
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2023 υπήρχαν 137.500 πρατήρια καυσίμων σε όλη την Ευρώπη, όταν το 2021 ήταν 144.000. Η μείωση αυτή ουσιαστικά δείχνει την τάση που επικρατεί στις αντίστοιχες επενδύσεις όπου ολοένα και περισσότερο κατευθύνονται στην θεμελίωση νέων σταθμών ανεφοδιασμού για τα αυτοκίνητα με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία.
Αυτή η πρακτική ενισχύεται και από τους μεγάλους πετρελαϊκούς ομίλους που έχουν μπει στο συγκεκριμένο παιχνίδι, κατασκευάζοντας σημεία λιανικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Τον προηγούμενο μήνα η Total Energies άνοιξε το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Παρίσι, δείχνοντας ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες αλλάζουν τα πλάνα τους και στρέφονται και αυτές προς την ηλεκτροκίνηση. Και όλα αυτά ενόσω παρατηρείται μια γενική πτώση της ζήτησης σε παραδοσιακά καύσιμα κάθε χρόνο.
Το νέο πρατήριο της Total προσφέρει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχει τη δυνατότητα να παίρνει ηλεκτρική ενέργεια για να διανύσει 100 χιλιόμετρα μέσα σε έξι λεπτά ή να φθάσει ακόμη και στο 80% της φόρτισης μέσα σε 20 έως 30 λεπτά.

Οι τιμές θα είναι σταθερές σε όλο το εθνικό δίκτυο και προσδιορίζονται στα 0,49 ευρώ/kWh για τον ταχυφορτιστή των 50 kW και στα 0,59 ευρώ/kWh για τους πιο γρήγορους και ισχυρούς ταχυφορτιστές DC.
Ο συγκεκριμένος σταθμός ανεφοδιασμού EV (Electric Vehicles) διαθέτει χώρο χαλάρωσης με wifi, κατάστημα για αγορά σνακ και ποτών, καθώς και εγκαταστάσεις μπάνιου.
Πολύ σύντομα η εταιρεία θα μετατρέψει άλλα 100 πρατήρια καυσίμων, τα οποία θα βρίσκονται κάθε 100 χλμ. στις πιο πολυσύχναστες διαδρομές της Γαλλίας.
Από την άλλη, η Shell που αποτελεί έναν κορυφαίο παίκτη στον χώρο φόρτισης EV, αναπτύσσει ένα δίκτυο με περισσότερους από 500.000 φορτιστές. Μακροπρόθεσμα φιλοδοξεί να γίνει ο μεγαλύτερος πάροχος φόρτισης EV στον κόσμο και έως το 2050 να μετατραπεί σε μια ενεργειακή εταιρεία με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία δημιουργεί ένα χαρτοφυλάκιο ενεργειακών προϊόντων με χαμηλές ή καθόλου εκπομπές άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των ανανεώσιμων πηγών ηλεκτρικής ενέργειας, του υδρογόνου και των βιοκαυσίμων.
Έχει ήδη εξαγοράσει πολλές εταιρείες φόρτισης EV, συμπεριλαμβανομένων των New Motion και Ubitricity, για να επεκτείνει το δίκτυο φόρτισης της, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές. Παράλληλα επεκτείνει το δικό της δημόσιο δίκτυο φόρτισης κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στα δικά της πρατήρια καυσίμων, ακόμα και σε σούπερ μάρκετ και επαγγελματικούς χώρους.

Η BP επενδύει και αυτή στην υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Απώτερος στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει τα σημεία φόρτισης του δικτύου της παγκοσμίως, στα 100.000 έως το 2030, με ιδιαίτερη έμφαση στους ταχυφορτιστές.
Για να πετύχει αυτή την επέκταση, έχει από το 2018 εξαγοράσει την Chargemaster, μια κορυφαία βρετανική εταιρεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που τώρα μετονομάστηκε σε BP Pulse, με σχεδόν 35.000 σημεία φόρτισης σε όλο τον κόσμο.
Η Eni που έχει δεσπόζουσα θέση στην Ιταλία, ακολουθεί μια πολύπλευρη προσέγγιση, επενδύοντας σε υποδομές φόρτισης EV, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βιοκαύσιμα. Και αυτή βρίσκεται σε μια φάση διεύρυνσης του δικτύου ταχυφορτιστών της σε όλη την Ευρώπη.
Τέλος, η ισπανική Repsol και η πολωνική PKN Orlen επεκτείνουν επίσης τα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Chevron και η ExxonMobil μπαίνουν και αυτές με πιο αργό ρυθμό στην ηλεκτροκίνηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