Η Suzuki έχει μια αξιοσημείωτη εμπορική πορεία το τελευταίο διάστημα, με αιχμή του δόρατος το SUV Vitara, που χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής. Κι όμως, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της Suzuki διαχρονικά, το Jimny, δεν ζει τις μέρες δόξας του παρελθόντος.
Στην ευρωπαϊκή αγορά, η Suzuki διαθέτει το Jimny αποκλειστικά για επαγγελματική χρήση, σε διθέσια διάταξη και χωρίς πίσω καθίσματα. Η τετραγωνισμένη σχεδίαση, οι συμπαγείς διαστάσεις και το χαμηλό βάρος, σε συνδυασμό με τις αυξημένες off road δυνατότητες, ανέδειξαν το Jimny ως ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα των προηγούμενων δεκαετιών.
Θα μπορούσε ένα μοντέλο σαν το Jimny να έχει μέλλον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης; Το ερώτημα έρχεται σε μια στιγμή που η Suzuki παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το e Vitara, επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το ευνοϊκό timing του τελευταίου.
Μέσα σε αυτό το τοπίο, το Jimny δεν δείχνει να είναι και τόσο καλή επιλογή για ενδεχόμενο εξηλεκτρισμό, αν και στις αρχές του 2023 έδειχνε να βρίσκει το δρόμο του ως ηλεκτρικό μοντέλο. Το αφεντικό της μάρκας, Toshihiro Suzuki, φρόντισε να το καταστήσει σαφές κατά το λανσάρισμα του e Vitara, όταν και ρωτήθηκε σχετικά.
H ουσία του Jimny βρίσκεται στο βάρος
"Αν αρχίσουμε να μιλάμε για ηλεκτρικό Jimny, νομίζω πως θα καταστρέψουμε την καλύτερη πλευρά του”, φέρεται να δήλωσε ο Suzuki. "Θεωρώ ότι στο επίκεντρο της δυναμικής του Jimny, βρίσκεται το (σ.σ. χαμηλό) βάρος”, συνέχισε ο ισχυρός άντρας της ιαπωνικής εταιρείας.
Επίσης, ανέφερε πως η εταιρεία του θα συνεχίσει να διαθέτει το Jimny ως επαγγελματικό και πως η χρήση εναλλακτικών μορφών καυσίμων, όπως τα βιοκαύσιμα, θα του επιτρέψουν να παραμείνει για περισσότερο χρόνο στην αγορά.
Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στην παράμετρο του βάρους, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τι είναι αυτό που εννοεί ο Suzuki. To Jimny, είναι ένα μοντέλο με βάρος στα επίπεδα του ενός τόνου.
Ενδεικτικά, το e Vitara φέρεται να ζυγίζει κοντά στα 1.800 κιλά, ενώ η τετρακίνητη έκδοση σταματά τη ζυγαριά περίπου 100 κιλά παραπάνω, στα 1.900 κιλά. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο. Βέβαια, θα πεις κανείς πως το Jimny, ως μικρότερων διαστάσεων μοντέλο, θα μπορούσε να εφοδιαστεί με μικρότερη μπαταρία από εκείνη των 49 ή 61 kWh του e Vitara.
H λογική λέει πως αρκετοί θα ήθελαν να δουν το Jimny να επανέρχεται στο προσκήνιο ως ένα προσιτό ηλεκτρικό, όμως η τοποθέτηση του Toshihiro Suzuki δεν φαίνεται να αφήνει και μεγάλα περιθώρια για κάτι τέτοιο.