Ο Bruno Sacco, ο οποίος σχεδίασε μερικά από τα πιο εμβληματικά και όμορφα μοντέλα της Mercedes-Benz, έφυγε από τη ζωή, όπως επιβεβαίωσε η Mercedes. Ο Ιταλογερμανός σχεδιαστής πέθανε στη Sidelfingen την περασμένη εβδομάδα σε ηλικία 90 ετών.
Αφήνει πίσω του μια εκπληκτική κληρονομιά. Γεννημένος στη βορειοανατολική Ιταλία το 1933, αποφοίτησε σε ηλικία 17 ετών και το 1952 εγγράφηκε στο Πολυτεχνείο του Τορίνο, όπως και ο Marcello Gandini. Λίγα χρόνια αργότερα, εντάχθηκε στην Ghia, όπου απέκτησε εμπειρία σχεδιάζοντας τόσο "φουτουριστικά αεροπλάνα όσο και κομψά καθημερινά αυτοκίνητα".
Ήταν το δεύτερο που θα καθόριζε την πορεία του στη Mercedes-Benz, όπου ξεκίνησε το 1958 ως δεύτερος στυλίστας. Εργάστηκε στην προ-ανάπτυξη αμαξωμάτων και αργότερα ως επικεφαλής σχεδιασμού αμαξωμάτων και διαστάσεων – όταν η Mercedes παρήγαγε αριστουργήματα όπως η σειρά W100 600 και η W113 SL.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο Sacco ανέλαβε επίσης τον τομέα της ασφάλειας και τα πειραματικά πρωτότυπα C111 και C111-II με κινητήρα Wankel. Η Mercedes ανέφερε ότι "η συμμετοχή του δημιούργησε οχήματα ευρείας χρήσης, όπως η μεσαία σειρά μοντέλων 123".
Το 1975, ο Sacco ανέλαβε τον ρόλο του 'Oberingenieur' και έγινε επικεφαλής του τμήματος 'Stylistics'. Το πρώτο του πλήρες μοντέλο ήταν η πανέμορφη σειρά W123, που παρουσιάστηκε το 1977 – αυτό που αργότερα έγινε γνωστό ως E-Class.
Λίγα χρόνια αργότερα, η σειρά W126 της S-Class – ίσως το καλύτερο εκτελεστικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ποτέ – εμφανίστηκε, μαζί με το coupe. Ο ίδιος ο Sacco το θεωρούσε το προσωπικό του επίτευγμα. "Η σειρά 126 σε όλες τις σχεδιαστικές μορφές της είναι το καλύτερο πράγμα που έκανα για τη Mercedes-Benz", είχε δηλώσει.
Η Mercedes ανέφερε πως ο Sacco ήταν τόσο περήφανος για αυτήν τη δημιουργία που "κατά τη διάρκεια της σύνταξής του, ένα κομψό, σκούρο μπλε 560 SEC βρισκόταν περήφανα στο διπλό γκαράζ του".
Μια από τις ιδέες του ήταν να εξασφαλίζει ότι οι σχεδιασμοί του δεν θα παλαιώνουν με την έλευση της επόμενης γενιάς, ενώ "κάθε Mercedes-Benz πρέπει να είναι αναγνωρίσιμη ως εκπρόσωπος αυτής της μάρκας σε όλο τον κόσμο". Αργότερα στην καριέρα του στη Mercedes, εισήγαγε την W201 – τη 190 – η οποία απευθυνόταν σε νεότερο κοινό και αργότερα έγινε γνωστή ως C-Class.
Κατά τη δεκαετία του 1990, ο Sacco ήταν υπεύθυνος για την A-Class, την M-Class, την CLK, την SLK και ακόμη και την V-Class. Το τελευταίο αυτοκίνητο στο οποίο συμμετείχε πριν από τη συνταξιοδότησή του ήταν η S220 και η CL.
"Ο Bruno Sacco άφησε ένα διαχρονικό αποτύπωμα στην εταιρεία με τα εμβληματικά του σχέδια και το πάθος του για την αισθητική", δήλωσε ο τωρινός επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Gorden Wagener. "Με τον Bruno Sacco, χάσαμε μια ξεχωριστή προσωπικότητα και έναν εντυπωσιακό αισθητικό. Η βαθύτατη συμπάθειά μας πηγαίνει στην οικογένεια και τους φίλους του".
Ο συνάδελφός του από το τμήμα κλασικών μοντέλων – ο επικεφαλής της Mercedes-Benz Heritage, Marcus Breitshcwerdt, πρόσθεσε: "Η Mercedes-Benz θα θυμάται πάντα αυτόν τον εξαιρετικό στυλίστα και ταπεινό άνθρωπο. Ο Bruno Sacco καθόρισε τη μορφή πολλών εμβληματικών μοντέλων της Mercedes-Benz. Πολλά από αυτά τα μοντέλα εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους δρόμους σήμερα, ενώ άλλα εντυπωσιάζουν ως κλασικά της μάρκας".
Και πολύ σωστά. Η κυρίαρχη φιλοσοφία του Sacco κατά την πορεία του στη φημισμένη γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία ήταν απλή: "Μια Mercedes-Benz πρέπει πάντα να μοιάζει με Mercedes-Benz".