Η κρίση στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βαθαίνει όλο και περισσότερο και αυτό είναι ένα δείγμα για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φίρμες αυτοκινήτων να προσαρμοστούν στις ανάγκες της εποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Παράλληλα είναι μια ένδειξη πως δεν έχουν σαφείς και αποτελεσματικές απαντήσεις στην ανάπτυξη εταιρειών που εξειδικεύονται στα ηλεκτρικά από την Κίνα.
Όλη αυτή η κατάσταση δημιουργεί μια αβεβαιότητα για το μέλλον. Με το θέμα ασχολήθηκε ο συντάκτης αυτοκινήτου στον όμιλο της Time Warner και στην ιστοσελίδα Autoblog.com, Stephen Fogel, ο οποίος προσπαθεί να κάνει μια καταγραφή για την εικόνα που παρουσιάζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων αυτή την εποχή και πως προδιαγράφεται το μέλλον τους.
Η πρόσφατη στασιμότητα στη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει προσθέσει επιπλέον πίεση στους κατασκευαστές που επένδυσαν πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. "Για όσους δεν το έκαναν, ίσως είναι πλέον αργά", όπως αναφέρει ο Αμερικανός δημοσιογράφος.
Σύμφωνα με την ανάλυση οι εταιρείες αυτοκινήτων που έχουν στηρίξει τον κύκλο εργασιών τους στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και αν αξιοποιούν τα χρήματα τους για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αδυνατούν να ξεπεράσουν τη δέσμευσή τους με το συμβατικό παρελθόν τους, έτσι δεν μπορούν να κάνουν το επόμενο βήμα.
Οι εταιρείες αυτοκινήτου σύμφωνα με το άρθρο, αλλά και με την εικόνα που παρουσιάζουν στην αγορά εδώ που τα λέμε, είναι κατηγοριοποιημένες σε νεοφυείς και παραδοσιακές με κάθε κατηγορία να έχει τα δικά της θέματα προς επίλυση.
Οι νεοφυείς εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι νεοφυείς εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν διαφορετικά προβλήματα με το σημαντικότερο να είναι η έλλειψη χρηματοδότησης. Η Fisker πρόσφατα χρεοκόπησε και πιθανότατα θα ακολουθήσουν κι άλλες.
Επίσης, υπάρχει το ζήτημα μαζικής παραγωγής επαρκούς όγκου αυτοκινήτων. Με λίγα λόγια απαιτούνται οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οι καταναλωτές θα θέλουν και θα μπορούν να αγοράσουν μαζικά.
Η Tesla, η πιο επιτυχημένη νεοφυής εταιρεία, είχε την πολυτέλεια ενός προβαδίσματος δεκαετίας, το οποίο χρησιμοποίησε για να προσπεράσει τον ανταγωνισμό από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, απαλλαγμένη από παρωχημένους τρόπους λειτουργίας.
Με διεθνή παραγωγική βάση, προηγμένη αρχιτεκτονική λογισμικού και άμεσες πωλήσεις στους καταναλωτές, η Tesla χάραξε τον δικό της δρόμο και δημιούργησε τον απαιτούμενο όγκο παραγωγής για να επιτύχει.
Κατά τα άλλα:
Fisker: Το σχέδιό τους για παραγωγή μέσω τρίτων απέτυχε θεαματικά.
Rivian: Ελπίζουν να πουλήσουν 57.000 R1 φέτος. Αν ξεμείνουν από μετρητά πριν κυκλοφορήσουν τα μικρότερα, μαζικής παραγωγής οχήματά τους, θα καταρρεύσουν.
Lucid: Δεν έχει ακόμη ξεπεράσει τα 10.000 οχήματα ετησίως. Αν οι Σαουδάραβες κουραστούν να χρηματοδοτούν, και οι πωλήσεις παραμείνουν χαμηλές, δεν θα επιβιώσουν για πολύ.
