Οι περισσότεροι οδηγοί βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έχουν "πραγματικά φτωχό" επίπεδο γνώσεων σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, και αυτό τους εμποδίζει να στραφούν σε αυτά, υποστηρίζει το think tank, ECIU.
Σε πρόσφατη δημοσκόπηση της, το 57% των 1.000 Βρετανών οδηγών συμβατικών αυτοκινήτων απάντησε σωστά σε μόλις 2 στις 10 ερωτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Energy and Climate Intelligence Unit, η οποία ανέθεσε την έρευνα, κατέγραψε μια "συνεχή ροή παραπληροφόρησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα" και τον περιορισμό των γνώσεων των οδηγών σχετικά με τα αυτοκίνητα που κινούνται από μπαταρίες.
Οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να απαντήσουν αν θεωρούν αληθείς ή ψευδείς 10 δηλώσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτές κάλυπταν θέματα όπως το κόστος ιδιοκτησίας και λειτουργίας, η πιθανότητα να πάρουν φωτιά και οι φυσικοί πόροι που απαιτούνται τόσο για την παραγωγή όσο και για τη λειτουργία τους.
Όμως, ενώ η έκθεση ισχυρίστηκε ότι διαπίστωσε ένα υψηλό επίπεδο κακής κατανόησης όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί να υποστηριχθεί ότι ορισμένες από τις δηλώσεις δεν διαθέτουν πειστικές αποδεικτικές πληροφορίες για να υποστηρίξουν την ακρίβειά τους, ιδίως με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης να βρίσκεται ακόμη σε σχετικά νηπιακό στάδιο.
Για παράδειγμα, ζητήθηκε από τους οδηγούς να απαντήσουν με μια σωστή ή λανθασμένη απάντηση στη δήλωση ότι "τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να πιάσουν φωτιά από ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο". Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, με βάση τα ευρήματα διαφόρων μελετών, είναι ψευδής. Ορισμένες αναφέρουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν 20 φορές μικρότερη πιθανότητα να πιάσουν φωτιά από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Όμως, ενώ οι έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν πολύ λιγότερες πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στατιστικά σε σύγκριση με αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, διάφορες μελέτες καθιστούν σαφές ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να τεθούν υπό έλεγχο οι φωτιές και να σβηστούν. Ως εκ τούτου μπορεί να υποστηριχθεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο αν πάρουν φωτιά.
Στο συμπέρασμα της έρευνάς της, το think tank υποστηρίζει ότι το 23% των οδηγών συμβατικών αυτοκινήτων σημείωσε μηδέν στα 10 στο κουίζ της, ενώ το 90% δεν έδωσε περισσότερες από πέντε σωστές απαντήσεις, δείχνοντας "πραγματικά φτωχές" γνώσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο Colin Walker, επικεφαλής του τομέα μεταφορών στο ECIU, δήλωσε: "Όλοι οι μύθοι που διακινούνται σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραπλανούν ορισμένους οδηγούς βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, οι οποίοι τώρα έχουν πραγματικά κακή γνώση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, δεν συνειδητοποιούν ότι ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κοστίζει πολύ περισσότερο για την ιδιοκτησία και τη λειτουργία του κατά τη διάρκεια της ζωής του από ό,τι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο."
Και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά: "Η συνεχής ροή παραπληροφόρησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλεί σαφώς σύγχυση και εμποδίζει πολλούς από τους οδηγούς του Ηνωμένου Βασιλείου να κάνουν τη στροφή προς την καθαρότερη και φθηνότερη ηλεκτρική οδήγηση. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την παραπληροφόρηση σχετικά με τα ηλεκτρικά ρεύματα και η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να αναρωτηθεί αν πρέπει να παίξει και αυτή κάποιο ρόλο."