Τα 35 χρόνια της Infiniti και η έμπνευση για το μοντέλο FX

H Infiniti, μέλος του ομίλου Nissan γιορτάζει φέτος τα 35 χρόνια παραγωγής premium μοντέλων και ο σχεδιαστής Hideo Komuro θυμάται άγνωστες λεπτομέρειες από την δημιουργία της σειράς FX του 2003 που για λίγο κυκλοφόρησε και στην ελληνική αγορά.

Infiniti FX
Infiniti FX
σχέδιο του Infiniti FX
Infiniti FX
Infiniti FX
Ο σχεδιαστής Hideo Komuro των μοντέλων Infiniti

Ο πολυτελής κλάδος αυτοκινήτων της Nissan έχει δικό της σήμα και ονομασία. Βαφτίστηκε Infiniti και έλαβε το δικό της ΑΦΜ στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Εκείνη την εποχή δημιουργήθηκε κατ’ αποκλειστικότητα για την αγορά της Β. Αμερικής όπου το όνομα Nissan δεν θα μπορούσε να παίξει επί ίσοις όροις στην πολυτελή κατηγορία αυτοκινήτων. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε και η Lexus από την Toyota ή η Acura από την Honda.

Διαβάστε Επίσης

Η καλή διείσδυση στην αμερικανική αγορά δημιούργησε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για εμπορική δραστηριότητα και σε άλλες αγορές του πλανήτη. Μόλις το 2004, η Infiniti ξεκίνησε τις εξαγωγές στην Κίνα, στη Ρωσία, στην Ν. Κορέα και στην Μέση Ανατολή.

Από την άλλη, η Ευρώπη αποτέλεσε το τελευταίο προπύργιο μιας έντονα εξαγώγιμης δραστηριότητας που την είχε αφήσει απ’ έξω. Όσα Infiniti τυχόν κυκλοφορούσαν σε ευρωπαϊκούς δρόμους πριν από το 2008, προέρχονταν από "μαύρες" εισαγωγές.

Infiniti FX

Η Ελλάδα ήταν μια από τις πρώτες αγορές της ΕΕ στην οποία κυκλοφόρησαν τα μοντέλα της Infiniti από το 2008 και μετά. Ο όμιλος Ν. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε ήταν ο τότε εισαγωγέας και η γκάμα μοντέλων που διατέθηκε αποτελούνταν από τέσσερα μοντέλα σε διαφορετικές κατηγορίες.

Τα νούμερα των πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν μικρά. Η φίρμα αποχώρησε από την ευρωπαική αγορά το 2017 σημειώνοντας εκείνη τη χρονιά το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων της που ήταν της τάξεως των 16.625 μονάδων όταν την ίδια περίοδο είχε ταξινομήσει 153.415 μονάδες μόνο στην αγορά των ΗΠΑ.

σχέδιο του Infiniti FX

Σημαντική σελίδα στην ιστορία της Infiniti αποτέλεσε η δημιουργία της οικογένειας μοντέλων FX στις αρχές του millennium – κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2003.

Ο επικεφαλής σχεδίασης Hideo Komuro θυμάται πως η κατευθυντήρια γραμμή ήταν μια "δροσερή συγχώνευση” ενός στιβαρού κάτω μέρος από αμάξωμα SUV και μιας σιλουέτας από μοντέλο σπορ-κουπέ στο επάνω τμήμα. Μια φιλοσοφία που σήμερα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη.

Ο σχεδιαστής Hideo Komuro των μοντέλων Infiniti
Ο επικεφαλής σχεδίασης της σειράς FX αλλά και άλλων μοντέλων της Infiniti, Hideo Komuro

Ο Komuro περιγράφει πως το σχήμα της γραμμής των παραθύρων του FX δημιουργούσε μια δυναμική αψίδα με το προφίλ να θυμίζει παραδοσιακό ιαπωνικό τόξο. Ο σχεδιαστής επίσης αναφέρει πως πηγή έμπνευσης για την σχεδίαση του αυτοκινήτου ήταν τα έργα του Shiro Kuramata ενός από τους πιο επιδραστικούς Ιάπωνες σχεδιαστές του προηγούμενου αιώνα.

Ο Komuro αναφέρει σχετικά: "Εκείνη την εποχή επηρεάστηκα από την ιδεολογία του Shiro Kuramata. Η ικανότητά του να δημιουργεί εντελώς διαφορετικές αξίες και εκπλήξεις προσθέτοντας μόνο ένα εστιακό στοιχείο σε ένα κατά τα άλλα απλό σχήμα".

Infiniti FX

Σε ότι αφορά την σχεδίαση του πίσω τμήματος ο Komuro επεδίωξε να δημιουργήσει μια διακριτική οπτική πινελιά για να συμπληρώσει τη συνολική μινιμαλιστική σχεδίαση, παρέχοντας παράλληλα λειτουργικότητα.

Η βύθιση στο κατώτερο πίσω τζάμι του FX εμπνεύστηκε από τη σχεδιαστική αισθητική ενός ιαπωνικού κιμονό. Μια λεπτομέρεια που συνδέθηκε με το ντεκολτέ που εμφανίζεται όταν φοράτε ένα κιμονό.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network