Η επόμενη γενιά του Toyota RAV4, η οποία είναι πολύ πιθανό να έρθει το 2025, θεωρείται μάλλον απίθανο να φέρει δραματικές αλλαγές. Ως το κορυφαίο σε πωλήσεις SUV της Toyota, η ιαπωνική εταιρεία φέρεται να επιλέγει μια προσέγγιση που δίνει προτεραιότητα στις βελτιώσεις έναντι των ριζικών αλλαγών, παραμένοντας πιστή στο δόγμα "ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει".
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, το RAV4 αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων της Toyota στις ΗΠΑ, με 248.295 μονάδες (+33%). Οι 111.526 από αυτές ήταν υβριδικά και οι 17.074 plug-in υβριδικά, με αποτέλεσμα το μείγμα πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων RAV4 να ανέρχεται στο 52%.
Αν το SUV συνεχίσει να προσελκύει αγοραστές με τον τρέχοντα ρυθμό, θα μπορούσε να φτάσει τις 500.000 πωλήσεις το 2024, ξεπερνώντας ακόμη και τις 448.071 πωλήσεις του 2019.
Ο Cooper Ericksen, επικεφαλής του Product Planning της Toyota Motor North America δήλωσε σχετικά: "Η περίπτωση του RAV4 είναι εύκολη, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα. Οι πελάτες είναι ξεκάθαροι σχετικά με το τι θέλουν από το RAV4: το μέγεθος, την εικόνα, το επίπεδο απόδοσης, την τεχνολογία. Θα μπορούσαμε να πουλάμε 500.000 μονάδες το χρόνο αν μπορούσαμε να τις κατασκευάσουμε, οπότε δεν θέλουμε να παρέμβουμε ιδιαίτερα σε αυτό το μοντέλο".
Το σημερινό Toyota RAV4 κυκλοφορεί στην αγορά από τα τέλη του 2018, οπότε το facelift του έχει καθυστερήσει. Θα μπορούσαμε να το περιμένουμε μέσα στο 2025. Ο Ericksen δεν επιβεβαίωσε τα σχέδια για τον διάδοχο του μοντέλου, αλλά σημείωσε ότι "αν ερχόταν, δεν θα περιελάμβανε δραματικές αλλαγές”.
Το RAV4 είναι το νέο Camry
Ο Andrew Gilleland, επικεφαλής του τμήματος Automotive Operations της Toyota Motor North America, δήλωσε: "Το RAV4 έχει μετατραπεί στο αντίστοιχο του Camry τα τελευταία 10 χρόνια όσον αφορά τις πωλήσεις", περιγράφοντας το συμπαγές SUV ως το είδος του οχήματος που θέλει ο κόσμος.
Το Camry, που πρόσφατα ανανεώθηκε με μια σειρά μόνο υβριδικών εκδόσεων, μπορεί να εξακολουθεί να κατέχει τον τίτλο του πιο δημοφιλούς αυτοκινήτου στις ΗΠΑ τα τελευταία 22 χρόνια. Ωστόσο, η κατηγορία του έχει συρρικνωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα SUV.
Πέρυσι, η Toyota πούλησε 290.649 Camry στις ΗΠΑ, μια σημαντική μείωση από το μέγιστο των 473.108 μονάδων του 2007. Αντιθέτως, το RAV4 περιγράφεται ως ο "ακρογωνιαίος λίθος των αντιπροσώπων της Toyota” που απευθύνεται σε ένα "ευρύ φάσμα πελατών".