Αυτή είναι πιθανότατα η πρώτη φορά που δίνονται στη δημοσιότητα τόσες φωτογραφίες ενός νέου μοντέλου, χωρίς όμως αυτό να αποκαλύπτεται στο σύνολό του.
Πρόκειται για την πιο πρόσφατη είσοδο στη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της Skoda, το νέο Elroq.
Όπως γνωρίζαμε ήδη, αποτελεί ένα compact SUV και το πρώτο Skoda που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα "Modern Solid" της μάρκας. Την οποία όμως, δεν μπορούμε να δούμε με λεπτομέρεια, παρά μόνο ως περίγραμμα, καθώς το Elroq φωτογραφήθηκε σε ολλανδικό έδαφος με έντονο καμουφλάζ.
Μοιράζεται μεγάλο μέρος της τεχνολογίας του με το Enyaq και οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους. Αυτό που μας δείχνουν πάντως οι φωτογραφίες του μοντέλου, είναι μια σιλουέτα που φαντάζει αρκετά οικεία ως μοντέλου της Skoda.
Το μπροστινό μέρος περιλαμβάνει μια μικρή κάτω μάσκα, ενώ ένα σήμα της Skoda βρίσκεται στην μπροστινή ποδιά. Το καμουφλάζ κάνει καλή δουλειά κρύβοντας κάποιες λεπτομέρειες, αλλά μπορούμε να διακρίνουμε ότι η πρόσοψη περιλαμβάνει αρκετές γωνίες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι προβολείς.
Αεροδυναμικός συντελεστής 0,26
Όταν το βλέπουμε από το πλάι, τα βασικά στοιχεία της σχεδίασης περιλαμβάνουν τις κοντές εμπρός και πίσω προεξοχές, την έντονη γραμμή των ώμων και τις καλοσχηματισμένες γραμμές που διατρέχουν τη βάση των θυρών.
Το γραφικό φλαμίνγκο στα πίσω παράθυρα είναι λίγο διασκεδαστικό και η Skoda λέει ότι το Elroq είναι εξοπλισμένο με τροχούς που έχουν "βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά". Θα προσφέρονται σε διαστάσεις που κυμαίνονται από 19 έως 20 ίντσες και συμβάλλουν στη διαμόρφωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) σε 0,26.
Τέσσερις εκδόσεις, τρεις μπαταρίες
Η γνωστή πλατφόρμα MEB του VW Group τοποθετείται και στο νέο μοντέλο, με την Skoda να το διαθέτει στις εκδόσεις Elroq 50, 60, 85 και 85x. Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με μια μπαταρία 55 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων στον πίσω άξονα, ενώ το Elroq 60 έχει εξοπλιστεί με ένα μεγαλύτερο πακέτο 63 kWh και έναν κινητήρα 204 ίππων που δίνει επίσης κίνηση στους πίσω τροχούς. Και οι δύο αυτές εκδόσεις θα έχουν τελική ταχύτητα 160 km/h.
Στις μεγαλύτερες εκδόσεις 85 και 85x, συναντάμε ένα πακέτο μπαταρίας 82 kWh. Το στάνταρ Elroq 85 συνδυάζει αυτό το πακέτο με έναν πίσω κινητήρα 285 ίππων, ενώ το 85x προσθέτει ένα μικρό μοτέρ στον μπροστινό άξονα, με αποτέλεσμα τη συνδυαστική απόδοση 299 ίππων και τετρακίνηση. Η τελική ταχύτητα στην περίπτωση των εκδόσεων αυτών ανέρχεται σε 180 km/h. Η Skoda υπόσχεται αυτονομία άνω των 560 χιλιομέτρων και για τa δύο κορυφαία Elroq.
Φόρτιση 10-80% σε 28 λεπτά
Όλα τα Elroq υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση DC, αν και μόνο οι εκδόσεις 85 και 85x φτάνουν στα επίπεδα των 175 kW. Η Skoda λέει ότι όλα τα μοντέλα μπορούν να φορτίσουν από 10-80% σε λιγότερα από 28 λεπτά μέσω ενός φορτιστή DC. Όλα τα μοντέλα φορτίζουν έως και 11 kW μέσω φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος.
Η Skoda έχει εξοπλίσει μεταξύ άλλων το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο με σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Travel Assist, Remote Parking και έως και εννέα αερόσακους. Ενώ δόθηκαν στη δημοσιότητα πολλές φωτογραφίες από το εξωτερικό του Elroq, η Skoda επέλεξε να μην αποκαλύψει ακόμη το εσωτερικό του νέου της μοντέλου.
Τέλος, όπως συνηθίζεται στα μοντέλα της τσέχικης εταιρείας, οι χώροι αναμένεται να είναι για μία ακόμη φορά ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα και 470 λίτρα χώρου αποσκευών, που θα μπορούν να φτάσουν και τα 1.580 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το Elroq θα συνεργάζεται επίσης με την εφαρμογή MySkoda.