Formula 1 GP Γαλλίας: Κραυγή απόγνωσης για Ferrari

O Max Verstappen πήρε εύκολα την 7η φετινή του νίκη με τους tifozi να "λυγίζουν" ακούγοντας το ουρλιαχτό του Charles Leclerc κατά την εγκατάλειψή του

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Verstappen
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Haas
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Leclerc
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Verstappen
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Aston Martin
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Alpine
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Aston Martin
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Hamilton
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard McLaren
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Sainz
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Verstappen
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Alfa Romeo
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Russell
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Williams
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Russell
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Alpha Tauri
Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Perez

Στους 63 βαθμούς έφτασε η διαφορά του Max Verstappen από τον Charles Leclerc μετά την εύκολη νίκη του ενός και την τρίτη φετινή εγκατάλειψη του άλλου. Ο Verstappen έκανε ένα ακόμη βήμα προς τον φετινό τίτλο, σε έναν αγώνα στον οποίο φάνηκαν όλα τα χαρακτηριστικά του Paul Ricard και  ήταν βασανιστικός για τους πιλότους των ομάδων, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Verstappen

O Verstappen τέθηκε επικεφαλής του αγώνα στον 18ο γύρο όταν ο Charles Leclerc εγκατέλειψε με το μονοθέσιο της Ferrari να καταλήγει στο προστατευτικά ελαστικά. Ο Μονεγάσκος ανέφερε επί τόπου πρόβλημα με το γκάζι, ξανα, όπως και  στην Αυστρία δηλαδή και άφησε μια κραυγή απόγνωσης που περιγράφει άψογα την κατάσταση στην Scuderia. Μια εικόνα συνεχιζόμενων προβλημάτων στις λεπτομέρειες, οι οποίες φαίνεται πως δεν έχουν προβλεφθεί όπως θα έπρεπε στο Maranello, ώστε οι εμφανείς δυνατότητες του μονοθεσίου να αξιοποιούνται σε επίπεδο αποτελέσματος. 

Αυτό ακριβώς συνέβη και στη Γαλλία. Οι Ferrari ήταν σαφώς τα ταχύτερα μονοθέσια, γεγονός που αποδεικνύει η άνεση και η μεθοδικότητα με την οποία ξέφυγε ο Leclerc από τον Verstappen μετά την εκκίνηση, αλλά και ο ρυθμός του Carlos Sainz στο τέλος του αγώνα, ο οποίος του επέτρεψε με στρατηγική τριών pit stop (ο μοναδικός στην πρώτη δεκάδα που το έκανε αυτό) και παρά τα πέντε δευτερόλεπτα ποινής του να τερματίσει τελικά πέμπτος. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Sainz

Ο Leclerc πάντως στις πρώτες του δηλώσεις μετά τον αγώνα ή όταν ηρέμησε τέλος πάντων, ανέλαβε την ευθύνη για το ατύχημα που τον έφερε εκτός αγώνα. "Όχι, δεν ήταν (μηχανικό πρόβλημα). Τουλάχιστον δεν το γνωρίζω ακόμη", ανέφερε ο Μονεγάσκος και συμπλήρωσε, "Προφανώς είναι εξαιρετικά απογοητευτικό. Αισθάνομαι ότι αποδίδω στο υψηλότερο ίσως επίπεδο της καριέρας μου από την αρχή της σεζόν, αλλά δεν έχει νόημα να αποδίδω σε αυτό το υψηλό επίπεδο αν κάνω αυτά τα λάθη". O Leclerc στους 25 χαμένους βαθμούς στη Γαλλία, καθώς θεώρησε πως μπορεί να κέρδιζε, πρόσθεσε τους 7 στην Imola και είπε πως αν χάσει τον τίτλο με αντίστοιχη διαφορά τότε δεν αξίζει στην πραγματικότητα το πρωτάθλημα. Όμως συμπλήρωσε πως αυτά πρέπει να αλλάξουν στο δεύτερο μισό της χρονιάς αν θέλει να ελπίζει. 

