Οι κινητήρες στον τροχό αλλάζουν τα δεδομένα-ισχύς και ροπή που κόβουν την ανάσα

Η εταιρεία Donut Lab αποκαλύπτει τους πιο ισχυρούς κινητήρες in-wheel στον κόσμο, με απόδοση που μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 845 ίππους σε κάθε τροχό.

Donut Lab in-wheel motor

Η Donut Lab, εταιρεία τεχνολογίας ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσίασε πρόσφατα τη νέα γενιά κινητήρων in-wheel (σ.σ. τοποθετούνται στο εσωτερικό του τροχού), οι οποίοι φέρονται να είναι οι πιο ισχυροί στον κόσμο. Κάτι που από μόνο του δεν λέει πολλά, μέχρι να μιλήσουν οι αριθμοί που κόβουν την ανάσα.

Διαβάστε Επίσης

Όμως, οι αριθμοί μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την εφαρμογή, καθώς η Donut Lab έχει επίσης στα σκαριά εκδόσεις για φορτηγά και μοτοσικλέτες. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Donut Lab in-wheel motor

Στην έκδοση για τροχό 21 ιντσών για χρήση σε αυτοκίνητα, ο κινητήρας αποδίδει 845 ίππους και 4.300 Nm ροπής. Ειδικά η τελευταία ακούγεται εξωπραγματική και η αλήθεια είναι πως θα πρέπει να κρατήσουμε μια επιφύλαξη όσον αφορά την ροπή, καθώς αυτή αφορά την απόδοση του ρότορα και όχι την πραγματική απόδοση του κινητήρα.

Για να δούμε την ισχύ σε σύγκριση, ο κινητήρας του Koenigsegg Gemera "Dark Matter" αποδίδει 811 ίππους και 1.250 Nm ροπής. Αξιοσημείωτο επίσης, είναι το γεγονός ότι ο κινητήρας της Donut ζυγίζει μόλις 40 κιλά, το ίδιο με εκείνον του Gemera, αλλά η μεγαλύτερη ισχύς και ροπή της Donut έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερη αναλογία ισχύος προς βάρος.

Donut Lab in-wheel motor

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το Gemera είναι υβριδικό, οπότε ο πιο κοντινός ανταγωνιστής θα μπορούσε να είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Rimac Nevera R, του οποίου οι δύο από τους τέσσερις κινητήρες αποδίδουν περίπου 600 ίππους ο καθένας.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον σημείο είναι πως οι κινητήρες in-wheel προσθέτουν σημαντικό βάρος, αλλά η Donut υποστηρίζει ότι η τεράστια ισχύς και ροπή τους, εξισορροπούν σχεδόν το βάρος του κινητήρα.

Όπως εξηγεί ο CEO της Donut Lab, Mark Lehtimaki: "Η μεγάλη μάζα και το βάρος ήταν ο πιο σημαντικός λόγος που κανείς δεν χρησιμοποίησε κινητήρες ενσωματωμένους με το ελαστικό σε οχήματα μέχρι τώρα. Με την πυκνότητα ροπής και ισχύος που έχουμε επιτύχει, το σχετικό βάρος του κινητήρα είναι τόσο μικρό, που είναι επουσιώδες".

Donut Lab in-wheel motor

Θα μπορούσαμε να δούμε σύντομα ένα οικογενειακό hatchback 3.380 ίππων με έναν κινητήρα 845 ίππων σε κάθε τροχό; Πιθανότατα όχι. Οι περισσότερες εταιρείες που συνεργάζονται με την Donut Lab είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν μικρότερους, ελαφρύτερους κινητήρες στον πίσω άξονα.

Η απόδοση τους θα ανέρχεται σε 400 ίππους για τον καθένα και θα έχει ως αποτέλεσμα ένα ηλεκτρικό όχημα 800 ίππων με κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό συμβαίνει γιατί απλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να έχεις 800 ίππους σε κάθε τροχό.

Donut Lab in-wheel motor

Αυτοί οι μικρότεροι κινητήρες χρησιμοποιούνται ήδη σε μοτοσικλέτες της Verge, που είναι συνεργάτης της Donut Lab. Επίσης, είναι πιθανό οι πιο ισχυροί κινητήρες να χρησιμοποιηθούν πρώτα σε φορτηγά, δεδομένης της ανάγκης για μείωση του συνολικού βάρους και αύξησης του φορτίου σε οχήματα βαρέας χρήσης.

Αν όμως αυτοί οι κινητήρες γίνουν ευρέως διαθέσιμοι, η Donut υποστηρίζει ότι ο απλός σχεδιασμός τους, σε συνδυασμό με τη μειωμένη χρήση ενεργών υλικών, θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση έως και 50% στα κόστη παραγωγής σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς ηλεκτροκινητήρες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network