Polestar: Παρέδωσε συνολικά 32.300 αυτοκίνητα παγκοσμίως στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Γιατί παραμένουν ξεχωριστοί από τη Volvo και πώς αυτό βοηθά;
Στην κατηγορία των παραδοσιακών ανήκουν και εταιρείες που ακόμη δεν έχουν προς διάθεση κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό είναι κάτι που δυνητικά είναι καταστροφικό για το μέλλον τους. Το άρθρο του Autoblog.com κάνει μια σύντομη καταγραφή της κατάστασης, η οποία διαμορφώνεται στην Αμερική.
Είναι αλήθεια πως αρκετά αμερικανικά δεδομένα μπορεί να διαφέρουν από την αγορά της Ευρώπης και τις συνθήκες που προσπαθούν να φτιάξουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εντονότερα σε αυτήν την πλευρά του Ατλαντικού, ωστόσο ορισμένες από τις εκτιμήσεις είναι οι παρακάτω:
Ford: Ενώ το Mustang Mach-e είναι αξιόλογο, η παραγωγή του F-150 Lightning θα σταματήσει μέχρι του χρόνου. Το τριών σειρών SUV έχει αναβληθεί και το χαμηλού κόστους EV της Ford δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη. Τα πράγματα δεν φαίνονται καλά για τη Ford.
Lincoln: Δεν υπάρχει ούτε ένα EV από τη Lincoln αυτή τη στιγμή.
Chrysler: Με μόνο ένα υβριδικό μίνιβαν, η Chrysler δεν προχωρά πουθενά γρήγορα.
Dodge: Πόσα ηλεκτρικά Charger θα πουληθούν στους λάτρεις των εκδόσεων με ICE και μάλιστα σε αυτήν την τιμή; Έρχονται άλλα ηλεκτρικά της Dodge;
Ram: Το Ram 1500 REV μπορεί να λύσει τα προβλήματα αυτονομίας και ρυμούλκησης για τους ιδιοκτήτες φορτηγών, αλλά είναι αρκετά ακριβό, θα το αγκαλιάσει ο μέσος αγοραστής φορτηγών;
Alfa Romeo & Fiat: Δεν κατάφεραν να τα βγάλουν πέρα ως φίρμες με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πώς θα τα καταφέρουν με τα ηλεκτρικά;
Maserati: Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί σημαντικά και ο διευθυντής απολύθηκε πρόσφατα. Η Maserati έχει μεγάλα προβλήματα που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα λύσουν (ναι, υπάρχει το Folgore).
Toyota: Παρά την ηγεσία της στα υβριδικά, η εταιρεία δεν έχει κατασκευάσει ακόμη ένα επιθυμητό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Θα μπορέσει να οργανωθεί έγκαιρα;
Nissan: Χάθηκε η πρωτοπορία τους μετά την κυκλοφορία του Leaf και το Ariya δεν είναι αρκετά ελκυστικό.
Infiniti: Δεν έχει EV. Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους τρεις μήνες.
Mazda: Το MX-30 ήταν ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Πού είναι το EV της Mazda που θα ανταγωνιστεί τα ICE τους;
Subaru: Θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από ένα μέτριο EV βασισμένο σε Toyota για να προσελκύσει τους θαυμαστές της Subaru.
Mercedes-Benz: Οι πωλήσεις ηλεκτρικών της Mercedes μειώθηκαν πρόσφατα κατά 30%, λόγω του κινεζικού ανταγωνισμού και του υψηλού κόστους παραγωγής στη Γερμανία. Η τρέχουσα προσέγγιση δεν λειτουργεί.
Volkswagen: Η VW δεν έχει ακόμη κατασκευάσει ελκυστικά, οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τελικά αυτά ίσως κατασκευαστούν στην Κίνα αν κλείσουν τα γερμανικά εργοστάσια.
Audi: Όπως πάει η VW, έτσι πάει και η Audi. Ανακοινώθηκε ήδη το κλείσιμο του εργοστασίου ηλεκτρικών στο Βέλγιο.