
Η Rivian Automotive και ο Όμιλος Volkswagen εγκαινίασαν επίσημα την κοινοπραξία που είχε ανακοινωθεί στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, με μια πιθανή συμφωνία ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αφορά την ηλεκτρική αρχιτεκτονική και το λογισμικό επόμενης γενιάς.
Η κοινοπραξία θα αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και των δύο εταιρειών, που βασίζονται στην τρέχουσα τεχνολογία της Rivian, σύμφωνα με κοινή δήλωσή τους στις 12 Νοεμβρίου.
Από τον Ιούνιο που ανακοινώθηκε η συμφωνία, το μέγεθος της επένδυσης του VW Group στη Rivian και την κοινοπραξία, έχει αυξηθεί από την αρχική εκτίμηση των 5 δισ. ευρώ. Η Rivian συνεισφέρει σε επίπεδο τεχνολογίας και ο Όμιλος Volkswagen σε επίπεδο δικτύου παγκοσμίως, ανέφεραν στελέχη.

"Η συνεργασία με τη Rivian είναι το επόμενο λογικό βήμα στη στρατηγική μας για το λογισμικό", δήλωσε ο Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group. "Με την υλοποίησή της, θα ενισχύσουμε την παγκόσμια ανταγωνιστική και τεχνολογική μας θέση".
Σε κοινή τους δήλωση, οι δύο εταιρείες ανέφεραν ότι η σύνδεση θα έχει ως στόχο τη χρήση της υπάρχουσας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής και του λογισμικού της Rivian, επιτρέποντας την κυκλοφορία του επόμενου οχήματος της Rivian, του crossover R2, το 2026 και των πρώτων μοντέλων του VW Group ήδη από το 2027.
Σημαντικό βήμα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
"Η σημερινή οριστικοποίηση της κοινοπραξίας μας με τον Όμιλο Volkswagen, σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για να βοηθήσουμε στη μετάβαση του κόσμου στα ηλεκτρικά οχήματα", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe. "Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε την τεχνολογία μας να ενσωματώνεται σε οχήματα εκτός της Rivian και είμαστε ενθουσιασμένοι για το μέλλον".
Μετά την αρχική φάση εφαρμογής του ηλεκτρικού συστήματος της Rivian και του σχετικού λογισμικού σε οχήματα του VW Group, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναπτύξουν μια αρχιτεκτονική για οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό, η οποία θα βρει το δρόμο της σε διάφορες μάρκες, όπως η Audi και η Porsche, δήλωσε ο Blume.
Η πλατφόρμα λογισμικού επόμενης γενιάς, θα επιτρέψει προηγμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης και ενημερώσεις over-the-air που μπορούν να προσθέσουν αξία στα οχήματα του VW Group με την πάροδο του χρόνου, πάντοτε σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Blume.
Η κοινοπραξία πάντως, δεν περιλαμβάνει άλλες πτυχές όπως η χρήση των ηλεκτροκινητήρων της Rivian, δήλωσε ο Scaringe.
Η κοινοπραξία δεν αφορά συστήματα κίνησης
"Το πεδίο εφαρμογής της κοινοπραξίας είναι τα ηλεκτρονικά, η αρχιτεκτονική δικτύου και το λογισμικό", δήλωσε ο Scaringe. "Οποιοσδήποτε τύπος συνεργασίας, είτε πρόκειται για την εξέταση της κοινής παραγωγικής ικανότητας, είτε για την κοινή χρήση πατωμάτων, είτε για την κοινή χρήση συστημάτων κίνησης, αυτό θα ήταν κάτι ανεξάρτητο από αυτό που ανακοινώσαμε σήμερα".
Ο Scaringe δήλωσε στους αναλυτές στις αρχές Νοεμβρίου, ότι το VW Group θα σχεδιάζει ανεξάρτητα τα οχήματά του και θα επιλέγει τα συστήματα infotainment. Το VW Group σχεδιάζει να λανσάρει EVs υπό τη νέα του μάρκα Scout το 2027, συμπεριλαμβανομένου ενός pick-up και ενός crossover, που είναι παρόμοια με τα Rivian R1T και R1S που βρίσκονται ήδη στην αγορά.
Η συμφωνία με το VW Group είναι κρίσιμη για το μέλλον της Rivian, καθώς χρειάζεται ρευστότητα για να επιτύχει κερδοφορία.
Κατά το τρίτο τρίμηνο, η Rivian ανακοίνωσε καθαρή ζημία 1 δισ. ευρώ και απότομη πτώση των εσόδων, λόγω της μειωμένης παραγωγής και κατ' επέκταση των παραδόσεων νέων οχημάτων. Το προηγούμενο τρίμηνο του έτους, η καθαρή ζημία της Rivian ήταν 1,3 δισ. ευρώ.