επένδυσε δισεκατομμύρια ευρώ στην αρχική της προσπάθεια για ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, αλλά τώρα ακολουθεί πιο συντηρητική προσέγγιση, καθώς η τεχνολογία δεν έχει ακόμη ωριμάσει πλήρως.
Εν αναμονή των αποτελεσμάτων της συνεργασίας
Οι περισσότερες εφαρμογές για καταναλωτές είναι συστήματα "eyes-on", πράγμα που σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να έχουν την προσοχή τους συνεχώς. Υπάρχουν και συστήματα "hands-off", αλλά και αυτά απαιτούν πλήρη προσοχή του οδηγού.
Εκτός από τη Waymo, θυγατρική της Alphabet, που είναι η μόνη ενεργή υπηρεσία robotaxi στις ΗΠΑ, δεν υπάρχει καμία άλλη μεγάλη παρόμοια υπηρεσία σε λειτουργία στην αγορά. Η Tesla έχει ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσει την πρώτη της υπηρεσία robotaxi στο Ώστιν από τον Ιούνιο, μία κίνηση που ο Elon Musk, θεωρεί ικανή να εκτοξεύσει την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας. Ωστόσο, τα χρονοδιαγράμματα της Tesla ήταν πάντα υπερβολικά αισιόδοξα.
Η συνεργασία με τη Nvidia φαίνεται να είναι μια έξυπνη κίνηση για την GM, καθώς η Nvidia είναι ηγέτης στον συγκεκριμένο τομέα, συνεργαζόμενη ήδη με πάνω από δώδεκα πελάτες, όπως οι BYD, Li Auto, Geely Group, Volvo, Toyota, Mercedes και άλλους. Τώρα εκείνο που μένει να δούμε, είναι πόσο γρήγορα θα φτάσουν τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας στην αγορά.