Πόση αυτονομία χάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάθε χρόνο

Μελέτη αποκαλύπτει τι ποσοστό χάνει κάθε χρόνο η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και πόσο αυτό επηρεάζει τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

AESC Gigafactory μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το "αγαπημένο" επιχείρημα κατά των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Εκφράσεις όπως "δε θα σου κρατήσει ούτε τρία χρόνια" ή "μετά θέλει αντικατάσταση και κοστίζει όσο ένα καινούργιο αυτοκίνητο" ακούγονται συχνά από φανατικούς των θερμικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, μια νέα εκτενής μελέτη της βρετανικής Geotab αποκαλύπτει πως η υποβάθμιση της μπαταρίας σε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι σχεδόν αμελητέα.

Ford εργοστάσιο κολωνίας μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μόλις 1,8% ετήσια υποβάθμιση

Αναλύοντας δεδομένα από περισσότερα από 10.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι η μέση ετήσια φθορά της μπαταρίας κυμαίνεται στο 1,8%. Αυτό σημαίνει πως το όχημα χάνει περίπου το 1,8% της αρχικής του αυτονομίας κάθε χρόνο. Αν διατηρηθεί αυτός ο ρυθμός, έπειτα από 20 χρόνια λειτουργίας το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει ακόμη το 64% της αρχικής του αυτονομίας– ποσοστό που για τις περισσότερες καθημερινές ανάγκες είναι απολύτως επαρκές.

Διαβάστε Επίσης

Διάρκεια ζωής που ξεπερνά τα 20 χρόνια

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ίδιας έρευνας, οι περισσότερες μπαταρίες EV μπορούν να διατηρηθούν σε λειτουργική κατάσταση για τουλάχιστον δύο δεκαετίες – διάρκεια σημαντικά μεγαλύτερη από τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στις ΗΠΑ (περίπου 14 χρόνια). Παράλληλα, το ποσοστό ολικής αστοχίας μπαταριών σε ηλεκτρικά μοντέλα της τελευταίας δεκαετίας είναι εξαιρετικά μικρό: κάτω από 0,5%.

Δεν φθείρονται όλες οι μπαταρίες το ίδιο

Η φθορά της μπαταρίας δεν είναι γραμμική ούτε ομοιόμορφη. Συνήθως, η μεγαλύτερη μείωση χωρητικότητας παρατηρείται στα πρώτα χρόνια, ενώ στη συνέχεια σταθεροποιείται για μεγάλο διάστημα, προτού επιταχυνθεί ξανά προς το τέλος της ζωής της. Οι θερμές κλιματικές συνθήκες επιδεινώνουν τη φθορά, γι’ αυτό και συνίσταται η σκιά και ο δροσισμός του αυτοκινήτου, ιδίως κατά τη φόρτιση.

Παρότι τα περισσότερα σύγχρονα EV διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης θερμοκρασίας, η συχνή χρήση ταχυφόρτισης (DC fast charging) ενδέχεται να αυξήσει ελαφρώς τη φθορά σε σύγκριση με τη φόρτιση επιπέδου 1 ή 2 (αργή φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιους φορτιστές).

Πώς να προστατεύσετε την μπαταρία σας

Ορισμένες απλές πρακτικές μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην επιμήκυνση της ζωής της μπαταρίας. Αυτές περιλαμβάνουν τη διατήρηση φόρτισης μεταξύ 20% και 80% για τις μπαταρίες τύπου NMC (Nickel Manganese Cobalt) και NCM (Nickel Cobalt Manganese).

Από την άλλη πλευρά, για τις LFP (Lithium Iron Phosphate) μπαταρίες, δεν ισχύει αυτή η περιορισμένη ζώνη φόρτισης, ωστόσο συνιστάται να αποφεύγεται η συνεχής φόρτιση στο 100%, καθώς μπορεί να επηρεάσει τη μακροχρόνια απόδοσή τους.

Επιπλέον, όπως και ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα που υποφέρει από παρατεταμένη ακινησία, έτσι και η μπαταρία ενός EV θα υποβαθμιστεί σταδιακά ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείται. Πρόκειται για φυσική φθορά που, όμως, δεν συνιστά σοβαρό λόγο ανησυχίας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network