Μουντιάλ 2022: Επίθεση της VW στη FIFA για το περιβραχιόνιο "One Love"

Κάπως έτσι μπλέκονται η VW, η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Γερμανίας και το δικαίωμα στην διαφορετικότητα με το μουντιάλ στο Κατάρ

VW Μουντιάλ 2022 One Love

Η Volkswagen δήλωσε ότι θα συνεχίσει να είναι χορηγός της Γερμανικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (DFB), αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία επέκρινε τη διοργανώτρια του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA, το παγκόσμιο διοικητικό όργανο του ποδοσφαίρου, για την οιονεί απαγόρευση του περιβραχιονίου "One Love".

Πρόβλημα το περιβραχιόνιο "One Love"

"Δεν σκοπεύουμε να τερματίσουμε τη χορηγία μας", δήλωσε η VW όταν ρωτήθηκε από το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων NDR. "Υπήρξαν πολλές καλές εξελίξεις στην DFB τους τελευταίους μήνες. Και θέλουμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την DFB στο μέλλον για θετικές αλλαγές στο ποδόσφαιρο συνολικά".

Ωστόσο, η συμπεριφορά της FIFA, η οποία είχε ανακοινώσει ότι θα επιβάλει κυρώσεις στους παίκτες που φορούσαν το περιβραχιόνιο "One Love" κατά τη διάρκεια των αγώνων τους στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ, ήταν "απαράδεκτη", δήλωσε η VW.

Η VW θα χαιρέτιζε "εάν οι ευρωπαϊκές ομοσπονδίες είχαν στείλει ένα τόσο ορατό μήνυμα για τη διαφορετικότητα σε αυτό το τουρνουά", ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωσή της. "Οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις δείχνουν ότι κάτι θεμελιώδες πρέπει επειγόντως να αλλάξει στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο".

Τι είναι η εκστρατεία "One Love"

Η εκστρατεία "One Love" ήταν μια κοινή καμπάνια που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο από τις ομάδες της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Ολλανδίας, του Βελγίου, της Ελβετίας, της Ουαλίας, της Γαλλίας, της Δανίας, καθώς και της Νορβηγίας και της Σουηδίας, καμία από τις οποίες δεν προκρίθηκε στο Παγκόσμιο Κύπελλο.

Το πολύχρωμο περιβραχιόνιο του αρχηγού επρόκειτο να φορεθεί στο Παγκόσμιο Κύπελλο ως σύμβολο της ισότητας και της ελευθερίας της έκφρασης. Το περιβραχιόνιο είναι αμφιλεγόμενο στο Κατάρ, το οποίο έχει επικριθεί για παραβίαση των προτύπων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η γερμανική αλυσίδα καταστημάτων τροφίμων Rewe έχει ήδη διακόψει τη συνεργασία της με την DFB λόγω της απόφασης της FIFA. Άλλοι χορηγοί της DFB, όπως η Telekom, η μάρκα μόδας van Laack, η Adidas και η Coca-Cola, θα παραμείνουν στη συνεργασία τους.

"Δεν πιστεύουμε στη λήψη βιαστικών αποφάσεων και πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε το υπόβαθρο της απόφασης της DFB. Γι' αυτό θα συζητήσουμε το όλο θέμα με την DFB εγκαίρως", δήλωσε εκπρόσωπος της Telekom όταν ρωτήθηκε από την Deutsche Presse-Agentur.

"Κατ' αρχήν, η Telekom υποστηρίζει ό,τι ενώνει τους ανθρώπους, τις κοινωνίες και τους πολιτισμούς. Δεν ανέχεται πράξεις διακρίσεων, ανήθικες και ανήθικες συμπεριφορές ή την παραβίαση της αξιοπρέπειας ή των δικαιωμάτων των άλλων".

Το 2021, η VW πρόσθεσε χρώματα ουράνιου τόξου στα διαφημιστικά της πανό κατά τη διάρκεια του ποδοσφαιρικού τουρνουά Euro 2020 για να δείξει την υποστήριξή της στη διαφορετικότητα και τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+

Η απόφαση αυτή ακολούθησε την άρνηση της διοργανώτριας UEFA να επιτρέψει στις αρχές της πόλης του Μονάχου να φωτίσουν το στάδιο Allianz Arena της πόλης με τις σημαίες του ουράνιου τόξου κατά τη διάρκεια του αγώνα της Γερμανίας με την Ουγγαρία.

Ο δήμαρχος του Μονάχου ήθελε να χρησιμοποιήσει τα χρώματα του ουράνιου τόξου, που συνήθως συνδέονται με το κίνημα LBGT, για να φωτίσει την Allianz Arena σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον νέο νόμο της ουγγρικής κυβέρνησης που απαγορεύει την κοινοποίηση οποιουδήποτε περιεχομένου που θεωρείται ότι προωθεί την ομοφυλοφιλία και την αλλαγή φύλου σε παιδιά κάτω των 18 ετών. Η UEFA απέρριψε το αίτημα του δημάρχου, λέγοντας ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει "πολιτικά" μηνύματα.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe
 

Best of Network