Η Formula 1 γίνεται πιο ηλεκτρική και πιο συνθετική

Άνοιξε ο δρόμος για την είσοδο της Porsche και πιθανώς της Audi στην Formula 1 μετά την οριστικοποίηση των κανονισμών με ισχύ από το 2026

Formula 1 GP Canada

Η FIA οριστικοποίησε τις αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1. Τα δεδομένα του πρωταθλήματος αλλάζουν συνεπώς από το 2026 και αυτό ήταν προαπαιτούμενο για να εξετάσει ο Όμιλος Volkswagen την είσοδό του στην F1, μέσω της Porsche και πιθανώς και της Audi. Η Porsche μοιάζει δεδομένο οτι θα βρίσκεται στην F1 κάποια στιγμή στο μέλλον. Μετά την πρόσφατη διαρροή από το Μαρόκο για την αγορά της Red Bull F1, ήρθε μια αίτηση στις αρμόδιες αρχές για κατοχύρωση του ονόματος "F1nally" από την Porsche και αν αυτό δεν είναι ένδειξη μελλοντικών σχεδίων, τότε ποιο μπορεί να είναι; 

F1 Azerbaijan Grand Prix 2022

Πλέον ολοκληρώθηκε και επισήμως η μετάβαση στην νέα εποχή της Formula 1, κάτι που ο Όμιλος είχε θέσει ως κόκκινη γραμμή, ώστε να εξετάσει την συμμετοχή του στο σπορ. Αυτό συνέβη με την απόφαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να δώσει έγκριση σε μια κατά τεκμήριο πιο "πράσινη" Formula 1. Τέσσερις πυλώνες εξέλιξεις και  μετάβασης σε μια νέα εποχή έθεσε η FIA ως βασικά ζητήματα των νέων κανονισμών. 

Διατήρηση του θεάματος

Ο πρώτος αφορά το θέαμα και το ενδιαφέρον. Η FIA θέτει ως υψίστης σημασίας να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος σε κορυφαία επίπεδα, ώστε να κεφαλαιοποιηθεί τα επόμενα χρόνια, με ακόμη περισσότερους εμπλεκόμενους θεατές, η μεγάλη άνθηση που γνωρίζει η Formula 1 αυτή την περίοδο. Οι τεχνικοί κανονισμοί θα βοηθήσουν σε αυτό, διατηρώντας τις αποδόσεις κάθε ομάδας σε κοντινά επίπεδα. Έτσι θα διατηρηθούν οι υπετροφοδοτούμενοι V6 κινητήρες 1.6lt, οι οποίοι κυρίως περιορίζουν τις εκτεταμένες διαφορές απόδοσης. 

F1 Saudi Arabia 2022

Περιβαλλοντική βιωσιμότητα 

Η αύξηση της συμμετοχής του ηλεκτροκινητήρα στην συνολική απόδοση των σχεδόν 1.000PS των μονοθεσίων, ώστε το 50% αυτής της δύναμης να προέρχεται από το υβριδικό σύστημα και η εισαγωγή συνθετικών καυσίμων, διασφαλίζουν την βιωσιμότητα της Formula 1. Είναι ενδιαφέρον πως από τους 160PS που αποδίδει το υβριδικό σύστημα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν τις μονάδες MGU-Κ και MGU-H, η MGU-K μόνη της θα αποδίδει 470PS από το 2026. Συνεπώς το σύστημα με την εκμετάλλευση των καυσαερίων για την λειτουργία της τουρμπίνας, αφαιρείται από το 2026 και διατηρείται αυτό που κάποτε γνωρίσαμε ως KERS, το σύστημα δηλαδή ανάκτησης της ενέργειας. 

McLaren Formula 1

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα καύσιμα δε, η εντατική μελέτη της FIA και των εμπλεκόμενων εταιρειών εδώ και μερικά χρόνια φαίνεται πως αποδίδει, καθώς από το 2026 τα μονοθέσια θα κινούνται αποκλειστικά με βιοκαύσιμα. Στην παρούσα μορφή τους χρησιμοποιούν 10% αιθανόλη και 90% παραδοσιακά καύσιμα. Η αλλαγή στα βιοκαύσιμα με την ραγδαία αύξηση αυτού του ποσοστού είναι μια σημαντική ένδειξη από το κορυφαίο σκέλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς τα στελέχη της Formula 1, δεν έχουν κρύψει ποτέ την πεποίθηση πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι δύσκολο να αντικατασταθούν πλήρως από τους ηλεκτροκινητήρες

Περιορισμός των εξόδων 

Leclerc Miami

Για την επόμενη τριετία οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν με όριο τα 95 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σε αυτά τα χρήματα δεν περιλαμβάνονται διάφορες δραστηριότητες και αυτό λειτουργεί κάπως σαν παράθυρο για τις εταιρείες. Αυτό μάλιστα θα διατηρηθεί και από το 2026 όταν το ποσό θα ανέλθει στα 135 εκατομμύρια δολάρια, καθώς σε αυτά τα χρήματα δεν θα περιλαμβάνονται κόστη marketing και προωθητικών ενεργειών, κόστη υγείας και τα έξοδα παροχών προς πελατειακές ομάδες. 

Προσέλκυση νέων κατασκευαστών 

Porsche Formula 1 Sean Bull Design

Το συγκεκριμένο σκέλος μοιάζει κάπως φωτογραφικό τώρα πια, καθώς είναι γνωστή η επιμονή του Ομίλου Volkswagen στην αφαίρεση της μονάδας MGU-H ώστε να μπει στην Formula 1. H FIA εξηγεί πως οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί έχουν ως στόχο να κάνουν εφικτή την εμπλοκή νέων ομάδων σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Αυτό ακριβώς γίνεται λοιπόν με την διατήρηση των 1.6lt κινητήρων, την αφαίρεση του e-Turbo και τον περιορισμό της διάρκειας δοκιμών των μονοθεσίων που θα είναι στις 700 ώρες στο δυναμόμετρο το 2026 και 400 από το 2027, ενώ για τους κινητήρες σε δυναμόμετρο πάγκου θα είναι 500 ώρες το 2026 και  θα μειωθεί στις 400 από το 2027. Τέλος για το 2026 οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν 4 κινητήρες στη διάρκεια της χρονιάς και 3 μονάδες MGU-K, τα οποία όμως θα μειωθούν σε 3 και  2 αντιστοίχως, από το 2027. Θα είναι δηλαδή, όπως ισχύει την τρέχουσα περίοδο. 

Best of Network