Πόσο πιστεύεις ότι μοιάζουν τα logo της Citroen και της Polestar; Με αρκετή φαντασία ίσως βρεις ομοιότητες. Μάλλον την ίδια φαντασία είχε κάποιος και στην Citroen πριν από περίπου 5 χρόνια και η εταιρεία αποφάσισε ότι το λογότυπο της Polestar μοιάζει με της Citroen και ως εκ τούτου με βάση μια απόφαση δικαστηρίου η εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μπορούσε να πουλήσει στη Γαλλία.
Πώς λύθηκε το πρόβλημα
Τελικά η Citroen και η Polestar διευθέτησαν την διαφορά σχετικά με τα λογότυπα που εμπόδιζε τη σουηδική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πωλεί οχήματα στη Γαλλία από το 2020.
Η Citroen είχε υποστηρίξει με επιτυχία σε γαλλικό δικαστήριο ότι το λογότυπο της Polestar έμοιαζε με το ιστορικό της σχέδιο "διπλού Chevron" που χρησιμοποιεί από το 1919, καθώς και με το λογότυπο της DS Automobiles. Οι αγοραστές αυτοκινήτων θα μπορούσαν να μπερδευτούν από την ομοιότητα, αποφάνθηκε το δικαστήριο.
Οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε συμφωνία πριν από λίγες μέρες που θα επιτρέψει στην Polestar να εισέλθει στη γαλλική αγορά. Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αναφέρει γαλλική εφημερίδα Le Monde, η οποία μετέδωσε την είδηση την Τετάρτη ενώ εκπρόσωπος της Polestar επιβεβαίωσε τη συμφωνία στη Le Monde.
Η Citroen ήθελε η Polestar να μην πουλάει αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη
Η υπόθεση χρονολογείται από το 2017. Σε μια απόφαση του Ιουνίου του 2020, το δικαστήριο, διέταξε την Polestar να καταβάλει στη Citroen 150.000 ευρώ ως αποζημίωση καθώς και τα δικαστικά έξοδα και απαγόρευσε τη χρήση του λογότυπου Polestar στη Γαλλία για έξι μήνες.
Τα ασφαλιστικά μέτρα δεν άρθηκαν ποτέ επίσημα και η Citroen νωρίτερα φέτος είχε υποβάλει αίτηση σε ευρωπαϊκό δικαστήριο για να επεκταθεί σε ολόκληρη την ΕΕ.
Ως αποτέλεσμα της απόφασης του 2020, οι Γάλλοι επισκέπτες του ιστότοπου της Polestar έβλεπαν μόνο μια λευκή σελίδα με το μήνυμα: "Η πρόσβαση στον ιστότοπο της Polestar δεν είναι προσβάσιμη στο γαλλικό κοινό λόγω εδαφικών περιορισμών στη χρήση γαλλικών εμπορικών σημάτων αρ. 016898173 και αρ. 01689532".
Η Polestar ήταν αρχικά ένα υπο-brand επιδόσεων της Volvo, αλλά τώρα είναι μια εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο με στόχο να πουλήσει 290.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2025, μια 10πλάσια αύξηση σε σχέση με τις πωλήσεις του 2021.