
Οι κρατικές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν και παραμένουν μια κοινή πρακτική στις κατά τόπους αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρκετές χώρες της γηραιάς ηπείρου τις έχουν καταργήσει όπως για παράδειγμα η Γερμανία. Άλλες πάλι συνεχίζουν, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα.
Το παράδοξο με την δική μας αγοράς είναι ότι ενόσω υπάρχει ενεργό – μέσω παράτασης έως το τέλος Ιουνίου - το πρόγραμμα επιδότησης "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3" για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι διαθέσιμοι πόροι χρηματοδότησης έχουν προ πολλού εξαντληθεί και οι αιτήσεις βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Κοντολογίς δεν υπάρχουν λεφτά. Και αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα που έχει παγώσει την αγορά των μοντέλων EV.
Η διαδικασία ένταξης στο πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3" προαπαιτεί την ταξινόμηση του αυτοκινήτου και όχι μια απλή δέσμευση προπαραγγελίας. Αυτό σημαίνει πως η έγκριση της κρατικής επιδότησης πραγματοποιείται για αυτοκίνητα που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της αγοράς με πινακίδες κυκλοφορίας.

Όταν λοιπόν το πρόγραμμα δεν έχει πόρους για να εξυπηρετήσει τις αιτήσεις δεν είναι εύκολο ο υποψήφιος αγοραστής να κλείσει αυτοκίνητο με μια τεχνολογία που ακόμα δεν έχει οικειότητα.
Υπό αυτήν την συνθήκη διάφοροι κατασκευαστές, σε συνεννόηση με τους τοπικούς εισαγωγείς προσφέρουν αυτή την περίοδο και στην ελληνική αγορά, προωθητικά προγράμματα με όφελος τιμής μικρότερο ή αντίστοιχο με εκείνο της κρατικής επιδότησης.

Η Volvo για παράδειγμα έχει εκπονήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα για 3 ηλεκτρικά μοντέλα της που έχει ισχύ μέχρι το τέλος Μαρτίου και δίνει ένα bonus τιμής της τάξεως των 5.000 ευρώ.
Αντίστοιχης λογικής είναι και το νέο προωθητικό πρόγραμμα της BMW-MINI Hellas το οποίο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικού BMW από 7.000 έως 12.000 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο αλλά και την αγορά ηλεκτρικού MINI με όφελος από 5.000 έως 8.000 ευρώ για παραγγελίες που θα πραγματοποιηθούν μέχρι 30 Ιουνίου 2025.

Το "BMW e-Bonus" και το "MINI Electric Bonus" όπως ονομάζονται τα συγκεκριμένα προωθητικά προγράμματα είναι ήδη σε ισχύ και μπορούν να συνδυαστούν με προνομιακό επιτόκιο χρηματοδότησης 3,9% από τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό της BMW.
Ta συγκεκριμένα προγράμματα της BMW και MINI παραμένουν σε ισχύ ακόμα και αν ανοίξει και πάλι η πλατφόρμα αιτήσεων για την κρατική επιδότηση "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3". Εφόσον αυτό συμβεί τότε το όφελος για τον υποψήφιο αγοραστή ηλεκτρικού BMW ή MINI θα είναι σχεδόν διπλάσιο περιλαμβάνοντας και το bonus της εταιρείας και την κρατική επιδότηση.

Άλλη μια εταιρεία που προχώρησε σε μειώσεις τιμών για τα ηλεκτρικά της μοντέλα είναι η Hyundai. Για το Kona EV το όφελος από τη νέα προωθητική ενέργεια της εταιρείας είναι από 7.000 έως 8.000 ευρώ.
Ειδικότερα η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Limited με τους 218 ίππους και την μπαταρία των 65 kWh κοστίζει πλέον 37.290 ευρώ ενώ η βασική έκδοση με την μικρότερη μπαταρία των 48 kWh και τους 156 ίππους, ξεκινά από τα 31.990 ευρώ.

Από την άλλη, το Hyundai Ioniq 5 έχει όφελος τιμής έως τα 7.000 ευρώ. Το πιο προσιτό Ioniq 5 με τους 170 ίππους και την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 63 kWh ξεκινά από τα 36.490 ευρώ στην έκδοση Premium ενώ το κορυφαίο μοντέλο με τους 325 ίππους, την μπαταρία 84 kWh και την τετρακίνηση έχει πέσει στα 47.990 ευρώ.
Τέλος, και η Ford μπήκε εσχάτως στο παιχνίδι των προσφορών στα ηλεκτρικά της μοντέλα. Το ολοκαίνουργιο Puma Gen-E περιλαμβάνει όφελος τιμής 1.698 ευρώ ενώ τα Capri και Explorer επωφελούνται από μείωση τιμής 5.000 ευρώ. Ωστόσο το μεγαλύτερο όφελος λαμβάνει η Mustang Mach-E και είναι της τάξεως των 7.500 ευρώ.