Elon Musk: Χάνουν δισ. τα εργοστάσια σε Βερολίνο, Τέξας

Ο επικεφαλής της Tesla μίλησε για απώλεια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στα δύο εργοστάσια της εταιρείας σε Βερολίνο και Τέξας

Συναρμολόγηση αυτοκινήτου Tesla

Τα νέα εργοστάσια αυτοκινήτων της Tesla στο Βερολίνο και στο Τέξας "χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια", καθώς πασχίζουν να αυξήσουν την παραγωγή λόγω της έλλειψης μπαταριών και των προβλημάτων στα λιμάνια της Κίνας, δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk.

"Είναι ο ήχος του χρήματος που καίγεται"

"Και τα δύο εργοστάσια του Βερολίνου και του Όστιν είναι γιγαντιαίοι κλίβανοι χρήματος αυτή τη στιγμή. Είναι πραγματικά σαν ένας γιγάντιος βρυχηθμός, ο οποίος είναι ο ήχος του χρήματος που καίγεται", δήλωσε ο Musk σε συνέντευξή του στο Tesla Owners Silicon Valley, ένα επίσημο αναγνωρισμένο κλαμπ της Tesla. Η λέσχη χώρισε τη συνέντευξή της με τον Elon Musk σε τρία μέρη, το τελευταίο από τα οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη 22 Ιουνίου.

Το εργοστάσιο της Tesla στο Τέξας
Το εργοστάσιο της Tesla στο Τέξας

Επίσης δήλωσε ότι η Tesla δυσκολεύτηκε να αυξήσει γρήγορα την παραγωγή στο Όστιν (Τέξας) των Tesla Model Y που χρησιμοποιούν τις νέες μπαταρίες 4680 και το νέο -δομικά ενσωματωμένο- πακέτο μπαταριών της εταιρείας. Για να συμβαδίσει με την υψηλή ζήτηση για τα αυτοκίνητά της, η εταιρεία δήλωσε σε επιστολή του Απριλίου προς τους μετόχους ότι θα κατασκευάσει επίσης στο Όστιν τα Tesla Model Y με τις παλαιότερες μπαταρίες 2170 -αλλά τα εργαλεία που απαιτούνται για αυτό κόλλησαν στην Κίνα, είπε ο Musk.

"Όλα αυτά θα διορθωθούν πολύ γρήγορα, αλλά απαιτούν μεγάλη προσοχή και θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια για να φτάσει αυτό το εργοστάσιο σε παραγωγή μεγάλου όγκου από ό,τι χρειάστηκε για να κατασκευαστεί εξαρχής", τόνισε ο Musk για το εργοστάσιο του Austin. Το Βερολίνο βρίσκεται σε "ελαφρώς καλύτερη θέση" επειδή η Tesla το εξόπλισε για να κατασκευάζει αυτοκίνητα με τις κυψέλες 2170.

Πλευρικά τμήματα αμαξωμάτων Tesla στο εργοστάσιο του Βερολίνου
Πλευρικά τμήματα αμαξωμάτων Tesla στο εργοστάσιο του Βερολίνου

Η Tesla έχει περάσει τα τελευταία χρόνια δίνοντας προτεραιότητα στην κατασκευή νέων εργοστασίων σε διάφορες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, ώστε να είναι φθηνότερη η διανομή των αυτοκινήτων στις μεγαλύτερες αγορές της. Τα περισσότερα εργοστάσια δίνουν επίσης στην Tesla ένα υψηλότερο ανώτατο όριο για το πόσα αυτοκίνητα μπορεί να κατασκευάσει ετησίως.

Η "αγαπημένη του" Κίνα είναι πρόβλημα στον εφοδιασμό

Οι διακοπές λειτουργίας του COVID-19 στην Σαγκάη "ήταν πολύ, πολύ δύσκολες", είπε ο Musk. Το κλείσιμο επηρέασε την παραγωγή αυτοκινήτων όχι μόνο στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, αλλά και στο εργοστάσιο της Καλιφόρνιας, το οποίο χρησιμοποιεί ορισμένα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αν θέλεις να δεις και άλλα πρόβληματα που προκαλεί η Κίνα στην Tesla πάτα εδώ.

Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη
Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη

"Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν ένας απόλυτος εφιάλτης διακοπών στην αλυσίδα εφοδιασμού, το ένα μετά το άλλο, και δεν έχουμε ξεπεράσει ακόμα το πρόβλημα", δήλωσε ο Musk και πρόσθεσε ότι η μεγάλη ανησυχία της Tesla είναι "Πώς θα κρατήσουμε τα εργοστάσια σε λειτουργία ώστε να μπορούμε να πληρώνουμε τους ανθρώπους και να μην χρεοκοπήσουμε;".

Πριν από λίγες μέρες ξαναμίλησε για το θέμα περικοπής κατά 10% των μισθωτών της Tesla και εξήγησε ότι θα γίνει σε διάστημα τριών μηνών. Είπε επίσης ότι μια ύφεση στις ΗΠΑ είναι πιο πιθανή από ό,τι δεν είναι. Παράλληλα αναφέρθηκε και στο -όλο έρχεται αλλά όλο αργεί- ηλεκτρικό pickup Tesla Cybertruck και μίλησε για έναρξη παραγωγής στα μέσα του 2023.

Με πληροφορίες από Automotive News / Bloomberg / Reuters

Best of Network