Αποκαλύφθηκε το νέο Renault 5- τα πρώτα επίσημα στοιχεία και εικόνες

Η Renault ξαναγράφει την ιστορία του μοντέλου R5, πλέον με εξηλεκτρισμένη δομή και τεχνολογία, που αναμένεται να μπει σε κυκλοφορία τον ερχόμενο Οκτώβριο με τιμή βάσης στα 25.000 ευρώ.

Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech

H Renault είναι από τις πρώτες εταιρείες που σήκωσαν το γάντι που πέταξαν οι Κινέζοι στην ηλεκτροκίνηση με τρόπο μάλιστα που εκτός από την τσέπη, απευθύνεται και στο συναίσθημα των Ευρωπαίων.

Όχι μόνο επανέφερε την ονομασία Renault 5 στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της σειράς E-Tech αλλά συνάμα θα το κυκλοφορήσει σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα ξεκινά από το επίπεδο των 25.000 ευρώ, όταν θα διατεθεί στις κατά τόπους ευρωπαϊκές αγορές, τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Το νέο Renault 5 E-Tech μοιάζει τόσο πολύ με το αρχέτυπο μοντέλο του 1972 αλλά και τις μετέπειτα γενιές του που θαρρείς πως η ιστορία συνεχίζεται 28 χρόνια μετά από την παύση της παραγωγής του το 1996. Και δεν είναι το μόνο μοντέλο της Renault που επανέρχεται στο προσκήνιο με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία καθώς αναμένεται και το Twingo να ξαναμπεί στην παραγωγή με ηλεκτρική τεχνολογία.

Renault 5 E-Tech

Το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης με την ονομασία Ampere αποδίδει πλέον καρπούς, Ξεκίνησε με τη σχεδίαση μιας πλατφόρμας για μικρά ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την δημιουργία του ανάλογου οικοσυστήματος σε software και σήμερα έφθασε σε ένα μοντέλο παραγωγής με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Μικρό αλλά και τόσο ευρύχωρο

Το νέο Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Το δάπεδο είναι επίπεδο και σε σχέση με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος – μήκος λίγο πιο κάτω από τα 4 μ. - το μεταξόνιο των 2,54 μ. προσφέρει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τους πίσω επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές (326 λίτρα).

Renault 5 E-Tech

Παράλληλα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο απόβαρο όπου, στην περίπτωση του ηλεκτρικού Renault 5, είναι κάτω από τα 1.500 κιλά. Η πλατφόρμα AmpR Small έχει επίσης επιφέρει οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς ενώ κατάφερε να μειώσει και τον χρόνο εξέλιξης του μοντέλου σε μόλις τρία χρόνια.

Renault 5 E-Tech

Το σχεδιαστικό τμήμα κινήθηκε στα μονοπάτια του ρερτροφουτουρισμού μια τάση που τα τελευταία 25 χρόνια έχει επαναφέρει στους δρόμους δύο εμβληματικά μοντέλα όπως ο "σκαραβαίος", το FIAT 500 και το Mini.

Η επαναδιατύπωση του σχεδίου του Renault 5 μόνο ως πετυχημένη μπορεί να θεωρηθεί κρινόμενη εκ του αποτελέσματος. Όμως και στις λεπτομέρειες υπάρχει βάθος, με στοιχεία που έχουν ενσωματωθεί από τις ρίζες του μοντέλου πίσω στις δεκαετίες των 1970 και 1980.

Renault 5 E-Tech

Έντονα χρώματα, προβολείς με ιδιαίτερη εμφάνιση, κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα, διογκωμένα φτερά και μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών δίνουν μια πρώτη εικόνα για το Renault 5 νέας εσοδείας. Πάνω στο καπό υπάρχει μια μικρή οθόνη που δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή.

Renault 5 E-Tech

Η πλήρως ψηφιακή καμπίνα συνδυάζεται από denim επενδύσεις και καθίσματα εμπνευσμένα από το εμβληματικό R5 Turbo. Ο digital πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι θα είναι 7 ιντσών για τις πρώτες εκδόσεις και 10 ιντσών για τις πιο πλούσιες με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές απεικονίσεις ενώ η κεντρική οθόνη 10 ιντσών θα διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις.

Στα θετικά του συστήματος infontainment λογίζεται το νέας γενιάς σύστημα OpenR Link με ενσωματωμένο το οικοσύστημα της Google μαζί με ένα store που έχει περισσότερες από 50 εφαρμογές.

Renault 5 E-Tech

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault θα υπάρχει κι ένα διαδραστικό avatar που είναι επίσης κι ένας χρήσιμος εικονικός βοηθός στο ταξίδι. Έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις και εντολές του χρήστη όπως, μεταξύ άλλων, προγραμματισμός φόρτισης ή επίτευξη της καλύτερης δυνατής αυτονομίας.

Τεχνολογικό μανιφέστο

Το ηλεκτρικό R5 διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ενώ μπροστά έχει τα γόνατα ΜακΦέρσον που υπάρχουν στα Clio και Captur αλλά με τις απαραίτητες προσαρμογές. Το σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το ηλεκτρικό Megane E-Tech και χαρακτηρίζεται για το μικρή σχέση μετάδοσης που δίνει στο μοντέλο ιδιαίτερη ευελιξία με κύκλο στροφής στα μόλις 10,3 μ.

Renault 5 E-Tech

Το πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει συστήματα από ακριβότερα μοντέλα της Renault όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και το Active Driver Assist, μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2.

Περιλαμβάνει επίσης καινοτόμες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και Rescue Code). Το νέο σύστημα πέδησης One Box μειώνει στο μισό το χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό στη μείωση του κινδύνου ατυχήματος.

Renault 5 E-Tech

Στις λοιπές τεχνολογίες του μοντέλου συγκαταλέγεται και ένας αμφίδρομος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατός με τις τεχνολογίες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid).

Συστήματα τέτοιου τύπου θα γίνουν ευρέως διαδεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια καθώς θα τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο προσφέροντας στο μέλλον σημαντική εξοικονόμηση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Διαβάστε Επίσης

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας χωρίς μόνιμους μαγνήτες και υλικά από σπάνιες γαίες που μειώνουν περαιτέρω το ανθρακικό αποτύπωμα της παραγωγής του. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας θα έχει τρεις εκδόσεις απόδοσης: 95, 120 και 148 ίππους.

Renault 5 E-Tech

Μαζί και μια συστοιχία μπαταριών με ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις δυναμικότητας 52 kWh που θα επιτρέπει στο νέο Renault 5 μια εμβέλεια έως 400 χλμ. ανά φόρτιση σύμφωνα με μετρήσεις κατά το πρότυπο WLTP. Σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να δεχθεί έως 11 kW ενώ σε ταχυφορτιστές μπορεί να λάβει ενέργεια έως 100 kW.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Douai στη βόρεια Γαλλία, το οποίο ήταν ένας από τους χώρους παραγωγής του αρχικού Renault 5.

Η εταιρεία θα χρησιμοποιεί ένα δίκτυο προμηθευτών που βρίσκεται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων. Αυτή η στρατηγική έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας "Silicon Valey” γύρω από τα εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που θα διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας και θα μειώσει το κόστος παραγωγής.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network