
"Όταν ήρθε η ώρα να επανασχεδιάσουμε το Santa Fe, αντιμετωπίσαμε μια μεγάλη πρόκληση", λέει ο Nicola Danza, επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της Hyundai, καθώς μας ξεναγεί στο μάλλον εντυπωσιακό νέο σχήμα. "Γιατί φυσικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρέπει να πωλείται στην Αμερική, την Ευρώπη και την εγχώρια αγορά της Hyundai. Συνειδητοποιήσαμε ότι χρειαζόμασταν κάτι εντελώς νέο. Μια πλήρη επανάσταση".
Το νέο Santa Fe ως αφορμή
Αυτό σίγουρα το κατάφεραν. Η αποκάλυψη του νέου Hyundai Santa Fe μας έπιασε εντελώς απροετοίμαστους, ειδικά μετά την κομψή streamliner εμφάνιση του Ioniq 6.
"Σε αυτή την κατηγορία συνειδητοποιήσαμε ότι όλα τα αυτοκίνητα έτειναν να μοιάζουν ίδια", λέει ο Danza. "Είναι όλο καμπύλες και προσπαθούν με κάποιο τρόπο να είναι ένα σπορ SUV που δεν είναι. Είναι μεγάλα, είναι τεράστια. Πόσες 'φουσκάλες' μπορείς να βάλεις στα πλευρά του αμαξώματος για να προσποιηθείς ότι είσαι σπορ;"

"Σε αυτή την περίπτωση είπαμε ας προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο κατά του σχεδιασμού. Παράξενα λόγια για έναν σχεδιαστή, αλλά ταυτόχρονα επρόκειτο να το κάνουμε πραγματικά αγνό. Θέλαμε να είναι πιο πρακτικό, και πιο πρακτικό σημαίνει πιο boxy (κιβωτιόσχημο είναι η κατάλληλη ελληνική λέξη), οπότε ας κάνουμε το boxy ξανά cool".
Μάλλον συμφωνούμε. Όσο πιο πρακτικό μπορεί να είναι ένα επταθέσιο SUV τόσο το καλύτερο, σωστά;
O τετραγωνισμός του κύκλου
"Αναγκάσαμε τους σχεδιαστές να σκεφτούν πραγματικά αν χρειάζονται κάθε γραμμή και κάθε καμπύλη", συνεχίζει ο Danza. "Ήταν κάτι σαν τον τρόπο που σχεδίαζε ο Giugiaro τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1970.
Ως πρόκληση για τη διεύθυνσή μας, τους δείξαμε το πρώτο μοντέλο αυτού του αυτοκινήτου με τετράγωνους τροχούς. Είναι ένα κουτί, οπότε ας κάνουμε τα πάντα κιβωτιόσχημα. Στην πραγματικότητα, ήταν ένα από τα πιο διασκεδαστικά project στα οποία έχω δουλέψει".
Έχουν ακουστεί πολλές φωνές που λένε ότι αυτό το νέο Santa Fe μοιάζει με ένα Discovery 4, αλλά ο Danza στην πραγματικότητα πιστεύει ότι υπάρχει ένα άλλο SUV που έχει μεγαλύτερη ομοιότητα.

"Πήραμε επιρροές από τον σχεδιασμό προϊόντων, επειδή ο σχεδιασμός προϊόντων τείνει να είναι πολύ λογικός, πολύ έξυπνος και πολύ πρακτικός. Δεν υπάρχει τίποτα που δεν χρειάζεστε.
Άκουσα πολλές φορές ανθρώπους να λένε ότι μοιάζει με Land Rover, αλλά εμένα μου θυμίζει περισσότερο το πρώτο Jeep Grand Wagoneer. Αυτό το είδος του υπερυψωμένου στέισον βάγκον".

"Μπορείτε να το εξατομικεύσετε επίσης", συνεχίζει ο Danza για το Santa Fe. "Στην Κορέα θα υπάρχει μια έκδοση Calligraphy που θα είναι χαμηλωμένη με μεγάλους τροχούς, ενώ στην Αμερική είμαι 99% σίγουρος ότι όλοι θα τα σηκώσουν, θα βάλουν μεγαλύτερους τροχούς και θα πάνε εκτός δρόμου".
Ορίστε λοιπόν, έτσι προέκυψε αυτό το νέο Santa Fe. Και αυτό δεν είναι ένα πρωτότυπο -θα βγει στην παραγωγή και θα μοιάζει ακριβώς έτσι.
"Ως σχεδιαστές είναι ένα όνειρο να δουλεύουμε στη Hyundai αυτή τη στιγμή", λέει ο Danza. "Μπορείτε να πειραματιστείτε, να δοκιμάσετε διαφορετικά πράγματα, να προκαλέσετε. Χρειαζόμαστε κίνητρα -είμαστε δημιουργικοί άνθρωποι. Αν δεν τροφοδοτείτε τη δημιουργικότητα, αυτή τείνει να πεθάνει ή να γίνει πιο βαρετή και φυσιολογική".