Ίσως το πιο δραματικό φινάλε αγώνα στο φετινό πρωτάθλημα της F1 μας προσέφερε η Ίμολα στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια και σίγουρα την πιο εντυπωσιακή πρώτη στροφή όχι μόνο φέτος, αλλά εδώ και πολύ καιρό. Σε αυτήν, με μια εμπνευσμένη και τολμηρή κίνηση υψηλού επιπέδου και ρίσκου, ο Ολλανδός τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να προσπεράσει τον Oscar Piastri και να εξασφαλίσει ουσιαστικά εκεί την νίκη.

Ήταν η 124η της Red Bull η οποία συμπλήρωσε 400 αγώνες στην F1 και η 65η νίκη του Verstappen που συνεχίζει να οδεύει ακάθεκτος στον δρόμο των ρεκόρ της στατιστικής, ακόμη και σε μια χρονιά που δεν μοιάζουν όλα να τον ευνοούν. Στην Ιταλία πάντως ο Ολλανδός άνοιξε με τον καλύτερο τρόπο το ευρωπαϊκό σκέλος της χρονιάς καθώς επικράτησε κατά κράτος της McLaren.
Η πρωταθλήτρια ομάδα έδειξε να χάνεται ελαφρώς στις πολλαπλές επιλογές που είχε να διαχειριστεί μεταξύ των δύο κορυφαίων της οδηγών και έμοιαζε να παραδόθηκε μετά την προσπέραση του Verstappen στην πρώτη μόλις στροφή. Ο Piastri που είναι εντυπωσιακός φέτος σε επιδόσεις και παρουσία, μάλλον απογοήτευσε στην Ίμολα καθώς έχασε τόσο την πρώτη θέση, όσο και την δεύτερη στο ίδιο σημείο, από τον Verstappen και από τον Lando Norris, με τον ίδιο τρόπο μάλιστα.

Τις δύο θέσεις που έχασε τελικά ο Αυστραλός τις κέρδισε ο Norris και αυτό έσωσε κάπως τον αγώνα για την McLaren, η οποία βέβαια βαθμολογικά παρέμεινε κυρίαρχη και συνεχίζει να απομακρύνεται στην κορυφή. Ανέλπιστη ήταν φυσικά και η τέταρτη θέση του Lewis Hamilton που ήρθε ώς δώρο Θεού στην Ίμολα μπροστά στους Ιταλούς και γλίτωσε την Ferrari από μεγάλη γκρίνια, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα υπάρχουν παράπονα από την εικόνα της Scuderia επί ιταλικού εδάφους.

Ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε έκτος, αφού προσπέρασε πρώτα τον Alex Albon αλλά χρειάστηκε να παραχωρήσει πίσω τη θέση του και να επιτρέψει στον Ταϊλανδό να ολοκληρώσει με ένα σπουδαίο αποτέλεσμα, όπως η πέμπτη θέση. Στην 7η και την 8η θέση του αγώνα βρέθηκαν οι George Russell και Carlos Sainz που ουσιαστικά ήταν οι δύο μεγάλοι χαμένοι της παράτολμης στρατηγικής που επέλεξαν οι ομάδες τους. Υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν τερματίσει αμφότεροι στην δεύτερη δεκάδα, αλλά σώθηκαν από το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στην εγκατάλειψη του Kimi Antonelli και ήταν αυτό που μας χάρισε το άγριο φινάλε στην κούρσα.

Ένατος ήταν ο Isack Hadjar, καλύτερος όλων των rookies από την στιγμή που έφυγε από τη μέση και o Antonelli και την δεκάδα συμπλήρωσε ο Yuki Tsunoda με δέκα θέσεις κερδισμένες καθώς ξεκινούσε τελευταίος, που ήταν φυσικά οι περισσότερες από κάθε άλλον οδηγό στον αγώνα.
Αρκετές ομάδες και μέσα σε αυτές ήταν και η Aston Martin που ξεκίνησε με δύο μονοθέσια μέσα στην δεκάδα, επέλεξαν να ρισκάρουν με τη στρατηγική του αγώνα και τις επιλογές ελαστικών και δεν ευνοήθηκαν από τις συνθήκες. Έτσι ο Alonso ολοκλήρωσε στην ενδέκατη θέση και ο Stroll 15ος. Αντιθέτως, όπως ο Tsunoda έτσι και ο Niko Hulkenberg με την Kick Sauber επέλεξαν ένα πιτ στοπ και αυτό αποδείχθηκε αρκετά πιο εποικοδομητικό για ένα καλό αποτέλεσμα, που για τον Γερμανό σημαίνε την 12η θέση.
The points scorers! 👀#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Mz8rTcSi83
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Η βαθμολογία των οδηγών μετά τον αγώνα στην Ίμολα έχει διαμορφωθεί ως εξής και η αντίστοιχη των κατασκευαστών είναι αυτή.