Υπάρχουν κάποιες φορές που το να καταρρίπτεις ένα ρεκόρ, δεν έχει να κάνει απαραίτητα με τον ανταγωνισμό, αλλά με τον ίδιο σου τον εαυτό. Προβολείς στο νέο A6 Sportback e-tron, το πιο αεροδυναμικό μοντέλο της Audi μέχρι σήμερα.
Είναι σαφές πως ο τομέας της αεροδυναμικής, είναι σημαντικός για κάθε αυτοκίνητο, όσον αφορά την κατανάλωση και τις επιδόσεις. Ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα, η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής είναι πιο σημαντική από ποτέ, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η αυτονομία και η απόδοση της μπαταρίας.
Το A6 Sportback e-tron, ένα από τα πιο πρόσφατα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Audi, επιτυγχάνει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,21. Το A6 e-tron ενσωματώνει τεχνογνωσία δεκαετιών στον σχεδιασμό και την μηχανική των οχημάτων της Audi, καταφέρνοντας να είναι το πιο αεροδυναμικό μοντέλο του γερμανού κατασκευαστή μέχρι σήμερα.
Το 1967, η Audi καινοτόμησε με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,35 του NSU Ro 80 και ξανά το 1982, το Audi 100 καινοτόμησε με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30. Το Audi 80 τρίτης γενιάς είχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 και τώρα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,21 του νέου Audi A6 Sportback e-tron το καθιστά το πιο αεροδυναμικά αποδοτικό Audi όλων των εποχών.
Εξαντλητικές δοκιμές
Το σημαντικό αυτό επίτευγμα, είναι το αποτέλεσμα περισσότερων από 2.800 ωρών προσομοίωσης και ενός πολύ μεγάλου αριθμού δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα. Οι ειδικοί αεροδυναμικής της Audi συνεργάστηκαν στενά με την ομάδα σχεδιασμού της εταιρείας, για να βελτιστοποιήσουν το νέο Audi A6 Sportback e-tron.
Αξίζει να σημειωθεί πως και το A6 Avant e-tron, επιτυγχάνει επίσης εξαιρετική τιμή Cd 0,24, η οποία το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας των station wagon.
Όπως αναφέρεται, προχώρησαν σε σχολαστική βελτίωση κάθε δυνατού εξαρτήματος, για να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική απόδοση. Ενδεικτική είναι η αναφορά της Audi στη γκάμα των τροχών που διατίθενται για το νέο A6, με διάμετρο από 19 έως 21 ίντσες.
Για να επιτευχθεί τέλεια αεροδυναμική, οι ζάντες έπρεπε να είναι κάπως επίπεδες, ώστε ο αέρας που "προσκρούει” στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, να κατευθύνεται πλευρικά γύρω από το αμάξωμα. Έτσι, η Audi σχεδίασε για το A6 e-tron μια ζάντα 21 ιντσών με αεροδυναμικά πτερύγια από ειδικό πλαστικό.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο αεροδυναμιστής, Andreas Lauterbach, "αν εξετάσετε ολόκληρη τη γκάμα των τροχών, οι καλύτεροι και οι χειρότεροι τροχοί από άποψη αεροδυναμικής, απέχουν μεταξύ τους μόλις 0,015 (Cd). Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά, κάθε τροχός είναι σχεδιασμένος για μέγιστη αεροδυναμική”.