
Με αγώνες της Formula 1 να σχεδιάζονται όπως το προσεχές Grand Prix στο Las Vegas, είναι λογικό να θέλουν και άλλες πρωτεύουσες να μπουν στο παιχνίδι και να διοργανώσουν δικό τους αγώνα. Είναι λογικό επίδης πως ένας αγώνας στους δρόμους του Λονδίνου θα ήταν ένα ακόμη μεγάλο ατού της Formula 1.

Το London Docklands είναι τα παλιά ναυπηγεία του Λονδίνου. Μια περιοχή που σταμάτησε το 1981 να δραστηριοποιείται στο αντικείμενο για το οποίο είχε σχεδιαστεί. Από πολύ παλιά αποτελούσε τη πύλη διασύνδεσης της πρωτεύουσας με τον υπόλοιπο κόσμο. Τα Docklands σήμερα είναι περιοχή που χαίρει ορισμένων επενδύσεων και ανάπτυξης, καθώς στην άλλη πλευρά του Τάμεση δεσπόζει το σύγχρονο O2 Arena, ο χώρος που έχει φιλοξενήσει αγώνες του NBA, αγώνες τένις και σπουδαίες συναυλίες ή εκδηλώσεις.
Η LND Collective είναι μια σύμπραξη ανθρώπων από διάφορες εταιρείες ή οργανισμούς γύρω από το αρχιτεκτονικό design και τις real estate επιχειρήσεις. Η κοινοπραξία εκπόνησε ένα σχέδιο για την αναμόρφωση της περιοχής των Docklands, σε ένα υπερσύγχρονο κέντρο υδάτινων και όχι μόνο, δραστηριοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδίασαν και μια χάραξη στους δρόμους που περιστοιχίζουν τις παλιές αποβάθρες, όπου προτείνουν ένα Grand Prix Λονδίνου για την Formula 1.

H LND Collective για το συγκεκριμένο έργο συνεργάζεται με την DAR, έναν ιστορικό και μεγάλο όμιλο με έντονη παρουσία στα αρχιτεκτονικά δρώμενα του Λονδίνου. Ο Dan Horner, επικεφαλής αστικού σχεδιασμού εκεί, δήλωσε σχετικά με τα Docklands, "Είναι προφανές ότι το νερό δεν αξιοποιείται επαρκώς, αλλά έχει τεράστιες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες. Προσεγγίσαμε αυτό το μεγάλο, περιορισμένο και καθαρό υδάτινο σώμα ως μια πλατφόρμα που μπορεί να αναδιαμορφωθεί με τη χρήση πλωτών μονάδων, δημιουργώντας έναν νέο προορισμό αναψυχής και εκδηλώσεων με οικογενειακό προσανατολισμό".
Και συμπλήρωσε, "Αν και τα πλωτά κτίρια, δομές και χώροι είναι μια σχετικά νέα ιδέα στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός τέτοιων χώρων, κυρίως στην Ευρώπη, οι οποίοι είναι εξαιρετικά επιτυχημένοι και οικονομικά αποδοτικοί. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια συναρπαστική και βιώσιμη λύση για την ενεργοποίηση των Docklands, καθιστώντας τα έναν παγκόσμιας κλάσης προορισμό".

Η πίστα
Σύμφωνα με το masterplan, πέραν των γηπέδων, των υπαίθριων γυμναστηρίων, των κτιρίων αλλά και των εγκαταστάσεων οι οποίες θα συνθέτουν τις υδάτινες δραστηριότητες, αρκετές δόσεις αίγλης και αναγνωρισιμότητας θα δώσει και ένα Grand Prix της Formula 1. Έτσι η LND και η DAR σχεδίασαν μια πίστα με μήκος 5,8 χλμ., που περιλαμβάνει 22 στροφές.

Στην πρόταση οι πλωτές μονάδες που θα χρησιμοποιηθούν για την συγκεκριμένη ανάπλαση σε μεγάλο βαθμό, θα μπορούν να σχηματίσουν ποδηλατικές διαδρομές και δρόμους για τρέξιμο και τζόκινγκ, αλλά στη συνέχεια θα αποσυναρμολογούνται για να αποκαλύψουν την άσφαλτο για την πίστας με προδιαγραφές FIA. Πλωτές θα είναι και οι μονάδες που θα χρησιμοποιούνται προσωρινά για τη δημιουργία κερκίδων συνολικής χωρητικότητας 95.000 θέσεων και εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας δίπλα στην πίστα.

Πρωτότυπο pitlane
Επίσης, έχει προβλεφθεί ένα πρωτότυπο pitlane. Θα είναι κομμάτι του πρώτου ορόφου του ExCeL Centre, εκεί δηλαδή όπου διεξάγεται ήδη το E-Prix Λονδίνου της Formula E. Αυτή η υπερυψωμένη πλατφόρμα θα επιτρέψει σε μια κερκίδα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, να βρίσκεται μεταξύ της πίστας και του pitlane.
Ο Max Farrell, Διευθύνοντας Σύμβουλος της LND, τόνισε σχετικά, "Γνωρίζουμε ότι η Formula 1 ενδιαφέρεται να φιλοξενήσει ένα Grand Prix εδώ και έχουμε σχεδιάσει μια πίστα που πληροί όλες τις προδιαγραφές και τους κανονισμούς της. Με ή χωρίς την F1, οι προτάσεις αυτές είναι μετασχηματιστικές και θα αποτελέσουν τεράστια ώθηση για το Λονδίνο και το Ηνωμένο Βασίλειο σε παγκόσμιο επίπεδο".