
Μπορεί η Ford να έχει δείξει την έξοδο στα αγαπημένα μας hot hatch, όμως αυτό δεν σημαίνει πως εγκαταλείπει τις επιδόσεις. Μετά την διακοπή παραγωγής του Fiesta ST, σειρά παίρνει το Focus ST, με την Ford να στρέφεται σε μια νέα εποχή για τα σπορ μοντέλα της.
Κι απ' ότι φαίνεται, αυτή η εποχή θα βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Σήμερα, το logo ST κοσμεί ελάχιστα μοντέλα: το Explorer στις ΗΠΑ, και τα Puma και Focus στην Ευρώπη. Όσο για το RS, που στο παρελθόν υπέγραφε τις κορυφαίες εκδόσεις της Ford, έχει να κάνει την εμφάνισή του από το Focus RS Heritage Edition του 2018.

H Ford πάντως, δεν προτίθεται να αφήσει ανεκμετάλλευτη την ισχυρή κληρονομιά των ST και RS. Ο Jan Herzog, υπεύθυνος Μάρκετινγκ Προϊόντων της Ford Ευρώπης, αποκάλυψε πως η εταιρεία θα ήθελε πολύ "να δει ST ή RS εκδόσεις" στα ηλεκτρικά της οχήματα.
Αν και δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση, ο Herzog δήλωσε πως μια πιο δυναμική εκδοχή του επερχόμενου Puma Gen-E είναι "σίγουρα στα σχέδια", είτε για αυτή, είτε για την επόμενη γενιά.

Το νέο Puma Gen-E προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 166 ίππων και 290 Nm ροπής, τιμές που ξεπερνούν την ήπια υβριδική έκδοση Puma ST σε ροπή, αλλά υπολείπονται ελαφρώς σε ισχύ. Μια πιο δυνατή έκδοση αναμένεται να ξεπεράσει και τις δύο αυτές παραμέτρους, με βελτιώσεις στην ανάρτηση και στο πλαίσιο.
Ακόμη κι έτσι, το Puma Gen-E δεν θα είναι το πιο δυνατό ηλεκτρικό Ford στην αγορά, καθώς αυτός ο τίτλος εξακολουθεί να συνοδεύει την Mustang Mach-E GT, με τους 480 ίππους από δύο κινητήρες, σκληρότερη ανάρτηση και βελτιωμένα φρένα.
Τα ηλεκτρικά Capri και Explorer, βασισμένα σε πλατφόρμα της VW, φτάνουν έως και 340 ίππους στις τετρακίνητες εκδόσεις τους, όμως δεν διαθέτουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά της Mach-E GT.
Η πρόθεση της Ford να συνεχίσει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι καινούργια. Ο Amko Leenarts, σχεδιαστής της Ford Ευρώπης, είχε δηλώσει πέρσι πως υπάρχει σίγουρα "μέλλον για τα γρήγορα Ford".

"Αν δείτε τη Ford Performance, είμαστε πιο ενεργοί από ποτέ: Formula 1, Dakar, WRC, Pikes Peak, Nascar", δήλωσε. "Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη μάρκα που να έχει παρουσία παντού. Αυτό δεν μπορεί να μην επηρεάζει τα καθημερινά μας μοντέλα. Αν δεν το κάνουμε, τότε κάνουμε λάθος επενδύσεις. Η αγωνιστική τεχνογνωσία πρέπει να περάσει στα μοντέλα παραγωγής".
Προς το παρόν, δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή των λογοτύπων ST και RS στην ηλεκτρική γκάμα της Ford. Όταν όμως έρθει η στιγμή, θα βρεθούν αντιμέτωπα με νέους και φιλόδοξους αντιπάλους, όπως το Mini JCW EV, το μελλοντικό ηλεκτρικό VW GTI, αλλά και τα αναγεννημένα Peugeot GTI.