Και άλλα πρέπει να αλλάξουν βέβαια γιατί όταν ο μηχανικός συζητά την ώρα του αγώνα, με τον οδηγό το πως θα εκτιθεί η ποινή που δέχτηκε είναι μια περίεργη εικόνα, όπως εξάλλου και το να ζητάνε στον Sainz να μπει στα pits την στιγμή που στην πίστα προσπερνά τον Perez για μια θέση στο βάθρο. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Perez

Στην Red Bull δεν μπορούν να είναι οτιδήποτε λιγότερο από ευχαριστημένοι παίρνοντας μια νίκη σε έναν αγώνα που όλοι καταλάβαμε πως δεν την άξιζαν και πολύ και ο μόνος τρόπος να το καταφέρουν θα ήταν είτε αυτός, δηλαδή η εγκατάλειψη του Leclerc είτε κάποιο λάθος στην στρατηγική της Ferrari. Κάτι που δυστυχώς για τους ιταλόφιλους, φέτος μοιάζει πιο πιθανό. Ο Verstappen έκανε για μια ακόμη φορά ό,τι καλύτερο μπορούσε και αυτό απέδωσε. Από την άλλη η τέταρτη θέση του Sergio Perez ήταν μια ακόμη απόδειξη (η πιο έκδηλη) πως η Red Bull δεν είχε τον κατάλληλο ρυθμό στον αγώνα. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Hamilton

Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως η καταπόνηση από την θερμοκρασία, περιόριζε σημαντικά την συγκέντρωση των οδηγών και αυτό ήταν κάτι που βλέπουμε σπάνια στην Formula 1. Πολλά οδηγικά λάθη έγιναν και έτσι η συνολική εικόνα του αγώνα ήταν καλή και πολύ πιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με το παρελθόν. Ελάχιστα λάθη, έκανε ο Lewis Hamilton. O ετρά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε με εντυπωσιακή εκκίνηση και  κέρδισε μια θέση από τον Perez για να εδραιωθεί σιγά σιγά στην τρίτη και αργότερα στην δεύτερη θέση. Παραδέχτηκε πως έχασε σχεδόν τρία κιλά στον αγώνα και ξάπλωσε εξαντλημένος μετά το τέλος του 300ου Grand Prix στο οποίο συμμετείχε. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Russell

Στην Γαλλία όμως ήρθε το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα της Mercedes με διπλήξ θέση στο βαθρο, δεδομένου πως ο George Russell επικράτησε στην σχεδόν επεισοδιακή μονομαχία του με τον Perez και  κατάφερε να βρεθεί για τέταρτη φορά φέτος στο podium. Ο Βρετανός με μοναδική παρένθεση το τρομακτικό ατύχημα του Zhou στο Silverstone, όπου ενεπλάκη και εκείνος και εγκατάλειψε, σε όλους τους άλλους αγώνες φέτος, δηλαδή σε 11, είναι μέσα στην πρώτη πεντάδα. Γεγονός που βαθμολογικά τον φέρνει σε απόσταση βολής από τον Sainz στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Russell

Πίσω από τις τρεις κορυφαίες ομάδες, πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν η Alpine και η McLaren, με όμοιες στρατηγικές, όπως τις είχε προβλέψει ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και καμία ομάδα δεν ρίσκαρε να τις χαλάσει. Ο Fernando Alonso έφτασε μέχρι την έκτη θέση, εμπρός από τον Lando Norris, τον οποίο ακολούθησε ο Esteban Ocon και εκείνον με την σειρά του ακολούθησε ο Daniel Ricciardo. Όλοι τους ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά και τα άλλαξαν σε σκληρά στον 18ο γύρο κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, για να ολοκληρώσουν τον αγώνα. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Alpine

Την τελευταία θέση στην βαθμολογούμενη δεκάδα πήρε ο Lance Stroll προσπερνώντας στο τέλος τον Sebastian Vettel. Πίσω τους βρέθηκε η μοναδική Alpha Tauri που έμεινε στον αγώνα, εκείνη του Pierre Gasly και μια θέση πιο πίσω ακολούθησε ο Alex Albon με την Williams, επίσης την μοναδική από τις δύο που τερμάτισαν, όπως εξάλλου ισχύει και για τον Valteri Bottas, ο οποίος ήταν ο μοναδικός που ξεκίνησε με σκληρά ελαστικά και μετά την εγκατάλειψη του Zhou ήταν ο μόνος οδηγός της Alfa Romeo που έφτασε να πάρει την καρό σημαία. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard McLaren

Εδώ βρίσκεται η βαθμολογία των οδηγών μετά τον γαλλικό αγώνα και εδώ η βαθμολογία των κατασκευαστών. 

Formula 1 GP Γαλλίας Paul Ricard Results

Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Ουγγαρίας, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου.  
 

Best of Network