Πόσο θα επηρεάσει η νέα τεχνολογία αυτοκινήτων τις θέσεις εργασίας στον κλάδο

Γερμανικά συνδικάτα εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία και κυρίως στον τομέα των προμηθευτών διαβλέπουν μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας στα εργοστάσια έως το 2030.

grami paragogis Bosch

Η γερμανική βιομηχανία προμηθευτών βρίσκεται στα πρόθυρα μαζικών περικοπών θέσεων εργασίας, καθώς η αδύναμη οικονομία, ο υψηλός πληθωρισμός και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δημιουργούν την ανάγκη για εξοικονόμηση πόρων. Μεταξύ των προμηθευτών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που επιζητούν μειώσεις προσωπικού είναι η ZF Friedrichshafen, η Robert Bosch και η Continental.

Σε δυσμενή θέση βρίσκεται η ZF η οποία είναι αρκετά χρεωμένη και ως εκ τούτου μελετά σενάρια κατάργησης έως και 12.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία μέχρι το 2030, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της εταιρείας.

Η ZF εξετάζει το ενδεχόμενο να παγώσει τις προσλήψεις στη Γερμανία και να μεταφέρει εργασίες σε χώρες με σημαντικά χαμηλότερο μισθολογικό κόστος, δήλωσε στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ο πρόεδρος του συμβουλίου της, Achim Dietrich, καθώς οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν διαμαρτυρία κατά των περικοπών θέσεων εργασίας στην έδρα της εταιρείας στο Friedrichshafen της Γερμανίας.

grami paragogis Mercedes

Eκπρόσωποι των εργαζομένων αναφέρουν επίσης ότι ο υπερχρεωμένος προμηθευτής θέλει να περικόψει μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας στη Γερμανία μέχρι το 2030.

Από την άλλη, εκπρόσωπος της ZF δήλωσε ότι οι ανησυχία του συμβουλίου εργαζομένων βασίζονται σε "ακραία σενάρια" και "ξεπερασμένες υποθέσεις". Η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού Lea Corzilius δήλωσε ότι η ZF "συνεχίζει να επενδύει σημαντικά στις γερμανικές εγκαταστάσεις της".

Διαβάστε Επίσης

Οι περιπτώσεις των Bosch και Continental

Η Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων στον κόσμο, προτίθεται να περικόψει 1.200 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι 950 θέσεις αφορούν τις δραστηριότητές της στην Γερμανία. Η εταιρεία επεσήμανε την παραπαίουσα οικονομία και τον υψηλό πληθωρισμό που προκαλείται από την αύξηση της ενέργειας και των πρώτων υλών ως τις αιτίες για την εξοικονόμηση πόρων.

grami paragogis Continental

Η Continental σχεδιάζει να περικόψει 5.500 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 1.000 στη Γερμανία, καθώς ο τομέας που ασχολείται με επιμέρους συστήματα αυτοκινήτων θα μειωθεί σε πέντε μονάδες από έξι που είναι σήμερα.

Αβέβαιο το μέλλον

Ο Stefan Bratzel, διευθυντής του Center of Automotive Management (CAM) στο Bergisch Gladbach, δήλωσε ότι "δεν εκπλήσσεται πραγματικά" από την είδηση, καθώς οι συνέπειες της ταχείας μεταμόρφωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας μόλις τώρα γίνονται εμφανείς, για να συμπληρώσει: "Φοβάμαι ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Σε αυτή τη δεκαετία αναμένουμε μείωση κατά 20% του αριθμού των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές στη Γερμανία". Ο Bratzel υπογράμμισε το υψηλό ενεργειακό κόστος και τα γραφειοκρατικά εμπόδια που θέτουν τη Γερμανία υπό αυξανόμενη πίεση στον διεθνή ανταγωνισμό.

Ο Frank Schwope, λέκτορας οικονομικών της αυτοκινητοβιομηχανίας στο FHM του Ανόβερου, δήλωσε ότι αναμένει επίσης περαιτέρω αναφορές για περικοπές θέσεων εργασίας σε προμηθευτές.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network